Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Turbo ok, wtryski ok, a dymi na czarno

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 140 km 159 SW 1.9 JTDm 150km
    Postów
    81

    Domyślnie Turbo ok, wtryski ok, a dymi na czarno

    Witam.

    Jak w temacie, dymi na czarno i nie wiem czemu. Wtryski sprawdzone są ok, turbo sprawdzone - ok. Przepływka nowa bosch, egr wyczyszczony. Dziur w dolocie nie widze. Olej i filtry wymienione ze 3 tys temu. Już nie wiem co jeszcze sprawdzić? Rozrząd czy się nie przestawił? Czy uszkodzony czujnik położenia wału ma wpływ na dymienie? Bo na zimnym odpala od strzała, a na ciepłym odpali, ale przerywa tak jakby paliwa nie dostawał.
    Co mnie jeszcze denerwuje to to, że na zimnym generalnie wszystko jest ok, a jak się nagrzeje to żeby ruszyć musze mieć te 1800 obrotów i powoli puszczać sprzęgło, bo szarpie. Sprzęgło i dwumas mają ok. 30 tysięcy, więc raczej to nie to.

    Może ma ktoś jakieś pomysły?

    Silnik 1.9 16v 140 KM

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Dziura w dolocie albo MAP sensor. Najlepiej zrób logi. U mnie takie objawy dawała rozszczelniona / do regeneracji pompa CR jeszcze. Przed dymiło na czarno, po regeneracji i uszczelnieniu przestało, więc możesz też zobaczyć czy pompa jest sucha, i czy masz sucho do strony grodzi / pod samochodem nie ma plam ON.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 140 km 159 SW 1.9 JTDm 150km
    Postów
    81

    Domyślnie

    Pompa była robiona, wiec raczej odpada. Czyli zostaje tylko map sensor ew. dolot? Innych opcji nie ma?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Dymi na czarno to sa dwie opcje: albo dostaje za mało powietrza, albo dostaje za dużo paliwa. Jeżeli pompa i wtryski są ok, to pozostają masy powietrza. Najlepiej zrób logi

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 140 km 159 SW 1.9 JTDm 150km
    Postów
    81

    Domyślnie

    dzisiaj postawilem bo u mechaników i co się okazuje? żadnej dziury w dolocie, z intercoolerem wszystko ok, egr czysty a dymi. Pytanie - czy gdyby jakimś cudem rozrząd był przestawiony o ząbek to będą takie objawy? pytam, bo tak teraz pomyślalem i zaczeło dymić po regeneracji pompy wysokiego ciśnienia i od tamtego momentu głośniej chodzi, a z tego co widziałem żeby wyjąć pompe trzeba najpierw się przebić przez rozrząd

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Nie trzeba ściągać rozrządu, a ktoś sprawdzał zawór SCV / sprawdzał pompę po regeneracji na stanowisku? Jeżeli takie objawy masz po regeneracji pompy, to ja bym się przyjrzał pompie / zaworowi SCV + kontrola czy rozrząd jest dobrze ustawiony, jak go ściągali
    Ostatnio edytowane przez sebawroc ; 19-08-2016 o 08:05 Powód: Skleroza

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 140 km 159 SW 1.9 JTDm 150km
    Postów
    81

    Domyślnie

    Problem rozwiązany. Winny okazał się zasyfiony MAP sensor. W sumie od tego trzeba było zacząć, ale myślałem, że ostatnio jak miałem zmieniany olej to był czyszczony, bo kazałem to mechanikowi zrobić, a wczoraj przypomniałem sobie, że wtedy potrzebowałem szybko auto i mi powiedział, że nie zdążył. Teraz jest moc (nawet chyba więcej niż standard - pewnie poprzedni właściciel coś tam dłubał, bo do 100 schodze poniżej 8.5 sekundy, a katalogowo jest 9.1s.... tym bardziej takie podejrzenie mam, bo niemiec władował tam gwint bilstein b14, który tani nie jest, więc w silniku pewnie też coś rył). No i zero dymu. Na początku po czyszczeniu jeszcze kopcił, ale ostro go przegoniłem i już jest git.

    W każdym razie skoro był zasyfiony map sensor to pewnie w kolektorze też jest niezły syf i warto by go przeczyścić i teraz pytanie.
    Kolega mówił mi, że gdzieś w Poznaniu czyszczą ultradźwiękami bez zdejmowania kolektora i to się potem wypala, a druga metoda to chemia typu liqui molly. Czy ktoś zna którąś z tych metod i może coś na ten temat powiedzieć? Zastanawiam się nad tym, bo raz, że na pewno wyjdzie taniej, a dwa to boję się, że przy rozbieraniu kolektora coś się ułamie, bo to stare i będzie problem.

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał osdazee Zobacz post
    Zastanawiam się nad tym, bo raz, że na pewno wyjdzie taniej
    Pamiętaj że: "co tanie to drogie". Tak, tak wypala się, czyli skorupa sadzy z kolektora wpada do cylindra... resztę sam sobie już wyobraź.
    Najlepsza metoda to zdjęcie kolektora, druciana szczota, skrobak i benzyna lub nafta. Jak z głową będzie to ktoś rozbierał to nic nie połamie.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    111

    Domyślnie

    Jak kupiłem chemię od liqui moly, ale jak zacząłem używać to stwierdziłem, że przecież cały ten syf idzie na tłoki, więc przestałem. Ogólnie sam środek jest niewiele warty, jak dla mnie to rozpuszczalnik w spray ala zmywacz do hamulców. Środek testowałem na egr po wyjęciu i nie dał rady rozpuścić całego nalotu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Jak chcesz to zdejmuj kolektor i rozpinaj rozrząd... najlepszy sposób na czyszczenie. A jak nie chcesz to wyczyść klape gaszaca, to co pod nią i wejście do kolektora po zdjęciu egr.

    Żadnej chemii nie wtryskuj do kolektora, g...no to da, a w komorze spalania narobisz balaganu.

Podobne wątki

  1. Dymi na czarno 1.9 16v
    Utworzone przez mariusz041 w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 15-07-2016, 08:01
  2. Dymi na czarno
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 15:17
  3. dymi na czarno siwo
    Utworzone przez robotix666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-04-2015, 21:56
  4. Alfa dymi na Czarno
    Utworzone przez Adriann w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-11-2012, 20:48
  5. dymi na czarno
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 05:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory