Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 156 1.9 105 KM łożysko piasty

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie 156 1.9 105 KM łożysko piasty

    Witam,
    Jakoś z tydzień temu doprowadziłem do uszkodzenia felgi (skrzywienia, zaczęła trzeć o zwrotnicę), uderzyłem dość mocno w krawężnik
    Później w ciągu tygodnia po zmianie na dojazdówkę (na tył a na przód tylne koło) słyszałem dość silne buczenie/huczenie z przodu samochodu, powyżej 40km/h (od ok. 45km/h),
    cała moja uwaga padła na łożysko piasty (w końcu przypierdzieliłem tą stroną).
    Rozmawiając z mechanikiem na temat wymiany zapytał się czy jest to na 100% łożysko a nie coś innego i tak doszedłem do tego żeby porządnie to sprawdzić.
    Przez to że odczuwałem opory jakby na zacisku przy kręceniu ośką, postanowiłem go zrzucić, i z odpalonego silnika napędzić tą ośkę żeby potwierdzić/wykluczyć łożysko.
    Wydaje mi się że łożysko i tak nadaje się do wymiany.

    Ale o co mi się rozbiega, po założeniu ponownie zacisku (zrobieniu tego porządnie bo prowadnice były suche) ruszyłem trochę pojeździć żeby sprawdzić czy hamuje ok, i ku mojemu zdziwieniu nie uświadczyłem buczenia/huczenia które wcześniej było, nie chcę się za wcześnie cieszyć bo jak będę w tygodniu jeździł do roboty to najszybciej się dowiem czy buczy/huczy albo jak mocno.
    Generalnie jestem teraz mocno zmieszany nie wiem co o tym sądzić, chciałbym się dowiedzieć co o takiej sytuacji myślą inni.

    Czy rozpędzona półoś po rozsprzęgleniu powinna się kręcić jakiś czas?
    W moim przypadku hamowała praktycznie od razu, a rozpędzałem 5 biegiem, prędkościomierz wskazał 100 km/h.

    Do tego chciałbym jeszcze o parę słów co do kolejnych rzeczy.

    Czy jest jakiś konkretny powód dla którego wewnętrzny klocek (od strony tłoczka) jest zjedzony w taki sposób?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000053.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	43.8 KB
ID:	208944Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000054.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	94.7 KB
ID:	208945

    Upierdzieliłem ten cycek który przytrzymuje tarczę, czy to jest jakiś duży problem? Czy będzie problem z usunięciem jego resztek? Czy będzie on w czymś przeszkadzał (przy np. wymianie tarcz hamulcowych)?
    (dla zaciekawionych felgą w tym miejscu na zdjęciu to był chwilowy stolik dla zacisku)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000052.jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	77.1 KB
ID:	208946

    Ze względu na brak innego smarowidła zastosowałem smar do łożysk tocznych ŁT-4S na prowadnice zacisku, czy taki smar może tam być czy w czasie go zmienić?
    Z tego co mi się udało znaleźć wedle specyfikacji powinien do ok. +120 stopni dać radę.

    Czy ten przewód co wychodzi z klocka od strony tłoczka to jest czujnik zużycia?
    U mnie był on luźny, wyrwany z klocka, a poza tym w ogóle nie podpięty.

    Przy okazji chciałbym uzyskać odpowiedź na jeszcze jedno pytanie od niedawna zauważyłem że kontrolka oleju gaśnie nieco później niż zwykle (ok. 1 -1,5 sekundy po uruchomieniu, wcześniej gasła równocześnie z kontrolką ładowania), stan oleju sprawdzałem jest ok, to co na bagnecie da się sprawdzić to olej wygląda jeszcze ok w miarę.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Co do śruby przytrzymującej tarczę, jej brak to ewentualny problem z montażem koła (tarcza będzie się kręcić i będzie ciężko trafić z śrubą- do przeżycia)
    Osobiście nie jestem zwolennikiem smarowania czegokolwiek przy hamulcach, bo miesza się to z pyłem i robi się papka, która może zablokować klocki.
    Klocki wg mnie zużyte są normalnie.
    Łożysko najlepiej posłuchać czy nie szumi, bicia w ten sposób nie sprawdzisz.
    To buczenie huczenie mogło byś spowodowane właśnie hamulcami, nie grzało Ci się koło może?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie

    Fakt raz było niesamowicie rozgrzane koło.

    Nie smarować prowadnic w zacisku? rozumiem nie smarować np jarzma gdzie klocki pracują ale jednak prowadnice to mi się wydaje obowiązek, żeby zacisk prawidłowo pracował, odbijał.

    Co do kręcenia tarczy to nie ma w tym przypadku opcji, nie wiem kiedy były robione ostatnio (są jeszcze po przednim właścicielu) ale tarcza nie chciała w ogóle drgnąć, przy próbie ściągnięcia.
    Ale dobrze wiedzieć że to jedyny problem.

    Bicia nie chciałem sprawdzić, tylko właśnie szum, huk. Wydaje mi się że ono, łożysko piasty by się nadawało do wymiany jednak, poobserwuje je jeszcze.
    Ostatnio edytowane przez Kacper_96 ; 28-08-2016 o 09:26

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Jak było zagrzane koło, to najprawdopodobniej hamulec Ci nie odbił i stąd te objawy.
    Prowadnice tak, mój błąd Późno było gdy odpisywałem
    Tarcza po przykręceniu trzyma się razem z kołem, jedynie po założeniu nowych możesz się chwilę podenerwować przy montażu kółek
    Co do szumu ciężko stwierdzić, bo silnik pracuje. Najprościej założyć koło, i pokręcić. Nie powinno być w zasadzie żadnego dźwięku. Możesz też poruszać kołem na boki i sprawdzić luz.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie

    Tak łożysko mam wywalone na 100% dziś sobie ogarnąłem zacisk na prawej półosi i tam z ciekawości też odpaliłem silnik i cichutko i mięciutko pracuje.
    A tak z ciekawości czy przy uderzeniu bocznym mogło by paść łożysko półosi?

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Nowe łożysko do piasty
    Utworzone przez Torino w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-05-2017, 22:27
  2. Łożysko koła przedniego a łożysko podpory półosi
    Utworzone przez NightDay w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 19:15
  3. łożysko piasty tył
    Utworzone przez jacho w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-01-2010, 01:43
  4. Łożysko piasty
    Utworzone przez romek126 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2009, 14:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory