Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Kończąca się dwumasa - ile to może potrwać?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 115km 2005 FL
    Postów
    42

    Domyślnie

    Panowie jeszcze dwa szybkie pytania, które przyszły mi do głowy - czy jeśli przy hamowaniu(zwalnianiu, nie dopiero po zatrzymaniu) też mi zatrzęsie czasami autem to czy może być to również zużyty dwumas, czy rozwiązania tego problemu szukać raczej gdzie indziej? I po drugie, co się stanie gdy w trakcie jazdy dwumasa zupełnie wyzionie ducha? Nie będę mógł zmienić biegów, zatrzepie mi autem i zgasi czy generalnie co może się stać?

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa 147 1.9 jtd
    Postów
    80

    Domyślnie

    Koledze pęknięte koło zrobiło dziurę w skrzyni po czym wyleciał olej i cała skrzynia do wymiany. Także lipa trochę.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kamil_alfa_147 Zobacz post
    Panowie jeszcze dwa szybkie pytania, które przyszły mi do głowy - czy jeśli przy hamowaniu(zwalnianiu, nie dopiero po zatrzymaniu) też mi zatrzęsie czasami autem to czy może być to również zużyty dwumas, czy rozwiązania tego problemu szukać raczej gdzie indziej? I po drugie, co się stanie gdy w trakcie jazdy dwumasa zupełnie wyzionie ducha? Nie będę mógł zmienić biegów, zatrzepie mi autem i zgasi czy generalnie co może się stać?
    To mogą być krzywe tarcze lub wybite poduchy pod silnikiem.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 8V
    Postów
    52

    Domyślnie

    Jak test dwumasy przechodzi to jeszcze nie jest z nią tak źle i tą trasę zrobisz bez problemu.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Te straszenie padającymi turbinami i dwumasami jest na wyrost. Środowisko mechaników i tych pseudo dziennikarzy z brukowców motoryzacyjnych nawołują do wymian, często niekoniecznych. To jest dla nich kasa - z roboty, z "wierszówek". Nie ładuje turbo - regeneracja za kilka stówek a wystarczy wyczyścić zmienną lub wymienić przewód podciśniena. Coś postukuje przy zmianie biegów czy nagłym obciążeniu silnika.... no co jak nie dwumasa. A można zmienić urwaną poduszkę czy krzyżak, który ma dość.
    Taka prawda, że większość warsztatów nadaje się do naprawy samochodów z lat PRL, choć i tu pewnie fuszere by odwalili czy odwrotnie most zamontowali.

    Założycielu tematu - jeździj i się nie przejmuj JAk na prawdę będzie padać dwumasa to będziesz czuł na sprzęgle czy zmianie biegów. Przez pewien czas jeździłęm firmowymi autami z grupy VW (dość nowymi), w których większosc miała padnięte koła dwumasowe (auta przedstawicielek handlowych). To na prawdę czuć, rzuca budą, drży sprzęgło, na wolnych postukuje, przy przygazówkach metaliczne dzwięki.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    Jak wygląda efekt przy "teście dwumasy" na V biegu? Czy to jest "telepanie" czy lekkie drżenie samochodu? Robiłem tak dziś i trochę samochód drży, ale wydaje mi się że nie więcej niż przy każdym benzyniaku przy takich obrotach na piątym biegu.
    Poza trzęsieniem się pochodzącym od silnika żadnych dziwnych nietypowych objawów nie zauważyłem. Podejrzewam poduszkę od strony rozrządu bo resztę wymieniłem i się trochę poprawiło, ale nieznacznie.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    To trzęsienie podczas jazdy to może być też przegub czy niewyważone koło

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    Koło to też w sumie tak oczywista rzecz że nawet pod uwagę nie wziąłem A opony są w dosyć słabym stanie i felga 17 na twardym zawieszeniu. Jednak przy wyższych obrotach silnika mniej trzęsie. No i przy ruszaniu jak dam za mało gazu (tak powiedzmy poniżej 1500obr/min) to trochę trzęsie budą.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 115km 2005 FL
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Te straszenie padającymi turbinami i dwumasami jest na wyrost. Środowisko mechaników i tych pseudo dziennikarzy z brukowców motoryzacyjnych nawołują do wymian, często niekoniecznych. To jest dla nich kasa - z roboty, z "wierszówek". Nie ładuje turbo - regeneracja za kilka stówek a wystarczy wyczyścić zmienną lub wymienić przewód podciśniena. Coś postukuje przy zmianie biegów czy nagłym obciążeniu silnika.... no co jak nie dwumasa. A można zmienić urwaną poduszkę czy krzyżak, który ma dość.
    Taka prawda, że większość warsztatów nadaje się do naprawy samochodów z lat PRL, choć i tu pewnie fuszere by odwalili czy odwrotnie most zamontowali.

    Założycielu tematu - jeździj i się nie przejmuj JAk na prawdę będzie padać dwumasa to będziesz czuł na sprzęgle czy zmianie biegów. Przez pewien czas jeździłęm firmowymi autami z grupy VW (dość nowymi), w których większosc miała padnięte koła dwumasowe (auta przedstawicielek handlowych). To na prawdę czuć, rzuca budą, drży sprzęgło, na wolnych postukuje, przy przygazówkach metaliczne dzwięki.
    Hmm, może faktycznie najpierw zbadam sprawę poduszek, zwłaszcza że najbardziej odczuwalne "szarpanie" autem jest przy hamowaniu. W momencie jak startuję to jestem w stanie ruszyć na samym sprzęgle bez dodawania gazu, ale muszę to robić baaardzo powoli i delikatnie żeby nie trzepało budą. Na postoju, przy zapalaniu ani gaszeniu nie słyszę żadnego tłuczenia, tylko raz jakiś tydzień temu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu tłukło się chwilę, ale od tej pory cisza. Test V biegu przechodzi na lekkich drganiach, ale to chyba normalne.

    Szkoda, że w serwisie Alfy nie ma czegoś takiego, że wsiadasz do w pełni sprawnego modelu swojej Alfy i robisz sobie przejazd porównawczy Bo tak to człowiek się przyzwyczaja do auta, tutaj coś drży, tutaj lekko szarpie, ale po pewnym czasie już tego nie czujesz i sam nie pamiętasz jak powinno być

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    Stan poduszek pod silnikiem można łatwo zweryfikować sposobem nieco chałupniczym.
    Rusz na pierwszym biegu, wykręć 2-3k obrotów i wciśnij szybko sprzęgło. Jeśli usłyszysz i poczujesz że coś opadło to masz już odpowiedź i sugestię, że trzeba to zdiagnozować w bardziej profesjonalny sposób.

    Drugim sposobem, ale niepotwierdzonym przeze mnie jest obserwacja koła kierownicy podczas pracy samochodu, szczególnie przy odpalaniu i zaraz po.
    Jeśli na biegu jałowym trzęsie się kierownica i wyczuwasz drgania, to również mogą to być wybite poduszki.

Podobne wątki

  1. Skrzynia automatyczna - nie kończąca sie historia ...
    Utworzone przez Torin w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-07-2015, 15:56
  2. [159] Dwumasa?
    Utworzone przez Arthcc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-09-2012, 12:18
  3. Czy dwumasa może pukać ?
    Utworzone przez Łobuz w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 17:13
  4. dwumasa
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2010, 18:34
  5. Czy to może być dwumasa?
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 16:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory