![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Ja doskonale rozumiem temat, zawór pochłaniacza uwalnia opary paliwa zgromadzone w filtrze i puszcza je do kolektora dolotowego - jest elementem układu "odpowietrzania" - nie o tym traktuje wątek.
Sam oczywiście czytałeś workshop manual w punkcie na temat Fuel Vapour Recovery.
Teoretyzować sobie możesz, jednak nadal zarzucam Ci brak konsekwencji logicznej.
Zdecyduj się czy układ odpowietrzania jest niedrożny, zawór niesprawny (elektrycznie czy mechanicznie), i jaki może mieć to wpływ na zapalenie się kontrolki wtrysków _przed_ odpaleniem. Zestaw zapalanie kontrolki wtrysków ze staniem na słoneczku.
Kontrolka nie ma szans się zapalić w tej sytuacji, układ nie ma czujnika ciśnienia w baku filtrze, czy co tam sobie jeszcze ubzdurasz. Napisałeś, że zapala się przy uszkodzeniu lub odłączeniu - domniemuję, że masz na myśli niesprawność elektryczną, nagłą od postania na słoneczku ;-)
Teoria robi się równie pokrętna jak sam Bosch, więc przypadkiem możesz mieć rację - żeby nie zostawiać Cię bez atutów ;-)
Możesz nie odpisywać w moim kierunku, bo nie będę kontynuował jałowej dyskusji.
[...]
Wpływ odmiennego ciśnienia w baku na odpalenie można zawsze zweryfikować otwierając na chwilę korek, sprawdzamy czy to coś zmieni.
Tak wkradło sie troche nieścisłości w słowie pochłaniacz a zwór pochłaniacza ale nie zmienia to faktu że za tudność lub niemożność uruchomienia silnika może również odpowiadać elektrozawór pochłaniacza lub jego niedrożność .
To nie jest mój pomysł ani moje bzdury taka teza jest zawarta w TABLICY SPRAWDZENIA ELEMENTÓW NA PODSTAWIE OBJAWÓW NIESPRAWNOŚCI
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
No jednak mozna napisać grzeczniej.
Kontrolka wtrysku w niektóry systemach wtrysku przed odpaleniem silnika pali sie cały czas , gaśnie dopiero po zapaleniu silnika raczej powinna zgasnąc u mnie jest właśnie tak. Skoro nie gasnie po odpaleniu nie mozna wykluczyc że ten zawór działa prawidłowo
PS.
wystarczy wklepac w google " pochłaniacz oparów paliwa " i tam mozna wybrać tematy z różnych for motoryzacyjnych na ten temat
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 03-06-2009 o 12:25
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Trzeba mieć doświadczenie z autem o zbliżonym układzie, jak doświadczające problemów osoby z tego wątku. Ja miałem 2.0 TS16V na Boschu M2.10.4 ;-)
Mało tego, mam nadal układ odprowadzania par paliwa z TS-a, nie podłączony pod ECU ze względu na zmiany pod maską. Całkowicie niesprawny więc zawór w tym momencie, a problemów z odpalaniem brak.
Pozdrawiam, d.
Te układy też mają różne sterowanie elektryczne i tylko podciśnieniowe bez zaworu elektrycznego.
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Odpowietrzenie jest ściśle zwiazane z pochłaniaczem
a oto ta tablica sprawdzenia elementówna podstawie stwierdzonych objawów niesprawności
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995