Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #10231
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    We wtorek jestem umowiony na jazde probna w Lublinie wiec zapytam o wszystko: leasing, wersje business, etc... Jak sie da to porobie zdjecia cennikom i oficjalnym dokumentom. 20 stron klocenia sie nie popartego zadnymi faktami to jakas zenada...
    AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
    AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
    AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
    AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
    AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
    AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
    AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!

  2. #10232
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Przecież czytałeś, że my już odpuściliśmy wcześniej , ale publicznego grożenia nam konsekwencjami nie mogłem zostawić bez odpowiedzi. Przepraszam wszystkich zniesmaczonych tą dyskusją.
    Wy "odpuszczacie" bo obydwaj jesteście świadomi, że nie macie racji i nie wyciągnięcie spod ziemi żadnej Giulii za 120 tys...
    Produkujecie się z cytatami, w których nawet dziecko nie doszuka się Waszej teorii.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Dymo Zobacz post
    We wtorek jestem umowiony na jazde probna w Lublinie wiec zapytam o wszystko: leasing, wersje business, etc... Jak sie da to porobie zdjecia cennikom i oficjalnym dokumentom. 20 stron klocenia sie nie popartego zadnymi faktami to jakas zenada...
    Na auta flotowe nie ma cennika ogólnie dostępnego, jakt to widać na stronie AR. Każdy, kto chce kupić taki samochód a nie nabija posty bez sensu może się umówić na rozmowę i analizę warunków zakupu/finansowania np u ludzi widniejących na tej stronie: http://www.carserwis.pl/flota
    Ja mam te informacje od osób, które nie mogą oficjalnych pism wydawać ale do tej pory 100% z tego co pisali/mówili się sprawdzało.

  3. #10233
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Czytałem przed chwilą o wspominanym wcześniej przeze mnie narzędziu finansowania (wynajem długoterminowy), który przez wielu jest uznawany za nową formę leasingu. Oczywiście Fiat i FCA bank piszą ogólnikowo i odn. Giulii nie padają żadne kwoty, ale te wcześniej podawane przeze mnie wcale nie są takie nierealne. To powiedziawszy, jutro rano stawiam się na jazdę próbną i już mam listę szczegółów do wypytania, mam nadzieję uzyskać odpowiedzi na wiele pytań (byle by były rzeczowe a nie wyssane z palca, no ale to w końcu tylko ASO ).
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  4. #10234
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Na S3 miałem ofertę 50% wykup po 3 latach, koszt leasingu 107%, 20% wpłata inicjalna. Czyli przez 3 lata spłacamy 57% ceny auta (odejmując inicjalną, wychodzi jakies 1.1% co miesiąc).
    Wykupy banków "dilerskich" oscylują zazwyczaj koło 35-37% przy koszcie leasingu ok 110% (czyli de facto za wynajem płacicie 75% ceny auta). Wyjątkami są promocje na finansowanie, np w Audi Perfect Lease macie promo na leasing, gdzie wykup ustalają nawet na 58% (nie pamiętam kosztu leasingu) ale się generalnie opłaca pod kątem finansowania, natomiast przy tym nie ma możliwości negocjacji ceny auta (bo promocją jest leasing). Mnie się przy 20% zniżki na audi kompletnie nie opłaca. To ewentualnie opcja dla tych, co to nie lubią się targować (bo i tak nie da rady).

    Najlepsza opcja wg mnie to duża zniżka u dilera - powyżej 10%, takie osiągnąłem w AMG, Audi S3, Seacie Leonie i mojej Giulieccie (choć w giulii raczej do końca września będzie ciężko o taki rabat) i finansowanie w dużym banku - m, ing, pko, reiff - najtańszy koszt kapitału (depozyty klientów na rorach) powoduje, że żadna firma "leasingowa" bez podłoża bankowego nie jest w stanie ich przebić - oni mogą koszty procentowe leasingu równać niemal do wiboru.


    I warto pamiętać, że jak macie młode firmy, leasingu nie dostaniecie praktycznie poza getinem i ideą, ale drożyzna tam straszna.

    I warto pamiętać z kolei, że bankowe leasingi sprawdzają BIK, a niebankowe w 90% nie sprawdzają. Wasz status w BIK możecie raz na 6m sprawdzić ustawowo bezpłatnie zakładając konto na stronie biku - trwa to kilka dni zanim tam Was poweryfikują, więc nie zostawiajcie tego na ostatnią chwilę

    i ostatnia rzecz - żadnego weksla...
    Ostatnio edytowane przez makaronek ; 11-09-2016 o 20:15

  5. #10235
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    ciekawie prawicie z tymi wykupami / leasingami.
    ja dotychczas kupowałem za swoje, wychodząc z założenia, że jak zrobiłem to sobie mogę na fanaberię w postaci nowego autka pozwolić (to nie jest moje główne narzędzie pracy, z resztą to forum Alfy). A znam niejedną firmę, co się tak zapętliła w lewarowanie długiem, że obecnie 2/3 zysków idzie w te % i % od % (+ciągłe konsolidacje, konta w 6 bankach, kombinowanie z minimalnymi obrotami, leasingi w kredyty, kredyty w wynajem - masakra). Do rzeczy.
    W/w nauczyło mnie że gotówka jest bardzo drogim towarem i nie warto przesadzać z jej kupowaniem (kredyty, leasingi). Tu gdzieś musi być jakiś mniej lub bardziej koszerny geszeft i, albo:
    a) gdzieś po drodze są kruczki po uwzględnieniu których całość nie wygląda tak fajnie
    b) producenci, dystrybutorzy, dilerzy i banki dograły to rzeczywiście na takich warunkach że się opłaca
    c) "gotówkowy" klient z rabatem ponad 10% jest dalej krojony na kasę równo, tak że te wszystkie wykupy / leasingi dalej wychodzą na +,
    albo:
    d) wszystkie powyższe odpowiedzi prawidłowe

  6. #10236
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Osobowe
    Postów
    34

    Domyślnie

    Weźcie się spotkajcie, dajcie sobie nawzajem z liścia i będzie po sprawie, bo to zaczyna się robić żenujące, tym bardziej, że mod też bierze udział w tej zabawie rodem z piaskownicy....

    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/...rburgring.html

    Takich artykułów pojawiło się ostatnio dziesiątki. To była lepsza inwestycja niż reklama w telewizji

  7. #10237
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    W Wielkiej Brytanii wynajem dlugoterminowy jest popularny od wielu lat i spora czesc nowych samochodow, jezeli nie wiekszosc, jest kupowana w takim systemie.
    Kruczkami jest to ze masz limitowany przebieg na okres trwania leasingu i za jego przekroczenie doplacasz (w UK zazwyczaj okolo 6p/mile czyli okolo 20gr/km) oraz to ze przy zwrocie samochod musi byc w idealnym stanie. Rysy, wgniotki, uszkodzone felgi, zabrudzona tapicerka - za wszystko trzeba zaplacic. Podejrzewam ze w Polsce jest podobnie.

  8. #10238
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Są wady tego leasingu z wysokim wykupem (już gdzieś pisałem o tym wcześniej). Najbardziej przefikane jest w Masterlease. Tam mają premię od potrąceń z klienta, więc dowalą się do każdej mikro-ryski. Natomiast jak firma nie wymusza takiego podejścia, biorą Dekrę i rzeczoznawca wycenia. I to nie są ogromne koszty - ludzie oddają auta kupione za 180 tys zł i płacą za rysy 1200 zł na przykład - nie powinno to determinować czy brać/nie brać leasingu. Co jest niezłe - liczą za ryski ale nie liczą za szpachlę DD czyli lepiej oddać auto do jakiegoś pana Zbynia, żeby wypolerował i wyklepał, niż oddać porysowane... ja w PKOL za leasing z wysokim wykupem tym 50% nie miałem limitu km.

    w Polsce pokutuje mentalność, że jak za coś 3 lata płacimy, to bez sensu jak mamy to oddać... i to jest mega upośledzone myślenie. Zawsze można też leasing (jak już nie cchemy oddać auta) skonsolidować i rozłożyć te 50% na dalsze 3 lata na przykład (chociaż polecam wziąć raczej nowe niż tak robić)

  9. #10239
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    w Polsce pokutuje mentalność, że jak za coś 3 lata płacimy, to bez sensu jak mamy to oddać...
    Dlatego ze jestesmy biednym narodem i jak ktos buli tyle kasy i ma cos po 3 latach oddac to ma wrażenie ze cala ta kase wywalil w pewnym sensie na śmietnik.
    Przykład pierwszy z brzegu, znajomy wyspiarz z pracy ostatnio mi sie pochwalił ze kupil na 12 miechów umowę z ajfonem 7, bez limitów za chyba 52-54 funciaki miesięcznie, pokaz mi gdzie w Polsce moge dostać go na takich warunkach...
    Mamy przywiązanie to własności bo nawet jak cos stare, nie do konca dziala itp to zawsze jest Twoje i kropka. Jak siła nabywcza pieniadza osiągnie ichniejszy poziom to na pewno się to zmieni bo wtedy ot choćby ja bym przeszedł na taki system, obecnie tez jestem zwolennikiem własności z ww. powodów. Wiem ze przeciez zakładasz ze zawsze będziesz dobrze zarabiać ale co jesli sie to zmieni? Wywalasz 100-120 tysi na auto na 3 lata, oddajesz je i nie masz nic, kupując auto za taka kasę po 3 latach dalej jest Twoje i jest warte 50% wartości wyjściowej. Póki co system leasingowy itp jest oplacalny firmom zeby podatków nie płacić.

  10. #10240
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Mentalność mentalnością, a stosunek zarobków do wartości wynajmowanego wozu drugą stroną medalu. Jeżeli przeciętny Kowalski musi oddać na ratę leasingu 20-30% miesięcznych zarobków to trudno oczekiwać, żeby nie chciał sobie zachować wozu za który zapłacił kupę kasy. Inaczej będzie ciągle płacił i przez całe życie zarabiał o 20-30% mniej. Mógłby odłożyć i zainwestować (długoterminowo w emeryturę na przykład), ale z czego skoro wszystko pożera rata leasingowa? A samochód potrzebny, bo mieszka na zadupiu na które zbiorkom nie dojeżdża.

    Wiem, że ktoś taki kupi używanego sztrucla od miłośnika marki ale dla gro ludzi w naszym kraju leasing nie jest alternatywą bo za pieniądzem nie idzie własność, a pieniądz ma małą wartość więc trzeba go sporo... a płacą mało. Taki Kowalski po spłacie rat mógłby tym Punto czy Lupo jeździć kolejnych 10 lat.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory