Strona 13 z 24 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 232

Temat: urwane szpilki kolektora wydechowego.

  1. #121
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9jtd 16v 2007
    Postów
    460

    Domyślnie

    Panowie a 1,9 też trudny dostęp do szpilek, trzeba pół przodu rozbierać,czy da radę inaczej

  2. #122
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo159 Jtdm
    Postów
    10

    Domyślnie

    Odświeże nieco temat. Jakis czas temu dopadly mnie dziwne dzwieki z okolic turbo. Przy ogledzinach wyszlo ze brak jednej szpilki na kolektorze plus widoczne obdymienie. Podjąłem to wyzwanie, pomagal mi kolega ktory ma kanal. Co do samego demontażu to uwazam ze nie ma tragedii. Trzeba spuścić płyn z chlodnicy, wyjac rury cieczy chlodzacej i wentylator,chłodnica nie przeszkada i od turbiny wszystko co sie z nia łączy, zdjąć obudowe od spodu, odkręcić katalizator i mozna odkręci reszte szpilek i wyjąć kolektor. U mnie urwana była skrajna gorna szpilka od strony pasażera. Prawdopodobnie urwana juz wcześnie, gdy poprzedni wlasciciel159 regenerowal turbo. Szpilka byla na rowni z glowica, nic nie wystawala. Wiertła nie dawaly rady- w srodku szpilki ulamany rozwiertak juz był. Do wyboru dwie opcje: zdjąć glowice i na warsztat, albo migomat. (Kolega mial3 opcje ale pozostawie ja bez komentarza

  3. #123
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prim Zobacz post
    Nie o suszarkę nam chodzi tylko o uspawany kolektor co by moze szpilek nie urywal


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Nie męcz zimnego silnika i nie wyłączaj podczas wypalania DPF to szpilki będą pracowały.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  4. #124
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo159 Jtdm
    Postów
    10

    Domyślnie

    ... Migomat załatwił sprawę. Sruba m6 dospawana do szpilki i dalo sie wykręcić. Poszedl nowy zestaw uszczelek turbo, nowe szpilki, nowy plyn, planowanie kolektora i kilka drobiazgów przy okazji rozbierania wymienione. Koszty to: planowaniee kolektora 70zl, uszczelki i szpilki 120zl, plyn i inne uszczelki 100zl. Auto poskladane, znów śmiga i cieszy

    - - - Updated - - -

    I mala degresja na temat szpilek i kolektora... Ponieważ moj był znacznie odksztalcony (prawie 4,5 mm ) aż nie wierzyłem ze da sie go uratować, mysle ze każdorazowo zdejmujac turbine z kolektorem nalezy go planować, a szpilki przy każdym użyciu wymienić. Z tego co sie dowiedzialem, oddając turbo z kolektorem do regeneracji, rzadkość. Choc jedna urwana szpilka powoduje jego szybkie dokształcanie. U mnie przy takich odchyleniach (brak jednej szpilki) nic przez prawie rok nie dawalo żadnych niepokojących objawów (tyle minęło od udokumentowanogo wyjmowania i regeneracji turbo) jedynie dźwięk z okolicy kolektora który pojawil sie z dnia na dzień i delikatne okopcenie w miejscu gdzie nie bylo szpilki.

  5. #125
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 186KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Dopadł mnie też ten problem ;/ nie wiem ile mam zerwanych szpilek ale w tygodniu biorę dwa dni wolnego i będę coś działał. 1.9 JTDm po chipie. Wydaje mi się że moje turbo już kuleje.
    Pytanie 1. Ma ktoś może jakieś logi/wykresy z FES poprawnego doładowania turbiny? chciałbym potwierdzić moje obawy albo może jakiś inny pomysł na sprawdzenie turbiny?
    Pytanie 2. Może ktoś polecić jakie szpilki założyć? Jaka uszczelka? Jeśli nie ma różnicy to kupię w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi albo trochę inaczej - czy mogę w miejsce szpilki wkręcić zwykłą śrubę o klasie twardości powyżej 10?
    Oczywiście planowanie i będzie jeszcze konieczna wymiana płynu.
    Pytanie 3. Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć oprócz wyciągnięcia zerwanej szpilki?
    Ostatnio edytowane przez prezeskxd ; 30-09-2016 o 18:46

  6. #126
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo159 Jtdm
    Postów
    10

    Domyślnie

    Ja kupilem ten zestaw: z aledrogo
    Co do sprawdzenia turbiny to po wyjęciu jej z kolektorem możesz dac ja do sprawdzenia. A co Cie może zaskoczyć? Nie rozbierzesz, nie zobaczysz :-)

  7. #127
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Sprawdz ile masz zerwanych szpilek bo jak jedna czy dwie, to turbo powinno dmuchac ok. Kolektor sie odksztalca i przylega do glowicy. Dlatego tylko na zimnym silniku slychac taki swiergot. Po tym tez mozna domyslec sie o zerwanych szpilkach jak jeszcze nie widac odymienia

  8. #128
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 186KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Wydaje mi się że trochę słabiej się zbiera i dlatego chciałbym sprawdzić w jakiś sposób turbinę. Chyba właśnie oddam ją w jakieś dobre ręce.
    Adpol możesz mi podesłać jakiś link z szpilkami które kupiłeś?
    Jeszcze jak ktoś może to niech się wypowie w tej kwestii.

    "Pytanie 2. Jaka uszczelka? Jeśli nie ma różnicy to kupię w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi albo trochę inaczej - czy mogę w miejsce szpilki wkręcić zwykłą śrubę o klasie twardości powyżej 10?"

  9. #129
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar el_majoros
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTD 16v FL, AR GT 1.9 JTD
    Postów
    39

    Domyślnie

    prezeskxd sprawdź priva

  10. #130
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezeskxd Zobacz post
    "Pytanie 2. Jaka uszczelka? Jeśli nie ma różnicy to kupię w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi albo trochę inaczej - czy mogę w miejsce szpilki wkręcić zwykłą śrubę o klasie twardości powyżej 10?"
    Nie jestem praktykującym mechanikiem, ale przez PKM przeszedłem, gdzie pewien "słynny" doktor z AGH od tego przedmiotu opowiadał różne historie, m.in. o tym, jak uratował jakąś maszynę wsadzając oryginalnie dobrane szpilki Wsadzałbym dokładnie o takiej twardości i granicy plastyczności jak oryginalne. Inżynierowie FCA raczej wiedzieli co robią dobierając konkretną klasę.

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora wydechowego 3.0 V6
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-03-2017, 17:50
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 15:59
  3. Demontaż kolektora wydechowego
    Utworzone przez teck1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 23:48
  4. [145] polerowanie kolektora wydechowego
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 17:38
  5. [33] Rura kolektora wydechowego
    Utworzone przez lord_wojt w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-11-2008, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory