Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Stuki maglownicy...

  1. #1
    Szampan
    Gość

    Domyślnie Stuki maglownicy...

    Witam, jestem nowy na tym forum a to jest pierwszy temat jaki zakładam wiec prosze o wyrozumiałość.

    Podczas kupna samochodu zauważyłem ze podczas skręcania kierownicy występują stuki. Po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że trzeba cos z tym zrobić. Po wizycie na stacji diagnostycznej byłem już pewny, że to maglownica. Zabrałem samochód do mechanika wymontował mi maglownice i pojechałem z nią na regeneracje. Po zamontowaniu okazało sie, że maglownica chodzi dużo lepiej gładziutko, ale jednak nadal był ten charakterystyczny stuk w centralnym położeniu kierownicy podczas skręcania w lewo i prawo. Podczas regeneracji szlifowali listwę, wymieniali simeringi, gumy osłaniające drążki przy maglownicy i inne części oprócz regeneracji ani wymiany drążków kierowniczych Kiedyś czytałem, że identyczny problem może być spowodowany gumami przy maglownicy. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub zna rozwiązanie mojego? O które gumy może chodzić czy o właśnie te, co osłaniają drążki, chyba ze to wina maglownicy??Mechanicy rozkładają rece zganiając wszystko na maglownice. Czy problem możel lezec po stronie mocowania drażków od strony maglownicy? Niestety mie mam gdzie to sprawdzić. Problem wystepuje głównie na postoju i przy jezdzie do 50km/h. wachacze niedawno wymienione i napewno nie są uszkodzone. Proszę o szybką odpowiedź, z góry dziękuje...

  2. #2
    luxik10
    Gość

    Domyślnie

    a jak przeguby??

  3. #3
    Szampan
    Gość

    Domyślnie

    To raczej nie przeguby. Stuki są bardzo regularne, występują w centralnym położeniu kierownicy, przy skręcaniu o około 5 stopni w lewą i prawą stronę.
    Po obsłuchaniu z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że stuki dochodzą z okolic maglownicy, która była regenerowana, A nie mam zbytnio czasu ani pieniędzy, aby znowu jechać do łodzi albo wyciągać znowu przekładni. Aha i to nie jest zwykły stuk do niego dochodzi lekki opór podczas kręcenia kierownicą. Jakby coś przeszkadzało w obrocie i nagle puszczało. Dzięki...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Przyznam, że trochę zagatkowa sprawa ten Twój przypadek - może to pompa, a może jakiś rozdzielacz w główce przekładni kierowniczej na który nie zwrócili uwagi podczas regrneracji. Stań gdzieś na polnej drodze (bo szkoda opon na asfalcie) i spróbuj przygazować do ponad 3.000 obr/min. Pokręć trochę kierownicą w prawo i lewo - zobacz czy nadal jest to samo. Sprawdź również czy podczas jazdy na niższym biegu (tj. na wyższych obrotach silnika) sytuacja się powtarza?

    Czy po zamontowaniu przekładni była ona jakoś odpowietrzana?

    Gdzie regenerowałeś przekałdnie? Czyżby na ul. Przędzialnianej 6? Ile Cię skasowali i czy faktycznie załatwili wszystko w jeden dzień?
    Ostatnio edytowane przez as ; 07-06-2009 o 10:45
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #5
    Szampan
    Gość

    Domyślnie

    550 zł 1 dzień, przędzalniana, sytuacja wystepuje na postoju i w czasie jazdy do około 50 km/h. nie sprawdzałem jeszcze czy przy 50 na 1 biegu stuk wystepuje. wkoncu takie chwile sa chwilami zapomnienia i nie bardzo mnie wtedy ten stuk obchodzi, ale postaram sie sprawdzic jak sie pogoda troche zmieni. układ napewno dobrze odpowietrzony bo wymiane przeprowadzał chyba najlepszy mechanik w miescie czyt.( jedyny do którego mam jakiekolwiek zaufanie i w koncu sąsiad). Pozatym sytuacja była taka sama przed regeneracją. jutro pojade jeszcze na wytrząsarke i mam nadzieje że mi dokładnie sprawdzą co to. Jeszcze jedno pyt. jak sie objawiają zniszczone drążki kierownicze?. w czasie regenerasji nie są sprawdzane ani wymieniane pomimo ogłoszeń na ich stronie.

  6. #6
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    przedzalniana 6 w Łodzi?:> tuz kolo mnie?:> ost 3 przkaldnie ktore regenerowali dla mnie musieli poprawiac kazda 2 x:/

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szampan Zobacz post
    ...nie sprawdzałem jeszcze czy przy 50 na 1 biegu stuk wystepuje...
    Nikt nie każe Ci piłować 50 km/h na pierwszym biegu - chodziło mi tylko o to, żeby sprawdzić, czy występowanie stuków zależne od obrotów silnika a tym samym obrotów pompy wspomagania.

    Co do wspomnianej firmy zajmującej się regeneracją przekładni kierowniczych zastanawiałem się czy cena którą podali za regenerację tj. 550 zł jest ceną max. czy w niektórych przypadkach może to być mniej. Wysłałem im nawet kiedyś e-mail'a z zapytaniem, ale niestety nie doczekałem sie odpowiedzi. Swoją drogą zastanawiałem się, czy nie zanieść do nich swojej przekładni, ale udalo mi się wyrwać coś na allegro - na razie czekam na montaż nowego nabytku i mam nadzieję, że nie będzie lipy

    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    przedzalniana 6 w Łodzi?:> tuz kolo mnie?:> ost 3 przkaldnie ktore regenerowali dla mnie musieli poprawiac kazda 2 x:/
    To mnie zaskoczyłeś, bo z tego co czytałem na ich stronach to profesjonalizm w każdym calu. To jakaś większa firma jest, czy raczej chałupnictwo? Co było nie tak z przekładniami, które naprawiali?
    Ostatnio edytowane przez as ; 07-06-2009 o 15:11
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  8. #8
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    mieszkam tuż obok wiem jak działają, sąsiad jest szefem z synem szefa się znam. No widzialem lepsze warsztaty, robia ok, ale czasami dosc...niedbale? za szybko i na sztuke, margines bledu rzedu 15-20%. Ale w sumie nie znam nikogo lepszego...skad masz te pozyt opinie?

    1 pukala 3 po naprawie ciekly

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Najoptymistyczniejsze informacje wyczytałem na ich stronie internetowej, choć przyznam, że na innych forach internetowych nie koniecznie związanych z włoszczyzną czytałem raczej przychylne opinie, choć zdarzały się i takie których wolałbym nie przytaczać

    Szkoda, że nie odpisali mi na e-mail'a, ale po tym m.in. można poznać podejście firmy do potencjalnego klienta. Skoro tak traktują kogoś, kto ma zamiar dać im zarobić to aż strach pomyśleć co będzie, jak wezmą już pieniądze :/

    Jestem ciekaw ile doliczają, jeśli czyjaś przekładnia nie nadaje się do regeneracji a załóżmy mają taką na stanie?
    Ostatnio edytowane przez as ; 07-06-2009 o 15:38
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #10
    Szampan
    Gość

    Domyślnie

    Co najlepsze za cenę 550 zł ma być według ich strony kompletna regeneracja. Byłem na stacji diag. sprawdzili i doszli do wniosku ze to z maglownicy przy wyższych obrotach stuk również występuje. Dzwonie dzisiaj do nich a kobieta mnie sie pyta, co było naprawiane. Podczas oddawania maglownicy podawałem stuki i braki wspomagania a co zauważyłem to na karcie gwarancyjnej wpisali mi jako przyczynę naprawy wycieki. I jak by to łagodnie ubrać w słowa jestem wku...... w ch.. Z ludzi sobie po prostu jaja robią, taka jest moja opinia...

Podobne wątki

  1. [159] stuki w maglownicy
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-04-2015, 14:20
  2. Regeneracja maglownicy
    Utworzone przez janosik w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 22:13
  3. [146] wymiana maglownicy 146 1.8 TS
    Utworzone przez gruby696 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 14:20
  4. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  5. regeneracja maglownicy
    Utworzone przez mrq w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 09:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory