Strona 135 z 152 PierwszyPierwszy ... 3585125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,341 do 1,350 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #1341
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    A możliwe że w 2.4 jest więcej miejsca i jest dojście do śrub od pompy wody.
    Natomiast nie zmienia to faktu ze koło wałka jest pływające i do naciągania paska się go luzuje. Blokujesz wał korbowy, wałek rozrządu. - koło jest luźne - naciągasz pasek i dokręcasz koło. Tak wygląda procedura.

  2. #1342
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    Jak przyjdzie do mnie rozrząd to będę próbował bez ruszania tego koła może da radę Teraz mam problem ze znalezieniem paska alternatora tylko...Nigdzie nie mogę znaleźć oznaczeń i prawidłowej jego nazwy:/

  3. #1343
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Warto oszczędzić parę dyszek żeby przestawić rozrząd i remontować silnik A potem "panie alfy sie psujo bo na flamaster ustawilim i nie działa a u szwagra w skodzie tak zrobilim i jeździ"
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  4. #1344
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    Wiadomo że przed odpaleniem 5 razy sprawdzę znaki rozrządu i z 4 razy obrócę wałem dla pewności ale Ale jak prawidłowo ustawić wałek zaworów bez znaków na kole?

  5. #1345
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinDGR Zobacz post
    Wiadomo że przed odpaleniem 5 razy sprawdzę znaki rozrządu i z 4 razy obrócę wałem dla pewności ale Ale jak prawidłowo ustawić wałek zaworów bez znaków na kole?
    Blokadą!!!!!!!!!!!

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MarcinDGR Zobacz post
    Z tego co wiem to dolne koło ma wypust i ma być równo ustawione w dół a koło wałka rozrządu chyba nie muszę ściągać bo pompa ma z 3mm luzu od koła i wyjdzie bez problemu? Jak ściągacie pasek wielorowkowy?
    Chłopie co ty za bzdury piszesz. Za nim coś popsujesz ściągaj eLearn i zobacz jak wygląda procedura.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #1346
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    Czyli ta blokada jest w kształcie bolca fi 8 lub fi 10 i wkłada się ją przez zaślepkę do wałka zaworów tak? Pierwszy gar mam w GMP i mam koło zablokowane.

  7. #1347
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    Pomoże ktos?

  8. #1348
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinDGR Zobacz post
    Czyli ta blokada jest w kształcie bolca fi 8 lub fi 10 i wkłada się ją przez zaślepkę do wałka zaworów tak? Pierwszy gar mam w GMP i mam koło zablokowane.
    No to sprawdź czy drugi wałek jest w tym samym miejscu. Jeśli obydwa wałki da się zablokować i jest to GMP to jest OK. Jeśli jednak położenia wałków różnią się od siebie to ustaw tak, żeby były zgodne plus GMP.

    Jeśli nie dasz rady to blkoada. Na allegro pod hasłem "blokada Alfa" Taka za 88 pln, pasuje od Opla....albo pożycz z warsztatu. Opel to Alfa a Alfa to Opel

    I jeszcze takie coś powinno pomóc.
    http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...7a7730baff47cf
    Ostatnio edytowane przez quba ; 11-10-2016 o 16:17
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #1349
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    Ok czyli tłok opuścić,wałki ustawić i zablokować potem wał w gmp i blokować to i pasek zakładać tak?

  10. #1350
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Dokładnie. Tylko ustaw obydwa wałki. Sprawdź jeszcze procedurę napinania paska.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory