Strona 138 z 152 PierwszyPierwszy ... 3888128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,371 do 1,380 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #1371
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Jedynie turbo będzie pompować w atmosferę, taki niuansik
    Kotowicz nic nie wymyślił? A EGRa razem z podstawą nikt nie sprzedaje na allegro? Zapytaj w części-fiat-alfa może akurat mają, Dąbrowa pod Poznaniem (Wysogotowo, te rejony), tel. 531 122 100 albo 531 122 500
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  2. #1372
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    AR159 1.9 JTDM v16 150KM 2008
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał maras14 Zobacz post
    Jeśli nie ma ich w głowicy, a turbo się nie rozjechało, to chyba gdzieś przeleciało fartem Jakie objawy po "zassaniu" klap?
    Nie wierzę, że mam aż taki fart ... na 4 cylindrze są ślady na tłoku, takie odkształcenia, sprawdzę teraz szczelność tego tłoka... aczkolwiek po wykonaniu pomiarów to na 3 cylindrze było za małe ciśnienie... Nie wiem Sprawdzę to później ponownie po złożeniu do "kupy".

    Turbo zdjęte, teraz będę rozbierać i czyścić kierowniczki ... jak wszystko to wszystko

    Zastanawia mnie tylko jeden fakt ... jestem 3 właścicielem tego auta, a po uszczelce od głowicy widać, że ktoś już tam był ... pytanie czy był na tyle idiotą, żeby wywalić klapki które tam wpadły, a pozostawił dwie w kolektorze? Nie sądzę.

    Objawy? Zaczęło się od tego, że na trasie, gdzieś setny kilometr nagle spadła moc, jakby przyhamował mi sam biegami, podczas jednostajnej jazdy około 55 km/h. Zatrzymałem się, podniosłem klapę a tam "cykanie". Choooy do domu 10 km, chyba dojadę. Dojechałem, zgasiłem, następnie odpaliłem, działa ale jest cykanie. Więc auto na warsztat do teścia Po pierwsze zaczął się problem z odpalaniem później i potrafił zacharczeć, zaciągnąć .. nie wiem jak to nazwać i niemożliwie klekotał... Wpadłem na czyszczenie kolektora ssącego i zaworu EGR (częściowo zaślepiony by nie było błędu w komputerze), no a dalej to już po wyjęciu kolektora decyzja o rozbieraniu dalej i czyszczeniu wszystkiego co możliwe, sprawdzenie wtryskiwaczy itd ... praktycznie cały silnik mam na glebie... To będzie dobrze zrobiona alfa Szukam tylko teraz dobrych nowych uszczelek, szczególnie pod głowicę. Macie jakieś opcje? Są jakieś komplety? Tą pod głowicę chcę dać konkretną, wiadomo, chyba najważniejsza.

  3. #1373
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To ciekawe, że jak wpada klapka, to w większości przypadków jest to trzeci cylinder.
    Nie chcę być złym prorokiem ale z tym ciśnieniem na trzecim nie będzie lepiej. Potem zaczyna się problem z odpalaniem itd.
    Dużo mniejsze jest ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #1374
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    AR159 1.9 JTDM v16 150KM 2008
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    To ciekawe, że jak wpada klapka, to w większości przypadków jest to trzeci cylinder.
    Nie chcę być złym prorokiem ale z tym ciśnieniem na trzecim nie będzie lepiej. Potem zaczyna się problem z odpalaniem itd.
    Dużo mniejsze jest ?
    Dokładnie to samo zauważyłem, przeważnie 3 cylinder. Ciśnienie podobno było sporo mniejsze, nie wiem ile dokładnie, teść podpiął pod kompa i tyle mi powiedział... Jak sprawdzimy szczelność "próbą naftową" ... będzie okej i poskładamy do kupy to jeszcze raz sprawdzimy to ciśnienie... Kolektor był mega zasyfiony, ta część do EGR prawie cała w sadzy. Wszystko wyprane i błyszące.

    Muszę chyba sprawdzić również korekty na wtryskach, nie znam się tak bardzo na mechanice, ale czy jeśli wtrysk daje za mało paliwa, to rzeczywiście ciśnienie będzie niższe? Jak to wygląda? Na fizyce uciekałem w szkole

    Ciśnienie niższe na 3 cylindrze, ale uszkodzenia mechaniczne tłoka na 4 cylindrze ... a klapki wyrwało z 2 i 3 "dziury" w kolektorze, czyli te środkowe. Póki co nadal ich nie znalazłem ... jeśli poleciały do wydechu to pewnie zatrzymały się na DPF prawda to?

    Po pierwszych oględzinach tak na prawdę, "rzekomi specjaliści" podejrzewali, że do wymiany są zaworki hydrauliczne, tzw. szklanki, bo "tłukło"... ale zawory są okej, wtryski mechaniczne też okej...

    Ahh te Alfy 1.9, nie ma co ich tak zachwalać, są tak samo awaryjne jak 2.0 "szit sztorm" się zacznie?

  5. #1375
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maras14
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 16V
    Postów
    96

    Domyślnie

    Dokładnie, masz gdzieś zapisany pomiar ciśnienia na tłokach? Wtryskiwacze sprawdzałeś i? Pewnie lał któryś ? ( ktoś nawet pisał tutaj, że właśnie tak doszedł do wniosku, że mogą być to klapki ). Niezła baza wiedzy się robi w tym temacie na nieszczęściu posiadaczy dupnych kolektorów.. :/

    P.S
    Up nie odświeżyłem stronki

  6. #1376
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Czyli uszkodzony 4 cylinder, ale klapka tam była, tak? No to cuda.

    Ciśnienie w cylindrze jest zbyt niskie nie przez wtrysk tylko przez mechaniczne uszkodzenie lub zużycie. Komputer widząc ,że silnik kuleje na jeden cylinder powiększa korektę na tym cylindrze (daje więcej paliwa) żeby wyrównać pracę silnika
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #1377
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał dariojaydee Zobacz post
    Muszę chyba sprawdzić również korekty na wtryskach, nie znam się tak bardzo na mechanice, ale czy jeśli wtrysk daje za mało paliwa, to rzeczywiście ciśnienie będzie niższe? Jak to wygląda? Na fizyce uciekałem w szkole
    Teoretycznie nieszczelność na kolektorze powinno skutkować wyższą korekta dodatnią. I tak jest w przypadku na przykład puszczającej uszczelki wtrysku, uszczelki. Czyli tam gdzie przedmuchy są znaczne. Jeśli chodzi o kompresję... jakiś tydzień temu była u nas Alicja ze znaczną utratą kompresji na jednym cylindrze. Korekty były ok i silnik pracował poprawnie. Tylko lekko ciężej zapalał.

    Cytat Napisał dariojaydee Zobacz post
    Ciśnienie niższe na 3 cylindrze, ale uszkodzenia mechaniczne tłoka na 4 cylindrze ... a klapki wyrwało z 2 i 3 "dziury" w kolektorze, czyli te środkowe. Póki co nadal ich nie znalazłem
    Pisałeś, że to już było rozbierane. Więc poprzednik miał problem z klapami i niektóre uszkodzenia powstały wcześniej. Silnik pracował w miarę dobrze więc zamiast wywalić klapy z kolektora zamontował nowy kolektor z kompletnymi klapami. I taki sprzęt poszedł do sprzedaży. Ty kupiłeś. Stąd uszkodzenia w innej lokalizacji niż tobie się przydarzyło.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #1378
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    AR159 1.9 JTDM v16 150KM 2008
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Teoretycznie nieszczelność na kolektorze powinno skutkować wyższą korekta dodatnią. I tak jest w przypadku na przykład puszczającej uszczelki wtrysku, uszczelki. Czyli tam gdzie przedmuchy są znaczne. Jeśli chodzi o kompresję... jakiś tydzień temu była u nas Alicja ze znaczną utratą kompresji na jednym cylindrze. Korekty były ok i silnik pracował poprawnie. Tylko lekko ciężej zapalał.



    Pisałeś, że to już było rozbierane. Więc poprzednik miał problem z klapami i niektóre uszkodzenia powstały wcześniej. Silnik pracował w miarę dobrze więc zamiast wywalić klapy z kolektora zamontował nowy kolektor z kompletnymi klapami. I taki sprzęt poszedł do sprzedaży. Ty kupiłeś. Stąd uszkodzenia w innej lokalizacji niż tobie się przydarzyło.
    Możesz mieć rację, taka wersja wchodzi w grę... Natomiast powtarzam, mam uszkodzenie mechaniczne na 4 cylindrze, a słabsze ciśnienie na 3. Klapek nie znalazłem nigdzie, nie wiem gdzie one są.
    Poskładam wszystko po oczyszczeniu i postaram się wrzucić jakieś fotki. Wymienię uszczelki na nowe, te na wtryskiwaczach również. Sprawdzę korekty i wtedy powinno się wyjaśnić... Szkoda, że nie mam dokładnych parametrów ... ale niestety nie wszyscy są tacy dokładni, chciałem cyferki a dostałem odpowiedź - jeden sporo mniejsze ciśnienie - trzeci.

  9. #1379
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    AR159 1.9 JTDM v16 150KM 2008
    Postów
    23

    Domyślnie

    Wracam z tematem i fotkami.

    Rozebrana została turbina i chyba tam jednak wpadła klapka, wirnik jest zmasakrowany, chociaż nie ma luzów... będzie oddawany do regeneracji, podejrzewam wymianę wirnika oraz kierowniczek - zacinały się, a przez tę blaszkę chyba również powyginały.

    Klapki nie znalazłem, możliwe żeby ją zmieliło?

    Mam do Was sprawę, mianowicie może dysponuje ktoś numerami seryjnymi uszczelek głowicy, silnika, ogólnie? Muszę nowe dać...
    Kolektor już zrobiony, nagwintowane i wkrecone śrubki fi6 na klej.

    Poniżej fotki robocze:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14599763_1020618388046688_1028656743_o.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	66.1 KB
ID:	213198Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14600678_1020618931379967_947471817_o.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	104.5 KB
ID:	213199Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14614297_1020618561380004_1877187733_o.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	80.5 KB
ID:	213200Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14618786_1020618601380000_1106847813_o.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	66.9 KB
ID:	213201Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14625789_1020619284713265_348539864_o.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	89.2 KB
ID:	213202Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14632576_1020619398046587_1546436901_o.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	77.5 KB
ID:	213203Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14632584_1020618854713308_2056261205_o.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	48.9 KB
ID:	213204Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14672782_1020618811379979_1004435049_o.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	61.4 KB
ID:	213205Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14697090_1020619218046605_2028977176_o.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	98.9 KB
ID:	213206Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14699562_1020618564713337_2105720716_o.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	82.2 KB
ID:	213207Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	14725274_1020618368046690_1497269977_o.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	76.2 KB
ID:	213208
    Ostatnio edytowane przez dariojaydee ; 16-10-2016 o 11:43 Powód: Dodanie info o zmielonej klapce.

  10. #1380
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ty masz rozwalony 3 i 4 a ten 3 to już śmietnik raczej.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory