
Napisał
Wlodzmin
Pozwólcie, że wtrącę kilka zdań od siebie na temat czyszczenia nieszczęsnego EGR.
Zacznę od samego początku mojej krótkiej przygody z zasyfiałym EGR i błędem P1238.
Objawy jakie wystąpiły w moim 1.9 JTD 16V 140KM:
-wspomniany błąd P1238
-znaczna różnica między docelową a mierzoną masa powietrza (objawy uszkodzonego przepływomierza)
-Przeładowanie na turbinie (Objawy zapieczonych kierownic zmiennej geometrii)
-zawór EGR otwarty na 1 % (po czyszczeniu przepustnicy i egr + zaślepka z dziurkami)
Myślę sobie, masakra:/!!!!Od czego zacząć:/!!!
Aż tu wpadłem na stronkę kolegów od Opelka:/
Tu był link do autokącika.
Jako, ze ta sama konstrukcja silnika wiec EGR również.
EGR stoi mimo, że wyczyszczony wiec niby do wymiany. Wykręciłem multimetr w rękę, cewka sprawna. Nie czekając zabrałem się do roboty, wiertareczka, otwór w miejscu pokazanym na foto z opla, troszku WD, kilka machnięć młotkiem i wylazł. Wsio wyczyściłem poskładałem zasilacz w łapę, ustawiam na 12v i trach elektromagnes chodzi. Skręciłem z zaworem, jeszcze raz pod zasilacz i chodzi, japa Do autka pod wtyczkę test w FiatECUScan i działa. Poskręcałem cały układ, odpaliłem auto, szybka diagnostyka w FiatECUScan i jest pięknie. Wszystkie parametry wyżej wymienione doszły do stanu fabrycznego i zero błędów.
Do standardowego czyszczenia EGR i przepustnicy polecam czyszczenie elektromagnesu według instrukcji podanej na stronie wyżej.
Może przyda się komuś opis mojej przygody z EGR i P1238.
Czyszczenie elektromagnesu banalnie proste a parę PLNnów w kieszonce
Pozdrawiam