Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Alfa code czy ecu?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 Jtd 16v m-jet
    Postów
    8

    Domyślnie Alfa code czy ecu?

    Witam od kilku dni walcze z uruchomieniem belli.Po wymianie sprzegła i odłaczonym aku przez ok tydzien alfa zaczela sie blokowac i po kilku normalnych uruchomieniach silnika trzeba bylo odlaczac aku zeby zrestartowac kompa az do momenty gdy lampka code nie znika od paru dni.Chcialbym dodac ze przelozylem egr w tym czasie bo posiadam 2ga po lifcie na chodzie ale z wykrzywionym zaworem po uszkodzeniu paska.Po przelozeniu egr stwierdzilem ze poprzedni wlasciciel musial inne mapki wgrywac bo porzednia miala o wiele mniej mocy a ta jechala minimalnie wolnie od 180 km v6 audi tdi.Posiadam juz kod immo z aso z karty kodowej ktorego rowieniez nie moge wpisac gdyz zadna lampka nie pojawia sie ani nie mroga.
    Co zostalo zrobione do tej pory;
    -Antena od immo sparwdzona w wejsciu do immo.
    -Bezpieczniki przy aku i wenatrz
    -proba połaczenia sie z ecu przez fiatecuscan i wystapuje blad połaczenia z wszystkimi z 4 sterownikowi nic po prostu brak odpowiedzi.
    -kod awaryjny od aso brak mozliwosci wprowadzenia z powodu zadnej rekacji ze strony lampki.
    Autko chodzilo idealnie nowe sprzeglo rozrzadz caly serwis z filtrami felgi od gt 17 i jeszcze ten re map od poprzedniego wlasciciela ktory rowiez dbal o samochod ksiazka serwisowa z pieczatkami z aso sylikonowe przewody od bardzo renomowanej firmy zajmujacej sie alfami w uk autolusso/
    W aso powiedzieli 85 funmtow za diagnostyke ale jesli jest to walniete ecu to bez sensu wydawac i chcialbym to w miare szybko zdiagnozowac.
    jakim innym sposobem moglbym polaczyc sie z ecu aby zobaczyc czy sie podnosi i czy uszkodzenie ecu moze zblokowac immo poprzez wlaczenie kodu na nim?
    Przekladanie ecu immo stacyjki i zamka pozostawiam jako ostani krok i chcialbym jakos sie z tym uporac.Dodam tylko ze aku jest nowe
    Czytalem sporo postow o kodzie tutaj ale nie uzyskalem odpowiedzi co tak naprawde moze go zblokowac tak jak u mnie.
    Z gory dziekuje za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Chaos widzę

    1. Czym się łączysz z ECU (jaki kabel)
    2. Jakie kostki były odłączane przy tych pracach "serwisowych"?
    3. Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? (nawet te małe na aku?)
    4. Ona kręci ale nie odpala czy wcale nie kręci?
    5. O braku reakcji jakiej lampki piszesz?

    Może masz wtyczki od ECU czymś zalane (olej, płyn...) i dlatego robi spięcie. Mój brat miał bardzo podobny problem i okazało się, że wtyczki wchodzące do komputera ktoś oblał olejem przy okazji wymiany silnika. Po dokładnym oczyszczeniu można się było łączyć z ECU i auto zaczęło normalnie odpalać.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 22-10-2016 o 22:22

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 Jtd 16v m-jet
    Postów
    8

    Domyślnie

    -Kabelek taki jak od viakena tylko z uk obd2 i przez fiatecuscan
    -Bateria z kostkami przy sprzegle i wymiana egr turbinka byla podmieniana z dawcy ale wszystko był podlaczane jak powinno podmienialem aku z 2 giej i jedna wtyczka pod bezpiecznikiem aku byla nie do koca wcisnienta wiec sprawdzilem sucho podpialem.
    -te na aku pierwsze sprawdzalem
    -kreci tylko immo blokuje doplyw paliwa guzik pod siedzeniem tez wciskalem wielokrotne i znam to z poprzedniej belli.
    -posiadam kod z aso do awaryjnego odpalania 5 cyfrowy ale lampka ktora powinna prowadzic do odblokowania immo bez kodowania klucza.
    Jest maly wyciek plynu do wspomagania od jakiegos czasu i sprawdze to jutro czy sie kabelki zalały albo cos innego to byl nastepny krok w usprawnianiu autka
    Moj mechanik ma znajomego ktory ogarnia wszytko z kompami i kluczami ale cos nie moze dojechac od piatku wiec staram sie to ogarnac samemu bo lza sie kreci jak bella nie moze sie poruszac ucze sie bo nie zamierzam zmikeniac na inna marke a sprawa nie jest zbyt prosta do ogarniecia.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 Jtd 16v m-jet
    Postów
    8

    Domyślnie

    Sprawdziłem ecu sucho bez sladu jakielkolwiek cieczy.
    Przyjechal pan od kluczykow i wpisywal ten kod od awaryjnego uruchamiania silnika do swojego programu bo mial taka opcje ale nie udało sie poczynic jakiegokolwiek postepu immo blokuje dostep do wszytkich sterownikow.Wział kluczyk bo podejrzewa jakies uszkodznie wewnatrz a ma do tego lepszy sprzet w domu.
    Pytanie jest nastepujece czy immo w 156 po lifcie blokuje calkowity dostep do wszytkich sterownikow abs,poduchy,ecu bo nie ma dostepu do zadnego z nich?
    Co jeszcze mozna zrobic cos w tej sparawie czy pamiec mogla zapomniec o kluczyku i trzeba go ponownie zakodowac i czy musze do robic w aso a moze jakis zwykly fachowiec od kluczykow moze to uczynic?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ile masz kluczyków?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Może masz wtyczki od ECU czymś zalane (olej, płyn...) i dlatego robi spięcie. Mój brat miał bardzo podobny problem i okazało się, że wtyczki wchodzące do komputera ktoś oblał olejem przy okazji wymiany silnika. Po dokładnym oczyszczeniu można się było łączyć z ECU i auto zaczęło normalnie odpalać.
    hehehe


    Jak jest zapłon to jest diagnoza. Immo może być wadliwe i tak się powinien połączyć.
    Więc raczej problem z kablami, tak jak Belfer mówi.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 Jtd 16v m-jet
    Postów
    8

    Domyślnie

    Kluczy tylko 1
    Dostałem wiadomsc ze wszytko z nim ok.Co mi przychodzi jeszcze na mysl to masa na skrzyni ktora była odkrecana przy wymianie.Odkrece mocowanie aku wyczyszcze ja i przykrece ponownie.
    Czy to mogło by spowodowac brak połaczenia ze sterownikami czy zapłonu rowniez by nie było?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Brak masy może tutaj mieszać. Jeśli jeszcze tą od aku masz słabą to takie efekty mogą być.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 Jtd 16v m-jet
    Postów
    8

    Domyślnie

    Masa w porzadku bez uszkodzen wyciekow itp dokrecona na maxa.Elektryk zaproponowal wymontowanie immo i dokodowanie kluczyka na nowo lub całkowite usuniecie immo i nie wiem co zrobic czy usuwac to by uniknac problemow w przyszlosci z tym fantem czy zakodowac nowy kluczyk i pozniej modlic sie przy odlaczaniu aku?Pierwsza opcja wydaje sie rozsadniejsza bo raczej nikt nie bedzie chcial odjechac moja 11 letnia bella.
    Czy pozostały jeszcze jakies opcje?
    Czy immo blokuje dostep do wszytkich sterownikow w tym modelu?Wyglada to wszystko na awarie immo lub zgubione kody w nim ktore zablokowało dostep do wszytkiego i pozwala tylko na zapłon i start rozrusznika.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Immo nie może Ci zablokować opcji połączenia z ECU i innymi sterownikami. Ja po przekręceniu zapłonu w 156 bez pestki immo łączyłem się z ECU itd.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-05-2015, 14:54
  2. Brak electronic code i mechanical code...
    Utworzone przez Virtuocity w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 21:35
  3. alfa CODE ???
    Utworzone przez spdii w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 08:07
  4. [code]156[code]1.9 diesel czy 1.8 benzyna
    Utworzone przez forca w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-08-2008, 10:46
  5. Alfa code
    Utworzone przez goro w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 30-11-2007, 18:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory