Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: 2.4Jtd problem z słąbym ładowaniem i brakiem kontrolki łądowania

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd Alfa 156 sw 2.5 V6 Busso AR 156 3.0 V6 ;)
    Postów
    222

    Domyślnie

    Ale ja mam niby dobre ładowanie i niby ok napięcie na akumulatorze po nocy a kręci kiepsko. Jak już raz odpale to późnej po kilku minutach pracy już normalnie kręci tak dynamicznie

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PewienPan
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 175 20v
    Postów
    381

    Domyślnie

    Kup miernik napięcia i zobacz jakie napięcie ma Aku na wyłączonym silniku powinno być około 12.5V. Potem odpal silnik i zobacz ile ma powinno być nie mniej jak 14V i nie więcej jak 14.4V. Włącz wszytko co seryjne radio/światła/klima/grzanie szyb itd. Jeśli napięcie będzie stałe w granicach 14-14v jest wszystko ok z alternatorem jeśli będzie spadać i rosnąć na przemian albo będzie cały czas spadać to do wymiany altek ewentualnie regulator napięcia. Jeśli przy rozruchu (kręcenie alternatorem) napięcie spadnie poniżej 9v aku na szrot.

    Pisałeś, że pod obciążeniem 13v to za mało, zobacz czy na pięcie nie lata góra dół, możliwe że aku trzeba nowy

    Ogólnie te przygasanie to nie tylko u nas, popatrz ile ludzi skarży się na to w 147/gt/156, ja na dniach też będę diagnozwał aku/altka
    Ostatnio edytowane przez PewienPan ; 20-10-2016 o 21:42

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd Alfa 156 sw 2.5 V6 Busso AR 156 3.0 V6 ;)
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał PewienPan Zobacz post
    Kup miernik napięcia i zobacz jakie napięcie ma Aku na wyłączonym silniku powinno być około 12.5V. Potem odpal silnik i zobacz ile ma powinno być nie mniej jak 14V i nie więcej jak 14.4V. Włącz wszytko co seryjne radio/światła/klima/grzanie szyb itd. Jeśli napięcie będzie stałe w granicach 14-14v jest wszystko ok z alternatorem jeśli będzie spadać i rosnąć na przemian albo będzie cały czas spadać to do wymiany altek ewentualnie regulator napięcia. Jeśli przy rozruchu (kręcenie alternatorem) napięcie spadnie poniżej 9v aku na szrot.

    Pisałeś, że pod obciążeniem 13v to za mało, zobacz czy na pięcie nie lata góra dół, możliwe że aku trzeba nowy

    Ogólnie te przygasanie to nie tylko u nas, popatrz ile ludzi skarży się na to w 147/gt/156, ja na dniach też będę diagnozwał aku/altka
    Ale tak jak napisałem chyba kilka postów wcześniej. Po całej nocy i temp 4 na plusie rano miernik pokazał 12,6 . Po odpaleniu 14,15 przy obciążeniu czym się dało 14,05 więc niby wszystko ok. A rozrusznik kreci normalnie. Nie jęczy nie wyje. Nie zacina się nic. Tylko rano ma paraliż jakiś jak jest chłodno. Około 1 stopnia. Dodam że klemy to takie ogólne dostępne z cpnu. I dziwi mnie to mruganie zegarów. Takie dziwne

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PewienPan
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 175 20v
    Postów
    381

    Domyślnie

    Mnie też dziwi u mnie ale dużo ludzi to ma, nawet ASO samo nie wie czemu tak. Może świeca któraś spalona jak z rana paraliż ?

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd Alfa 156 sw 2.5 V6 Busso AR 156 3.0 V6 ;)
    Postów
    222

    Domyślnie

    https://youtu.be/DTv-5uJ-6Q8 tu filmik jak powstała 20 h porażka !!

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Z początku wyglądało, jakby akumulator nie miał mocy żeby zakręcić rozrusznikiem, ale gdyby aku był kiepski to nie zaskakiwałaby potem raz za razem, bo przecież nie doładowałby się sam w te dwie sekundy....Na pocieszenie, moja na zimnym tez kaprysi. Mam nowy rozrusznik, zregenerowany alternator, kable posprawdzane, napięcia OK, a na zimnym grymasi. Wyraźnie wolniej kręci. Choć w lecie w upały na zimnym silniku też nie chciała zaskakiwać, trzeba ją było dłużej piłować. Ot, księżniczka.
    Zmienię se jeszcze akumulator, bo co mi tam, jak szaleć, to szaleć .

    Błąd poduszek jest pewnie wynikiem tego kiepskiego rozruchu, kompu nie podobają się napięcia i wywala błąd. Poruszaj kablami pod fotelem kierowcy i pasażera i pewnie bez problemu da się skasować.

    Na pocieszenie - w końcu zawsze odpala, nie? ;-)

    BTW - jak ją tak odpalałeś i zaraz gasiłeś, to mi się coś robiło. Było dać biedaczce choć z dziesięć sekund popracować....

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd Alfa 156 sw 2.5 V6 Busso AR 156 3.0 V6 ;)
    Postów
    222

    Domyślnie

    A co jej ma być od odpalania i gaszenia . Sprawa dziwna i mi się nie podoba. I też jak gdzie w końcu nie odpale to kupię nowy. Bo już mnie to wkur***

Podobne wątki

  1. Alfa 166 2.5 v6 problem z brakiem pradu
    Utworzone przez InfectedMusic w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-06-2015, 07:18
  2. Problem z brakiem mocy calkowicie zanikla
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2014, 05:29
  3. Problem z brakiem mocy calkowicie zanikla
    Utworzone przez Alfamania w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 19:41
  4. [JTD] Problem z brakiem mocy- błędy
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 20:10
  5. Problem z brakiem zasilania [147 2.0 T.S.]
    Utworzone przez BomBel w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 06:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory