klemy do sprawdzenia mogą sie luzowac w czasie jazdy lub bezpieczniki luzne
klemy do sprawdzenia mogą sie luzowac w czasie jazdy lub bezpieczniki luzne
z klemy akumulatora odchodzi kilka obwodów poprzez bezpieczniki / to ta duża pucha na klemie dodatniej /.Zdjąć osłonę i sprawdzić czy śruby dokręcone .. tak jak pisze dziadzia82.
Dla elektryka to chwilka .. szkoda katować autko i nerwy.Przy okazji tak jak pisałem sprawdzić pobory prądu na postoju / auto zamknięte po kilku minutach / właśnie w tym miejscu.Inne pytanie wskazówka jakie zadał kolega tx555 czy rozrusznik kręci a auto nie odpala , czy rozrusznik nie kręci..
ps.
W Twoim poście sugerujesz że auto odpala za każdym razem po restarcie / odłączeniu klemy / od komputera.Czy również w tym czasie zeruje Ci się czas na wyświetlaczu i data..? Czy próbowałeś w czasie gdy już nie odpala poruszać klemą i kablami które od tej plusowej odchodzą..?? Może masz załamany jakiś kabelek.Przewód masowy od akumulatora jest dobrze dokręcony..? i czy masz możliwość podłączenia kompa i sprawdzenia błędów po restarcie i w momencie gdy już nie możesz go odpalić / porównać wartości itd.Czy auto normalnie kręci rozrusznikiem i światła załączone długie świecą odpowiednią jasnością a auto nie odpala ?
![]()
Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 30-10-2016 o 20:22
- ktoś kiedyś pisał o body komputerze który rozładowywał akumulator.
- body komputer był sprawdzany jakimś programem i coś ten program przestawił w BC.
- dopiero "reset body" w ASO zlikwidował problem rozładowania akumulatora.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
czyli elektronika
bubu321 popraw mnie jeśli się mylę. Po resecie komputer silnika ECU przez pewien okres ustawia sobie parametry rożnych podzespołów jak np. przepustnica itd.Jeśli było coś w aucie wymieniane w osprzęcie silnika lub coś się rozregulowało to należy przyuczyć do tych parametrów komputer.Po resecie komputer bierze wartości wpisane do pamięci ale je zmienia w stosunku do tych wartości które zastanie w układzie osprzętu silnika.Należy przeprowadzić adaptację np. przepustnicy.Może w tym kierunku..??
Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 30-10-2016 o 22:35
Parametrów adaptacyjnych ECU nie utraci w ciągu 30 sek. Nadal nie wiemy czy rozrusznik wtedy normalnie kręci?? Nie bardzo mi się chce wierzyć aby po nieudanych rozruchach nie było żadnych błędów. Kto to diagnozował?
też nie chce mi się wierzyć że nie ma błędów po nie udanym rozruchu.MES musi coś pokazać. Jeśli byłoby to cokolwiek.. czujnik położenia wału , małe lub brak ciśnienia paliwa uszkodzenie którejś z cewek WN
itd. błąd w kompie pozostaje.Jeśli nie to znaczy że odłącza się komputer.Zobacz czy komp ,,żyje" w momencie kiedy nie odpala np. przez szpileczki wepnij się pod sterowanie któregoś z wtryskiwaczy woltomierzem itd.
Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 31-10-2016 o 08:17
czy to jedyny serwis w Twojej okolicy..?? Jakie to miasto , może ktoś z kolegów w pobliżu dysponuje sprawdzonym namiarem na elektryka
mi to wygląda na powolną agonię sterownika silnika. może ktoś coś mył pod maską i coś się zalało, teraz utleniło i zaczęły się jaja.