Strona 65 z 131 PierwszyPierwszy ... 15555657585960616263646566676869707172737475115 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 641 do 650 z 1306

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #641
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Nie trzeba zadnych analizatorow i innych bzdur aby poznac czy auto ma dpf czy nie. Zapach spalin zdradza to ale watpie czy na wech diagnosta czy policjant udowodni jego brak

  2. #642
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    Nie trzeba zadnych analizatorow i innych bzdur aby poznac czy auto ma dpf czy nie. Zapach spalin zdradza to ale watpie czy na wech diagnosta czy policjant udowodni jego brak
    To oczywista sprawa. Od razu poznać po zapachu i po tym co i jak puszcza z wydechu auto bez DPF. Ale chodzi o to że aby diagnosta nie podbił musi mieć twardy na to dowód a węch, nie oszukujmy się, nim nie jest.

  3. #643
    Użytkownik Świeżak Avatar Exocet
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2.4 JTDm TI Q4 '07
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Ogólnie to regeneracja będzie pewnie zachodziła. Z ochroną środowiska nie będzie to miało nic wspólnego. Platyny pewnie brak.
    Biorąc pod uwagę, że w katalizatorze jest tylko kilka gramów platyny, a w DPFie nie ma go w ogóle, to cena nie wydaje się nierealna.
    Zaskoczyło mnie też, że obecnie platyna jest tańsza od złota. Do tego w katalizatorach stosuje się też pallad, który jest jeszcze tańszy.
    Gdy zamontowałem zamiennik katalizatora w JTD CF3 to spaliny pachniały jak przed zmianą, bez charaktetycznego smrodku wywalonego katalizatora.
    Tak czy siak gdyby ktoś zdecydował się na pozostawienie/powrót do DPFu to polecam zakup DPF Monitora kolegi małego^^
    Są: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Spider 2.0 TS, Alfa Romeo Spider 2.0 JTS
    Były: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW, Lancia Lybra SW 2.4 JTD x2

  4. #644
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    Nie trzeba zadnych analizatorow i innych bzdur aby poznac czy auto ma dpf czy nie. Zapach spalin zdradza to ale watpie czy na wech diagnosta czy policjant udowodni jego brak
    Inny zapach powoduje to ze często z puszki z dpfem wywala sie tez katalizator. Sam dpf nie zmienia zapachu spalin.

  5. #645
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał Exocet Zobacz post
    Biorąc pod uwagę, że w katalizatorze jest tylko kilka gramów platyny, a w DPFie nie ma go w ogóle, to cena nie wydaje się nierealna.
    Przeczytałem kilka artykułów nt zasady działania jak i budowy filtrów cząstek stałych i w każdym z nich wspomina się o platynie, cyt. "W suchym filtrze DPF na powierzchni porowatych ścianek znajdują się cząsteczki tlenku glinu i ceru oraz platyny". W sieci spotkasz się nawet z ofertami skupu DPF'ów jak i samych pokruszonych wsadów. Cena zależna od pomiarów spektrometrem.


  6. #646
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Ogólnie to regeneracja będzie pewnie zachodziła. Z ochroną środowiska nie będzie to miało nic wspólnego. Platyny pewnie brak.
    Maly ty siedzisz w temacie..
    gdzies czytalem ze najprosciej jest po prostu podlaczyc kompa/diagnoskop i sprawdzic roznice cisnien przod i za DPFem.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #647
    Użytkownik Świeżak Avatar Exocet
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2.4 JTDm TI Q4 '07
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Przeczytałem kilka artykułów nt zasady działania jak i budowy filtrów cząstek stałych i w każdym z nich wspomina się o platynie, cyt. "W suchym filtrze DPF na powierzchni porowatych ścianek znajdują się cząsteczki tlenku glinu i ceru oraz platyny". W sieci spotkasz się nawet z ofertami skupu DPF'ów jak i samych pokruszonych wsadów. Cena zależna od pomiarów spektrometrem.

    Będę przy kompie to podrzucę link do artykułu z czasopisma naukowego gdzie właśnie przeprowadzono badanie spektrometrem i w DPFie nie było w ogóle platyny, natomiast w katalizatorze z Diesla było platyny najwięcej. Ale sam tego nie sprawdzałem Na pewno są też różnice pomiędzy producentami.
    Tak czy siak, na przykład wg. danych Departamentu Energii USA, dla samochodów europejskich, dane z 2014, łączna zawartość platynowców w systemie oczyszczania spalin to średnio 4,2 g.
    Ostatnio edytowane przez Exocet ; 04-11-2016 o 06:43
    Są: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Spider 2.0 TS, Alfa Romeo Spider 2.0 JTS
    Były: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW, Lancia Lybra SW 2.4 JTD x2

  8. #648
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Różne informacje wynikają z tego, że w puszce zwanej potocznie DPF jest przeważnie i DPF i katalizator tak jest np w 159 o czym wspomniałem wyżej odnośnie zmiany zapachu spalin. Większość jak jedzie usunąć DPF to ma go wywalanego razem z katalizatorem bo to dodatkowy zarobek dla tłumikarza.

  9. #649
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Bo ludzie w większości przypadków usuwają DPFy dość impulsywnie, pozwalając tłumikarzom na pełną swobodę przy wycięciu ekologii. Wkład DPF'a można przecież wyjąć w całości bez kruszenia go na kawałki, wystarczy odpowiednio naciąć puszkę filtra. Można również wyciąć całą puchę Kat+DPF a jej miejsce wstawić przelot. W obu przypadkach możemy później w każdej chwili powrócić do ekologii na zatrzymanych fantach. Niektórzy żeby nie ciąć puchy wiercą wkład DPF na przelot wiertłem o odpowiedniej średnicy co w zupełności wystarczy do swobodnego przepływu spalin. Wystarczy wcześniej zdemontować tłumik od strony wylotu DPF'a i jest dostęp do wkładu. Tłumikarze-tunerzy rzadko o takich mało inwazyjnych rozwiązaniach informują klienta, bo omija ich dodatkowy zarobek na metalach szlachetnych.

  10. #650
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Bo ludzie w większości przypadków usuwają DPFy dość impulsywnie, pozwalając tłumikarzom na pełną swobodę przy wycięciu ekologii. Wkład DPF'a można przecież wyjąć w całości bez kruszenia go na kawałki, wystarczy odpowiednio naciąć puszkę filtra. Można również wyciąć całą puchę Kat+DPF a jej miejsce wstawić przelot. W obu przypadkach możemy później w każdej chwili powrócić do ekologii na zatrzymanych fantach. Niektórzy żeby nie ciąć puchy wiercą wkład DPF na przelot wiertłem o odpowiedniej średnicy co w zupełności wystarczy do swobodnego przepływu spalin. Wystarczy wcześniej zdemontować tłumik od strony wylotu DPF'a i jest dostęp do wkładu. Tłumikarze-tunerzy rzadko o takich mało inwazyjnych rozwiązaniach informują klienta, bo omija ich dodatkowy zarobek na metalach szlachetnych.
    Casio, serio tak mozna z tym 'wierceniem DPF'a na przelot wzdluz'?
    No ale jak dobrac srednice wiertla i jego dlugosc (tak zeby zeby nie wbic sie w kata ktory jest przed DPF'em prawda?)?
    Wtedy to latwiejsza robota (mi sie tak wydaje ) bo tylko trzeba sie dostac do wylotu dpf'a co nie pozostawia absolutnie zadnych zmian wizualnych/fizycznych w ukladzie wydechowym auta. Jakby nie patrzec, nawet jak sie rozetnie puszke od gory i ja potem tam zaspawa to jak tester na badaniu tech czy policja bedzie uparta to moga poczekac az ostygnie i wkladac reke zeby poczuc czy jest tam spaw niefabryczny miedzy gora dpf'a a podloga auta prawda?

    Bede uzytkowal swoja GT jtd 150 po Hiszpanii duzo i tak mysle jak do tego podejsc zeby bylo dobrze.
    Probowalem znalezc jakies info czy tam na badaniach technicznych maja juz jakis tester do mierzenia w spalinach czegokolwiek innego oprocz zadymienia (czyli chodzi mi tu o ilosc czastek stalych - tak zeby sprawdzic czy auto ma wkladke DPF w puszce jak wizualnie puszka jest zamontowana pod autem) ale bezskutecznie.
    Jak nie maja i przy mierzeniu spalin badaja tylko zadymienie a wklad DPFa jest tak wyjety ze od spodu wszystko wyglada na fabryczne (puszka jest na miejscu) to chyba dobrze rozumiem, ze jedynym sposobem dla nich, stwierdzenia 'braku DPFu' jest podlaczenie sie do OBD/kompa i porownanie softu jaki jest w aucie z oryginalnym fabrycznym w celu potwierdzenia czy DPF nie jest usuniety z oprogramowania racja?
    Tak, zdaje sobie sprawe ze bez wkladu DPFa (ale z puszka ory na miejscu) auto spadnie do Euro3 z Euro4 ale skoro tego nie beda w stanie wykryc to......

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory