Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Alfa Romeo 166 2.4JTD problem z silnikiem czujniki

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 136KM 1999r
    Postów
    9

    Domyślnie Alfa Romeo 166 2.4JTD problem z silnikiem czujniki

    Witam od dwóch dni jestem posiadaczem mojej pierwszej alfy romeo 166 2.4JTD z roku 99r problem polega na tym iż samochód po przekroczeniu 2.7k rpm tak jak by się dławił poprzedni właściciel dopiero po podpisaniu umowy powiedział mi że dzieje się coś takiego że jak się ja przyciśnie to potrafi zgasnąć lecz później normalnie odpala nie wiem mi się jeszcze to nie zdarzyło bo jej tak nie kręciłem wysoko rano zauważyłem jak samochód odpali miga kilka razy kontrolka świec po czym gaśnie po podłączeniu alfy do kompa wyrzuciła błędy takie jak czujnik ciśnienia doładowania czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i zawór egr komputer również pokazał ciśnienie paliwa 300bar a ciśnienie doładowania 981 milibar a zadane ciśnienie 0 milibar po usunięciu błędów pokazuje tylko błąd dotyczący egr'u i moje pytanie od czego w ogóle zacząć czy wyczyszczenie egr'u wystarczy czy tylko i wyłącznie zmiana czy uszkodzenia tych czujników to jest mapsensora i ciśnienia na listwie to typowe w tych modelach ? może ktoś miał taki przypadek ? można wykluczyć pompę wysokiego ciśnienia ? samochód nie puści ani trochę czarnego dyma

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Regulator ciśnienia na Listwie, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik na pompie do sprawdzenia. W ogóle to zrób logi na wykresie.

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 136KM 1999r
    Postów
    9

    Domyślnie

    KaaC to znaczy nie koniecznie wszystkie 3 rzeczy do wymiany ?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Niekiedy wystarczy wyczyścić, ale niewykluczone, że może być coś do wymiany. Wdg mnie będzie to czujnik na pompie paliwa, ale przez internet możemy gdybac

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 136KM 1999r
    Postów
    9

    Domyślnie

    Dokładnie po gdybać a jeszcze ze tak zapytam ciśnienie na listwie te 300bar jest okej ? i zastanawia mnie czemu ciśnienie doładowania wynosi 981milibar a ciśnienie doładowania zadane 0milibar

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    300b ma na biegu jałowym mieć. Logi musisz zrobić pod obciążeniem

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    0mbar jest ok bo ecu nie steruje u ciebie turbiną

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Czujnik doładowania sprawdź,bo one lubią się zapychać i wtedy masz to,co piszesz. Czasami ten czujnik tworzy inne błędy i wtedy można zgłupieć od czego zacząć.Egr pewnie masz zaślepiony i błąd będzie wyskakiwał zawsze i nie ma to żadnego znaczenia,bo kontrolka w 10v się nie zapali. Ty masz 136 km i tam będzie sterownie gruchy turbo mechaniczne,dopiero 140 i 150 miały zaworem sterowaną turbawę.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 136KM 1999r
    Postów
    9

    Domyślnie

    No okej czyli że to ciśnienie zadane wynosi 0 milibar tym się nie przejmować ? czy może być coś w stylu że sztanga na turbie jest zatarta ?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    0mbar jest ok bo ecu nie steruje u ciebie turbiną

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. Alfa romeo 147 ts 1.6 105km problem z silnikiem ...
    Utworzone przez petrek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 21:20
  2. ALFA ROMEO 156 2.5 V6 Problem z silnikiem
    Utworzone przez Bart10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 21:56
  3. Alfa Romeo 33 1,4 - mały problem z silnikiem... Czy warto?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2012, 21:48
  4. [146] problem z silnikiem alfa romeo 146 1.6 boxer
    Utworzone przez Alfa146_ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 20:27
  5. Alfa Romeo GT 2.0 JTS - problem z silnikiem...
    Utworzone przez bigthing05 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 07:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory