Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: diagnostyka G 1.4 MA

  1. #31
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Tak, chodziło mi o różnicę 0,5 V, ale pomiędzy pomiarem ze sterownika a pomiarem miernikiem. Pomiar miernikiem był również przy pozycji MAR, więc nie powinno być wielkich spadków różnic pomiędzy tymi pomiarami (chyba że sterownik przekłamuje).
    Po drugie, jeżeli doładowali rano akumulator do pełna, to jakim cudem po południu pokazało naładowanie 64%?
    Pomijając już to, że widocznymi objawami jakichś problemów z prądem jest wariowanie radia.

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Mierzyli urządzeniem diagnostycznym, więc chyba poprawnie. Zresztą już nie pierwszy raz.
    Mam nawet wydruk. Tyle, że po tym pomiarze rano, po południu wyszło 12V w Witechu (chyba, że tam jest niepoprawny pomiar).

    Załącznik 215700Załącznik 215704
    wsadzili Ci do julki AGM-a? Raczej wątpię, bardziej stawiam na to iż pan diagnosta nie ustawił prawidłowo typu aku do testu . Zawsze do tego auta był dedykowany ECM/EFB (chociaż paradoksalnie nawet fabryka kiedyś do julki pakowała zwykłe) chyba że o czymś nie wiem i się to po lifcie zmieniło?

  3. #33
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Prawdę mówiąc, nie wiem. Tyle już ich było (akumulatorów), że wszystko jest możliwe.

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Tak, chodziło mi o różnicę 0,5 V, ale pomiędzy pomiarem ze sterownika a pomiarem miernikiem. Pomiar miernikiem był również przy pozycji MAR, więc nie powinno być wielkich spadków różnic pomiędzy tymi pomiarami (chyba że sterownik przekłamuje).
    Po drugie, jeżeli doładowali rano akumulator do pełna, to jakim cudem po południu pokazało naładowanie 64%?
    Pomijając już to, że widocznymi objawami jakichś problemów z prądem jest wariowanie radia.
    Nie, wiem, ale to już trzeci pomiar napięcia… w MAR. Może za długo przeglądałeś moduły w MAR?

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Akumulator w Giuliecie z S&S jest wyżyłowany i działa prawidłowo ok 1 roku, łatwo sprawdzić bo właśnie po z grubsza roku S&S zaczyna nie działać. Czyli komputer widzi niedoładowany permanentnie akumulator. No to doładowuję ładowarką i wtedy dwa dni jest dobrze. Sugeruje to w takim razie że ładowanie się nie wyrabia z definicji, pewnie alternator ma być tani czyli mniejszej mocy niż wymaga bilans. W sumie Giulietta tak ma, że akumulator co chwilę nowy, albo majstrowanie, albo nie przejmować się, czyli zapomnieć o S&S i przyzwyczaić się do sporadycznego wariowania elektroniki.

  6. #36
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cos w tym jest, bo pół roku nie używałem SS, potem na chwilę włączyłem z ciekawości czy zadziała no i się zaczęły cyrki z radiem i posypały się te błędy. Ale błędy to już raczej nie wina akumulatora.

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Jedno zasadnicze pytanie.

    Na jakich odcinkach poruszacie się Julkami w jakim ruchu itp ???

    Bo w większości którym pada S&S oraz bateria porusza sie po mieście nie przekraczając dziennie 10 km.
    Kiedy ma sie podładować i gdzie akumulator ???

    Mój ma juz 3 lata i nie ma żadnych problemów, dziennie ok 50km( choć funkcja na stałe wyłączona)
    Naszemu koledze z forum padł teraz po 5 latach tylko ze samochód był ganiany co dzień Katowice - Kraków.

  8. #38
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    No i wszystko fajnie, ale co jak inne samochody przy takim samym użytkowaniu nie mają problemów?

    Akurat mi w Julce akumulator działa (chociaż ostatnio z ciekawości włączyłem S&S i nie zadziałał), ale co ma zrobić ktoś kto jeździe te 2x10 km dziennie? Ma jechać co weekend autostradą 2x300 km tylko żeby nadrobić? Nosić akumulator do domu i ładować co miesiąc? Przecież przy zakupie nikt nie mówił "ale proszę pamiętać, minimum 50 km dziennie trzeba jeździć". Szczególnie, że ktoś już tu opisywał przypadek, że akumulator w Julce zdycha, a inny (starszy) samochód na tych samych trasach jeździ bez problemów.

    To już nie jest wina tras. To wina projektu.

  9. #39
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jednak dziwnie.

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Akumulator w Giuliecie z S&S jest wyżyłowany i działa prawidłowo ok 1 roku, łatwo sprawdzić bo właśnie po z grubsza roku S&S zaczyna nie działać. Czyli komputer widzi niedoładowany permanentnie akumulator. No to doładowuję ładowarką i wtedy dwa dni jest dobrze. Sugeruje to w takim razie że ładowanie się nie wyrabia z definicji, pewnie alternator ma być tani czyli mniejszej mocy niż wymaga bilans. W sumie Giulietta tak ma, że akumulator co chwilę nowy, albo majstrowanie, albo nie przejmować się, czyli zapomnieć o S&S i przyzwyczaić się do sporadycznego wariowania elektroniki.
    - A, to jest coś innego, czy system ładowania zastosowany w G działa na tyle sprawnie, żeby sprostać funkcjonalności start/stop na poziomie oczekiwania klienta. I co na to wpływa. Ale skoro jest w masowej sprzedaży, to powinien działać, tak by żywotność akumulatora nie ulegała znamiennemu skróceniu, pod warunkiem, że wszystkie komponenty są fabryczne, albo zgodne z fabrycznymi. I tak, żeby można było normalnie korzystać z ogrzewania, klimatyzacji, etc. Co dla mnie oznacza, że nie tylko akumulator jest mocniejszy lub inny, ale przede wszystkim sterownik ma procedurę sterowania ładowaniem. Jaki to sens podłączać alternator do sterownika, jeśli nie ma kontroli ładowania aku i aku nie jest doładowywane na podstawie co najmniej obrotów i stopnia naładowania aku, czyli co najmniej napięcia na aku, w zakresie określonym przez producenta, z minimalnym jego progiem, gwarantującym ponowny rozruch?
    - Są procedury sterujące dla ładowania dla biegu jałowego i prędkości poniżej 40km/h. Pewnie istnieją ściśle określone przerwy między kolejnymi cyklami s/s, co oznacza, że jadąc długo w korku system s/s nie zadziała. Dlatego powinno też działać na krótkich odcinkach, nie zmniejszając wyraźnie żywotności akumulatora. Nie bardziej niż z wyłączonym, bo przecież po to jest regulacja sterownika.
    - jak na te Ah to ten alternator jest duży.
    Trudno sobie wyobrazić, kontrolę ładowania przez sterownik, bez jakiejś kompensacji temperaturowej. Bez ECT w ogóle sobie nie wyobrażam. Nie musi się opierać o pomiar temp. akumulatora, jeśli nie ma takiego odczytu, może się opierać o pomiar temperatury zewnętrznej. Akurat pomyślałam o IAT, bo ten parametr jakoś wydał mi się powiązany z ECT. Poza tym ma zwykle znaczenie dla regulacji biegu jałowego. Ale czujnik temp. zewn. też występuje, więc generalnie jest to możliwe. Na pewno system ładowania, działa wtedy wydajniej, a tym samym s/s. Ale nawet bez tego jak czytam, co piszecie, to jestem zdziwiona.

  10. #40
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Ładowanie jest zależne od obrotów, przynajmniej od 2014 roku. Podczas mocniejszego przyspieszania praktycznie wcale nie ładuje, bo napięcie spada do 12,8 V.

Podobne wątki

  1. Diagnostyka 2.0 V6 TB
    Utworzone przez mateo020 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-05-2011, 08:52
  2. [155] diagnostyka
    Utworzone przez alfa155ts w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 02:14
  3. diagnostyka ??
    Utworzone przez tommi_alfa w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2010, 14:50
  4. Diagnostyka
    Utworzone przez azbxcc88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory