Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #11251
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,610

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    W dieslach go nie ma (turbo w ogóle), ale wolnossący przyspiesza szybciej i szybciej wraz z narastaniem obrotów. Turbo - jak sądzisz że się coś zaczyna - to się właśnie kończy. To nie jest fajna cecha , nie tylko w motoryzacji
    To nie chodzi o ściganie się , tylko frajdę, potencjał itd., używanie w zależności od nastroju innych zakresów obrotów - w takim wozie jak Giulia duża wolnossąca benzyna aż się prosi, dałaby i możliwość lajtowego przemieszczania się z dużym momentem (bo duża pojemność) na niskich obrotach, jak i życia - przy górnych rejestrach. No jest taka - Q , tylko szkoda ze niżej coś podobnego się nie szykuje (?).
    Jak masz możliwość z gamy Alfy Busso V6 pojeździć to bankowo zrozumiesz o co chodzi, tylko nie zdejmuj nogi z gazu przy 4 tys, wręcz przeciwnie. A silnikowi wcale to nie powinno szkodzić jak jest sprawny, o ile wiem panewkom bardziej szkodzą niskie obroty na wysokim biegu.
    Ja pamiętam niesmak po 1,8 Tbi w 159 i tyle. To nie to. Po prostu. Pewnie nie tylko ja, stąd te obawy tutaj co do 280konnej benzyny.
    W TBI słaby jest głównie dzwięk, no i skrzynia też frajdy nie daje, bo czasem haczy, zimna cieżej chodzi, a zmiana biegu trwa wieki. Natomiast sam silnik, dzięki innej charakterystyce mocy/momentu od dołu (turbo), szczególnie jak się ja zchipuje jest całkiem fajniy jesli chodzi o jazdę - wcale nie jest tak że zaraz się kończy coś fajnego. Tylko ten efekt jest od 3 biegu, bo wcześniej chyba jest elektronicznie zmiejszany moment (widać to też po wskazówce turbo, szczególnie po chipie, gdzie u mnie ma dmuchać na +1.55bar, a na niższych biegach wcale to tak nie wygląda)

    Co do Veloce 280KM, z filmiku który ktoś podlinkował niedawno, dzwiek wydaje sie lepszy niż w TBi, a te 5.5s do 100km/h też myślę sprawią kupę frajdy.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #11252
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Dymo nie bardzo cie rozumiem. Jak jeździsz 105-konnym Mito, to zrozumiałe że 200KM benzyna by ci wystarczyła. Ale zrozum, że jak ktoś jeździ 240KM busso to mu te 200KM mało, więcej powiem, obawia się nawet tych 280KM i nie że względu na osiągi, tylko dźwięk, charakterystykę, reakcje na gaz etc.

    Jazda po torze nie ma tu nic do rzeczy. Mocna benzyna ma wystarczająco dużo momentu, żeby nią wygodnie jeździć. I w razie czego zapas obrotów!
    Uwierz mi ze jezdzilem w zyciu roznymi samochodami. Mialem tez BMW, 3.0 benzyna, rzedowa szostka. Chodzi mi o to ze do czego mi to busso? Podjezdzajac w korku 15 metrow mam do 7tys obrotow palowac? A jadac 130km/h po autostradzie na tempomacie nie poczujesz roznicy miedzy 2.0 a 3.2 busso. Uwazam ze alfa swietnie zrobila idac w "downsizing" bo to jest to czego ludzie potrzebuja. W wiekszosci europejskich panstw placisz podatek od pojemnosci lub od emisji a wiadomo im wiekszy silnik tym wieksze emisje spalin. Alfa nie wstawi V6 busso do Giulii dlatego ze paru zapalencow z Polski mialo kiedys lub ciagle ma 166 V6 i moze teraz kupi Giulie. V-ki wymieraja na naszych oczach. Nawet do Mustanga pakuja teraz 2.3 ecoboost czy cos takiego.

    Pozatym moc i przyspieszenie to nie wszystko. Zawieszenie i hamulce sa rownie wazne jezeli nie wazniejsze od silnika. Uwierz mi ze moglbym Cie taz przewiezc moim Mito ze bys pampersa potrzebowal ;-)
    Ostatnio edytowane przez Dymo ; 24-11-2016 o 23:15
    AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
    AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
    AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
    AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
    AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
    AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
    AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!

  3. #11253
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,462

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dymo Zobacz post
    Ja wiem ze V6 Busso sie fajnie jezdzi i ze sie mega kreci ale czy chcialbys dojezdzac codziennie do pracy Alfa 156 GTA albo GTV 3.0 V6? Moze ja sie stary robie ale robie jakies 110-120 kilometrow dziennie z czego 80% procent autostrada a reszta korki ze srednia predkoscia 3km/h i zdecydowanie wolalbym to robic w Giulii 2.0TB niz 3.2 V6. Na tor bez dwoch zdan 3.2 V6. Chodzi mi o to ze Giulia wydaje sie byc pomyslana bardziej dla ludzi jak ja, ktorzy chca dojechac gdzies komfortowo, w miare szybko (6.6s do setki do chyba raczej szybko) i w fajnie wygladajacym samochodzie. I ona spelnia wszystkie te oczekiwania. A na tor to prosze sobie Giulie Q kupic albo 156 GTA.
    GTA nie mam, ale od coś 6lat dojeżdżam właśnie Vkami 100km 2x w tyg. I gdyby nie to to bym tam nie pracował, naprawde. Teraz to ograniczam dopiero, po części dlatego że zasmakowałem torowej jazdy i tamta to juz nie to.
    W tym sęk - codzienność obcowania z takim żywym silnikiem. Nie czasem od święta.
    Oczywiście na nudne autostrady to się wolnossacy z zakresem obrotów nie wykaże w sensie frajdy. To na pewno .

    A na tor to Vka nie bardzo bo ciężki przód.

  4. #11254
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArcoMancino Zobacz post
    Oby USA, UK (i Stelvio!) odwróciły trend leżący u podstaw zmniejszenia wolumenu produkcji.
    Proszę bardzo, Cassino Plant wzmacnia się poprzez rozbudowę zatrudnienia i przygotowuje się do zmianowego systemu pracy.

    A Cassino 1.800 assunzioni per Giulia e Stelvio

    http://www.quattroruote.it/news/indu...e_stelvio.html


    Tutaj o dobrych prognozach i nastrojach w FCA, mimo różnych (wzmiankowanych i w tym wątku) trudności.

    http://www.clubalfa.it/19624-alfa-ro...-tedesche.html




    Przy okazji, coś dla radosuafa

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image1-1000x750.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	104.8 KB
ID:	216119Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image2-1000x750.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	78.1 KB
ID:	216120Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image3-1000x750.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	82.1 KB
ID:	216121Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-2019.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	98.1 KB
ID:	216122 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-2019-700x492.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	42.7 KB
ID:	216123Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-2019-spy-1.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	95.4 KB
ID:	216124

    Nuova Alfa Romeo Giulietta 2019: foto e video spia del muletto

    http://www.clubalfa.it/19605-nuova-a...l-muletto.html
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 25-11-2016 o 09:35
    Alfa Romeo Nel Cuore

  5. #11255
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post

    Co do Veloce 280KM, z filmiku który ktoś podlinkował niedawno, dzwiek wydaje sie lepszy niż w TBi, a te 5.5s do 100km/h też myślę sprawią kupę frajdy.
    Ceny Veloce z rynku EU nie nastrajają mnie pozytywnie co do poziomu sprzedaży tej wersji w PL .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #11256
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    Przy okazji, coś dla radosuafa

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image1-1000x750.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	104.8 KB
ID:	216119Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image2-1000x750.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	78.1 KB
ID:	216120Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image3-1000x750.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	82.1 KB
ID:	216121Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-2019.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	98.1 KB
ID:	216122 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-2019-700x492.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	42.7 KB
ID:	216123Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-2019-spy-1.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	95.4 KB
ID:	216124

    Nuova Alfa Romeo Giulietta 2019: foto e video spia del muletto

    http://www.clubalfa.it/19605-nuova-a...l-muletto.html
    2019? Chyba sobie robią jaja . Chociaż w sumie, za 3 lata nadal będę miał względnie aktualny model, bo na razie różnic nie widać (poza doklejoną klamką tylnych drzwi - ale zmyłka! ).
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #11257
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dymo Zobacz post
    Uwazam ze alfa swietnie zrobila idac w "downsizing" bo to jest to czego ludzie potrzebuja. W wiekszosci europejskich panstw placisz podatek od pojemnosci lub od emisji a wiadomo im wiekszy silnik tym wieksze emisje spalin.
    No już nie - od kiedy fetyszem nie jest już tylko CO2, nagle się okazało, że najmniejsze silniki trzeba będzie z oferty wyrzucić. Było o tym głośno ze 2-3 tygodnie temu.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #11258
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    Proszę bardzo, Cassino Plant wzmacnia się poprzez rozbudowę zatrudnienia i przygotowuje się do zmianowego systemu pracy.
    To oni tam nie mają jeszcze zmian??? To nic dziwnego że się chłopaki z produkcją nie wyrabiają... takie akcje tylko w słonecznej Italii
    Myślałem że w XXI wieku takie przedsięwzięcia jak fabryka samochodów działają 24h, bo nikogo nie stać na przestoje linii produkcyjnej, a tu takie info!
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #11259
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    Chyba nie tylko włoska specjalność. Tesla kupiła za jakieś ciężkie pieniądze niemiecką firmę inżynieryjną żeby doprowadzić w swojej fabryce do wydajności 500 tys aut rocznie. + kupa bełkotu o robotyce itp. Opisy dla zainteresowanych z cyferkami w Forbesie i generalnie w necie. Ciekawy z tego wszystkiego jest fakt, że ta kupiona fabryka w latach '80 i '90 produkowała ponad 500 tys szt rocznie.... to było joint-venture GM i Toyoty, nawet za małego jakiś film oglądałem o ciężkiej doli amerykańskich pracowników wtłoczonych w japoński system pracy.
    a' propos czasu pracy: praca zmianowa jest Włoszech extra płatna, zatem nie płaczcie za ceny 200k+

    ps. po przemyśleniach i zmierzeniu garażu, który aktualnie wystarcza na 2 samochody (rzędowo) a długośc Giulii zredukuje odstępy o połowę (do ok 20 cm), może jednak Giulietta MY2019?? Akurat mi się wstrzelą w cykl zmiany autka (daję Julci jeszcze ze 2 lata max).

  10. #11260
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,610

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Ceny Veloce z rynku EU nie nastrajają mnie pozytywnie co do poziomu sprzedaży tej wersji w PL .
    Faktycznie w wielu krajach EU pojawily sie cenniki z Veloce, nawet w Czechach. Doplata do Veloce w zaleznosci od rynku to ok 35-40tys zl (ale tam ogolnie auta sa drozsze niz u nas, wiec moze bedzie z 32?).
    Na dzien dobry moze niektórych przerazac, ale jak sie wezmie pod uwage co sie dostaje ekstra (z czego wiekszosc rzeczy I tak by trzeba bylo dolozyc, chyba ze sie celuje w gola wersje) to mozna stwierdzic ze doplata jest calkiem znosna. Ponad wersje super mamy: Q4, mocninejszy silnik, lopatki przy kierownicy do zmiany biegow, skorzane siedzienia perforowane elektryczne z podgrzewaniem + wysuwane podparcie ud, xenony 25W, ogrzewane dysze spryskiwaczy, felgi 18" turbiny w antracycie, ramki drzwi czarne mat, podgrzewana kierownice, fajniejsze zderzaki + dyfuzor, podwojny wydech, zaciski hamulcowe pomalowane na czarno, kanape dzielona na 3 40: 20: 40 alu wstawki w desce/drzwiach, pedaly alu sportowe, elektrycznie skladane lusterka i pare innych spraw.

    Policzylem te opcjie ktore sie dalo (3 pakiety Sport 1 + Zimowy + Elektryczne fotele) do tego 6 pojedynczych opcji (nie wszystkie sa dostepne, np zderzaki) i doplata wg polskiego cennika za te bajery do wersji Super to 28.7tys. Ponad to dostaje sie mocniejszy silnik i naped Q4 i pare drobiazgow, mozna powiedziez za tylko za symboliczne 5-6tys.

    Tak wiec nie bylbym taki pewny czy cena jest przesadzona, choc wiadomo, i tak do Veloce pare rzeczy trzebaby dorzucic ciagle i kolejne 10-15 tys lekko jeszcze dojdzie (chocby jesli ktos chce Navi).

    tu wrzucilem cennik i katalog z niemiec (choc tam ceny sa wyzsze niz np w Czechach o jakies 10%) a w Czechach z tego co widze o te 5% drozsze niz w Polsce.
    http://www.forum.alfaholicy.org/giul...ml#post1902362
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 25-11-2016 o 17:00
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory