Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 34 z 34

Temat: Montaż szpery lub Q4 w 159 2.4 Jtdm ?

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar brute4c
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wrocław / Nowa Ruda
    Auto
    GT 1.8 Twin Spark
    Postów
    162

    Domyślnie

    Przepraszam z góry za odgrzebywanie tematu, ale zastanawiam się czy coś może ruszyło się w temacie. Ktoś próbował? Po tych kilku latach sytuacja może przecież wyglądać inaczej. Marzy mi się 159 Q4, ale muszę wybierać między 3.2 JTS, a 2.4 JTDm. Ceny 3.2 JTS zachęcają, nawet po wymianie rozrządu wyjdzie taniej niż 2.4 JTDm 210Km w podobnym stanie. Tak właściwie to najbardziej przemawia do mnie 2.2 JTS, moc nawet już sensowna, może jeszcze małe co nieco z niego wycisnąć. Ktoś na forum chyba do 204km go zrobił. Brzmi całkiem nieźle, rozrząd tańszy, nie trzeba wyciągać z komory za byle pierdołą. Idealnym byłoby sparować go z napędem na cztery koła. Opcje są dwie. Kupić 3.2 JTS Q4 i wymienić silnik lub do 2.2 JTS dorzucić skrzynię i resztę napędu z 3.2 JTS. Wydaje się, że chyba pierwsza opcja może być łatwiejsza i tańsza, zwłaszcza, że silnik można jeszcze sprzedać. Zakładając, że za auto z V6 zapłacimy 25k zł, to zostaje jakieś 10-15k, żeby dobić do ceny 2.4 JTDm z Q4. Wydawać by się mogło, że nie ma sensu, ale taki 2.2 JTS z Q4 na dłuższą metę, może być lepszym wyjściem, zwłaszcza na mniejsze przebiegi po mieście. Odpada problem turbiny, DPF, wtryskiwaczy, EGR i innych przyjemności, które przy aucie z 2008 roku są praktycznie nieuniknione. Trzeba więc do 2.4 JTDm jeszcze z 10k doliczyć, a wtedy taka przeróbka zaczyna jeszcze bardziej nabierać sensu.

    Chyba, żeby kupić 3.2 JTS Q4, nie bawić się w przeróbki, a zaoszczędzone pieniądza lać do baku... ale zawsze, V6 może szlag trafić, bo panewki się obrócą. W każdym razie, ciekawie by było, jakby komuś jednak się chciało i coś takiego zrobił?

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Nikt tego chyba nie będzie rzeźbił, bo cena takiej przeróbki będzie gigantyczna. Optymalne rozwiązanie to byłoby kupno 3.2 JTS z zarżniętym motorem (czyli zasadniczo buda z napędami w cenie jak za bułki) i wrzucenie w to jakiejś sensownej motorowni.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Przypomnę temat.
    Czy każda 159 odkąd w ogóle zaczęto stosować w tym modelu q2 (czy eq2 - jak zwał, tak zwał) jest weń wyposażona?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    o eq2 wspominaja dopiero w nowszych katalogach (po lifcie), a jak jest przed, nie wiem

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  2. Łożyska dyferencjału/szpery GT
    Utworzone przez Zambezi w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 21:39
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 13:21
  4. [159] Pomoc przy wyborze między 1.9 a 2.4 JTDM - opinie o 2.4 JTDM
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory