Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Dylemat czy wymieniać JTD na V6 czy nie.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001, Sportwagon
    Postów
    10

    Domyślnie Dylemat czy wymieniać JTD na V6 czy nie.

    Cześć
    Najpierw zanim ktoś mnie okrzyczy ,że niewłaściwy dzisiaj, chce podkreślić ,że chodzi mi o dyskusje o modelu porównanie, porady do sytuacji.

    Dobra najpierw zacznę od czegoś o sobie młody inżynier programista Pomorskie, a teraz coś ciekawszego: Jestem szczęsliwym posiadaczem Alfy 156 1.9 JTD 2001r. skóra, drewno. Swoją przygodę motoryzacyjną zacząłem z oplem omegą 2.5 TD w kombi, następnie przesiadłem się na Alfe 156 1.6 TS 1998r. sedan, to piękne autko wspominam strasznie a zarazem pięknie, strasznie bo puszczało mnie z torbami i nie mówię tutaj o zawieszeniu którego wymiany wliczamy w koszta utrzymania Alfy a o kochanym TS (tutaj z całego serca nie polecam tego silnika wiem ,że pewnie część osób mnie skrytykuje ale ja mam straszne doznania). A teraz coś przyjemniejszego pięknie wspominam bo zdążyłem się zakochać w Alfie pomimo awarii i innych rzeczy i innego auta sobie teraz nie wyobrażam. Po prawie 3 letniej przygodzie z 156 TS, postanowiłem oddać komuś oddać aby też mógł się zakochać, sam natomiast kupiłem 1.9JTD ze względu na bardzo dobre opinie o silniku, oraz potrzebę posiadania Kombi.

    Po 2 latach jazdy Autko ma 240000, osobiście zrobiłem 60000, z silnikiem żadnych awarii, filtry wymieniane regularnie, zawieszenie robione raz wszystkie wahacze, ogółem pod względem awaryjności jestem bardzo zadowolony, i planowałem trzymać to autko jako youngTimer'a ,ze względu na skórę wykończenie drewniane i silnik który wytrzymuje nawet 400000 przebiegu, ale z drugiej strony brakuje mi trochę kucyków 115KM przy tej masie to jednak trochę mało. Szczególnie jak się weźmie więcej niż jedną osobę. Plus czasem mi głupio, jak mnie jakiś młodzian na autostradzie rozpadającą się BMW bierze lewym pasem albo daje światłami po tyłku. (Samochodem nie przekraczam 160, staram się jeździć na trasie 140, mieszany trasa 100-120, ze względu na fakt ,że szkoda mi zarzynać 14 letnie autko które kocham).

    A teraz przejdźmy do tego co jest w temacie: Rozmyślam czy nie oddać kolejnej alfy w dobre ręce, a samemu nie zaopatrzyć się w V6 3.2 Busso lub 2.5 V6 , (naturalnie bez gazu, bo gazowanie V6 i wyżej to grzech ciężki). Po zrobieniu krótkiego research'u stwierdzam fakt ,że w przedziale 10-20 k można dostać już całkiem ciekawe i zadbane autka z przebiegiem około 140k-180k. Wiem jak ciężko kupić taki silnik w dobrym stanie bo wielu używa tych aut w myśl zasady zakręt, redukcja, odcięcie...

    Ale tutaj pytanie do was co myślicie przesiadać czy poczekać z 3-4 lata, i spróbować dostać ten model jako drugie auto? Boje się trochę ,że ceny tego auta szczególnie z silnikiem 3.2 busso będą już szły tylko w górę. Co wy byście zrobili na moim miejscu czekam na opinie. aa jeszcze jedno Rozmyślam również nad 147 ale tutaj tylko wersja 3.2 wchodzi w grę.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Jak brać to w tym roku, potem już tylko krajowe

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001, Sportwagon
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał b0rn20wn Zobacz post
    Jak brać to w tym roku, potem już tylko krajowe

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka
    Zakładam ,że nawiązujesz do ustawy z akcyzą , wątpię aby to przeszło raczej znowu coś po cichu próbują przepchnąć. Ale nie o polityce tu ma być mowa, tylko o Alfach, uważacie ,że warto trzymać 156 1.9JTD w dobrym stanie jako youngtimer'a czy raczej zainwestować w v.6 którego ceny już zaczynają iść w góre. I za 2 lata może już być poza moim zasięgiem.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    :-) no raczej z 1.9 jtd youngtimer'a nie będzie, prędzej kapryśne TS-y zaczną być autami poszukiwanymi na dobrą bazę. No a kwestia V6 to tu bym nie traktował tego auta jako do jazdy na co dzień bo tego to już naprawdę jak na lekarstwo. Lataj dieslem i miedzy czasie kup V6. Sam mam 3 AR dwie w dieslu z czego jedna Q4 i latamy z żoną na co dzień a w chwili relaksu wyjeżdżam GTV Spider.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    A ja mam GT z Busso jako daily i jeżeli nie przeraża Cię podwojenie kosztów związanych z autem to bierz. Inna sprawa to to, że za 20k będziesz miał ciężko znaleźć auto w dobrym stanie, trzeba dołożyć jeszcze z 10 żeby było ok, a przede wszystkim po zakupie wrzuć Q2, nawet przed wymianą rozrządu.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001, Sportwagon
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    :-) no raczej z 1.9 jtd youngtimer'a nie będzie, prędzej kapryśne TS-y zaczną być autami poszukiwanymi na dobrą bazę. No a kwestia V6 to tu bym nie traktował tego auta jako do jazdy na co dzień bo tego to już naprawdę jak na lekarstwo. Lataj dieslem i miedzy czasie kup V6. Sam mam 3 AR dwie w dieslu z czego jedna Q4 i latamy z żoną na co dzień a w chwili relaksu wyjeżdżam GTV Spider.
    Nie przesadzajmy z tym jak na lekarstwo. Już w naszym kraju znalazłem 3 dość ciekawe aukcje:
    !otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-147-alfa-romeo-147-gta-ID6yvG71.html#2b441a00fa
    !otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-156-gta-250-km-skora-nawigacja-xenon-selespeed-ID6yCmvP.html#911065bd1a
    !allegro.pl/show_item.php?item=6629053961#thumb/8
    (link bez wykrzyknika)

    Problem w tym ,że aby kupić 156 V6 musiałbym obecnie sprzedać swoją 1.9 JTD, a za 2 lata boje się cen bo z tege co już można zaobserwować za granicą ceny idą mocno w górę, w dobrym stanie 3.2 to wydatek około 20k euro.
    Co do Ts nie zgodzę się, bo większość jest/była pałowana i zaczynają się już niestety rozpadać. diesle też wielu użytkowników pałuje i obecnie ciężko o ładny zadbany model bez rudej.

    A tak jeszcze poza 3.2 co sądzicie o 2.5 V6 tego jest co prawda więcej. Pytanie jak te silniki znoszą przebieg i do ilu mniej więcej tysięcy kilometrów sie rozglądać. Przy 3.2 nie ma tego problemu bo mało kogo stać na spalanie 20-30l na codzień

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    2.5 i 3.2 to są bliźniacze silniki. Różnią się tylko średnicą i skokiem tłoka. Konstrukcja ta sama. Róźnica w mocy znaczna, w spalaniu nie aż tak. Ale żeby 30 spalić to chyba z czerwonego pola musiałbyś nie schodzić

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Z tym spalaniem poleciałeś Ja za 200 PLN robię około 400 km w cyklu raczej miejskim z dodatkowo dołożonym Q2, co podniosło delikatnie spalanie.
    Wg użytkowników 2.5 zazwyczaj dominuje chęć przejścia na 3.0

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał milking Zobacz post
    a samemu nie zaopatrzyć się w V6 3.2 Busso lub 2.5 V6 , (naturalnie bez gazu, bo gazowanie V6 i wyżej to grzech ciężki).
    Rozbawiłeś mnie ... ale spoko, dam radę żyć z tym grzechem ...

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001, Sportwagon
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaM Zobacz post
    Z tym spalaniem poleciałeś Ja za 200 PLN robię około 400 km w cyklu raczej miejskim z dodatkowo dołożonym Q2, co podniosło delikatnie spalanie.
    Wg użytkowników 2.5 zazwyczaj dominuje chęć przejścia na 3.0
    Z opinii jakie czytałem o 3.2 spalanie w mieście między 20-30, Ale skoro mówicie ,że mniej wezmę to pod uwagę, ile około pali twoje 3.2 na 100 w cyklu miejskim i mieszanym, bez katowania (no chyba ,że czasem). Plus na co polecacie zwrócić uwagę przy ewentualnym kupnie 3.2. Chodzi mi konkretnie na co zwrócić uwagę przy silniku itp, bo rzeczy typu zawieszenie, korozja itp mam już obcykane z poprzednimi Alfami.

    A i jeszcze jedno, miał ktoś może 166, i orientuje się jak wypada prowadzenie jej na tle 156?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 16:31
  2. Rozrząd 2.0 TS. Co ile i co wymieniać?
    Utworzone przez Piter_RS450 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 22:08
  3. czy wymieniać wysprzęglik?
    Utworzone przez zonix1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 20:13
  4. Co ile wymieniać rozrząd w 3.0 v6
    Utworzone przez Maciek84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 13:19
  5. Co ile wymieniać olej ?
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 23:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory