Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 46

Temat: Sygnalizacja Wypalania DPF

  1. #21
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Brzozów
    Auto
    Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm
    Postów
    9

    Domyślnie

    Po zakupie alfy 2,4 miałem problem z dpf, i z doświadczenia wiem że lepiej zainwestować w elm-a i fes-a lub mes-a bo ja żadnych objawów wypalania nie zauważyłem. I ztego co wiem to wypalanie dpfa jest praktycznie nie zauważalne i nie ma żadnych optyzcnych objawów np na wskazniku doładowania.

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Bonzo
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 8v + Fiat Stilo mJet 16V
    Postów
    103

    Domyślnie

    Co Ci da ELM i MES w kwestii zauważenia wypalania DPF? Będziesz jeździł z podpiętym laptopem?
    Natomiast są właśnie zauważalne objawy wypalania DPF
    Jeden to dokładnie wskaźnik doładowania - gdy stoimy np. na swiatłach/ dojechaniu na parking i wskazówka doładowania nie jest na wskaźnikowym zerze a się nieznacznie wychyla.
    Drugi to bardzo duże spalanie chwilowe - różniące się od tego co widzimy na co dzień - są to wartości dwa a nawet trzy, cztery razy większe niż zawsze.

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Ryki67, a pod co chcesz podpiąć diodę ?

    Temat za bardzo się rozwiną na "nie chcianą" przeróbkę, ale to przecież dobry pomysł i o wiele tańszy od modułu proponowanego na forum
    Ludzie komentują po co i w ogóle, a później sami zakładają.

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar tvardy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    132

    Domyślnie

    Powiem szczerze, że mi jakoś tego brakuje. Bo wolałbym wiedzieć co się dzieje z autem... obecnie jakoś potrafię rozpoznać proces wypalania, ale tylko gdy się włączy w mieście albo na postoju... w trasie nie ma szans...

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa_fan
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WZU
    Auto
    159 164 166
    Postów
    199

    Domyślnie

    Cytat Napisał tvardy Zobacz post
    Powiem szczerze, że mi jakoś tego brakuje. Bo wolałbym wiedzieć co się dzieje z autem... obecnie jakoś potrafię rozpoznać proces wypalania, ale tylko gdy się włączy w mieście albo na postoju... w trasie nie ma szans...
    Witam.

    Jak nie, jak tak. Wypalaniu towarzyszy delikatne buczenie (można wyłapać zmianę dźwięku), pozatym, gdy zdejmiesz nogę z gazu, to wskazówka opada na zero. A przy przyspieszaniu też widać na wskazówce.

    pozdrawiam
    mirek


    palcem
    pozdrawiam alfa_fan; ik@r 1063
    AR 145 bx
    - smoczyca(drago);
    AR 164 V6 - sokół millennium;
    AR 159 jtdm - mała czarna;
    AR 164 V6 tb - wściekła(furioso);
    AR 166 V6 sportronic - black lady


    Kupię wzmacniacz i wiązkę DSP

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    A mnie ostatnio zaskoczyło, że wypalanie zaczęło się już przy ok 60 stopniach temperatury cieczy. Myślałem dotychczas, że musi być 90
    Dodatkowym objawem wypalania jest pracujący wentylator chłodnicy i nierówna praca silnika przy wchodzeniu na obroty i spadaniu w okolicach 1500 obrotów.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Kupta se ten moduł od maly777 i wszystko będziecie wiedzieć, nawet jeśli procedura się zaczyna i podgrzewa filtr

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    No tak ten moduł to jest świetna sprawa !! Trochę kosztuje ale użądzenie warte ceny.
    Ja wolalbym aplikacje na androida zainstalowaną na radiu jako widget monitor dpf lączący się z obdII bluetooth, są aplikacje monitorujące ale są również problemy z icj działanien.
    U mnie prawie za każdym razem "widziałem"- wyczuwałem wypalanie, mam często wlączone spalanie, więc róznica jest kolosalna co do spalania chwilowego, czy też czesto jak stane na światlach spojrzę na wskazówkę turbo czy się wychyla, albo jak jadę to puszczę gaz na chwilę no i przy wypalaniu wskazówka opada do 0.
    Ale dobrze byłoby nie zwracać na to uwagi tylko być poinformowanym ikoną na wyświetlaczu

    - - - Updated - - -

    No tak ten moduł to jest świetna sprawa !! Trochę kosztuje ale użądzenie warte ceny.
    Ja wolalbym aplikacje na androida zainstalowaną na radiu jako widget monitor dpf lączący się z obdII bluetooth, są aplikacje monitorujące ale są również problemy z icj działanien.
    U mnie prawie za każdym razem "widziałem"- wyczuwałem wypalanie, mam często wlączone spalanie, więc róznica jest kolosalna co do spalania chwilowego, czy też czesto jak stane na światlach spojrzę na wskazówkę turbo czy się wychyla, albo jak jadę to puszczę gaz na chwilę no i przy wypalaniu wskazówka opada do 0.
    Ale dobrze byłoby nie zwracać na to uwagi tylko być poinformowanym ikoną na wyświetlaczu

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Marcin to zainstaluj alfaobd (chyba że już maszradio z androidem to tylko chwila aby spojrzeć w cyferki monitora wypalania. Sam mam podpięty cały czas obdBT i jeżeli tylko zauważ że może się wypalac lub oblicze mniej więcej. To tylko telefon alfaobd i sprawdzam procentowo ile zostało do końca wypalania. To jeży mój patent. Wiem ze nie najłatwiejszy ale przynajmniej wiesz co i jak.

    Napisane na Commodore C64..

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Alfaobd woła o 5 cyfr z code card, których niestety nie mam.
    A próbowałem innych aplikacji na tel to łączyły się, ale bardzo mało danych, tzn nie wszystkie dane byly pobierane z kompa.
    A radio połaczyło się z obd ale już aplikacje nie chcą się łączyć. W telefonie przy parowaniu z obd pytalo o hasło 1234, więc wszystko odpaliło, ale radio tylko łączy się i nie wola o hasło z obd, więc pewnie tu jest problem.

Podobne wątki

  1. [159] Monitor zatkania i wypalania DPF - już jest
    Utworzone przez markos7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 116
    Ostatni post / autor: 01-08-2019, 14:24
  2. [159] 'Błąd DPF' doprowadził do wymuszonego wypalania DPF
    Utworzone przez multiply w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 09-07-2015, 09:43
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 09:14
  4. Sygnalizacja kierunków sie zepsuła
    Utworzone przez Lord1988_rr w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:05
  5. Nie działa sygnalizacja wstecznego.
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 18:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory