Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Temat: gwizd turbiny 2.4 jtd

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar thunderbird
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Okolice Zamościa / Tarnobrzeg
    Auto
    AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS Nero Carbonio
    Postów
    215

    Domyślnie

    Mimo, że nie mam turbo od nowości, to miałem juz kilka turbodiesli oraz zwracam uwagę gdy jedzie po ulicy nowiutkie TDI czy JTD/HDI/D4D itp itd i w 90% słychać delikatny świst turbiny.

    Twierdzenie, że turbo nie może gwizdać, to jak twierdzenie, że 65-70C to prawidłowa temperatura silnika JTD...

    Pozdrawiam
    "...Alfa 159, the fact that you're breathing doesn't mean you're alive..."
    BMW G01 LCI M40i 360PS/AR Stelvio 2,0 Multiair 200PS (2019-...)/Lexus IS200t 245PS (2016-2019) / AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS @206PS/420Nm Nero Carbonio (2011-2016) / AR 156 Sedan 2,4JTD CF3 140PS Nero fuoco (2008-2011)

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Oczywiście każdy może zaklinać rzeczywistość. Ja wyjechałem autem z salonu nic nie gwizdało, a jak zaczęło przy 10tys. km to turbina (wada fabryczna) została wymieniona na gwarancji, bez żadnej dyskusji i od tego czasu jest cicha, a obecny przebieg to 130tys. km. A ktoś kiedykolwiek twierdził że 65-70C to prawidłowa temperatura w JTD?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    witam
    "gwizdanie" turbiny to nie powod do naprawy, ale jesli masz jakies watpliwosci polecam abys udal sie do dobrego warsztatu i polecil sprawdzic stan turbosprezarki
    ogolnie zecz biorac-turbosprezarka nie powinna miec wyczuwalnego luzu osiowego,promieniowy jest dopuszczalny w pewnym zakresie,pomiaru dokonujemy czujnikiem zegarowym, nie mniej doswiadczony mechanik moze okreslic stan turbosprezarki dokonujac pomiaru "recznie"
    zapocenie w okolicach wlotu powietrza i wyjscia na intercoller sie zdarzaja,nalezy sprawdzic czy nie dostaje sie olej "na wlot" do turbo z odmy skrzyni korbowej, czego moze byc przyczyna;
    zanieczyszczony filtr powiertza
    nie odpowiednia klasa oleju
    zuzyte pierscienie tlokowe i tuleja culindra
    nieszczelne uszczelniacze zaworow
    zbyt duzy luz wirnika turbiny

    co do piszczenia zawieszenia
    jesli nie dawno kupiles sampchod to polecam sprawdzic stan zawieszenia, jesli wszystko jest ok to koledzy z forum polecaja spryskanie elemetow stalowo-gumowych smarem silikonowym w spray'u podobno to pomaga.

    zycze sukcesow i pozdrawiam

  4. #14
    Francisc
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Temat mnie bardzo interesuje gdyż... przy zamkniętym oknie jest wszystko oki, ładnie gada do mnie silniczek...natomiast gdy spuszczę szybki to nie da się ukryć...coś tam śwista;/ a moje pytanie brzmi: w jakich punktach zrobią mi taki przegląd?? coś na kształt nastapolu?? jakie są koszta?? ktoś robił?? mam alfe 156 z '99 2,4jtd

    niby śwista odkąd ją mam... robi mi ja koleś który pracuje w aso... mówi, że panikuje...

    ale niesmak jakiś mam że śwista;/ choć potwierdzam, że testy uliczne w moim przypadku obserwacja nowej Cayenne 3,0 w dieslu...świszczy;/

  5. #15
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    u mnie tez gwizda i co? rury szczelne turbo ok wszystko suche od wlania oleju do jego wymiany czyli u mnie 15 tys nie wzielo ani kropli zawor egr czysciutki auto nie kopci zawsze dostaje w d... i smiga jak marzenie wiec co do gwizdu to sie nie wypowiadam i takie spekulacje ze nie powinno gwizdac dla mnie sa nonsensem bo nie ma silnikow jednakowych i idealnie takich samych postawcie sobie 100 jtd obok siebie i kazdy bedzie inaczej gadal tak samo jest moim zdaniem z kazdym elementem w aucie jak i w zyciu nie ma 2 idealnie takich samych rzeczy wiec takie gdybanie na sluch czy gwizdze czy nie moze tylko wprawic w niepotrzebne zaklopotanie i wydatki kasy na sprawdzenie a jesli ma pasc to i tak padnie takie moje zdanie pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Sprawdź łącznik elastyczny (plecionkę) układu wydechowego. Niech ktoś przegazuje autem tak zeby turbo dmuchnęło, a ty schyl głowę pod auto od strony drzwi kierowcy i posłuchaj czy świst idzie stamdąd, z tego miejsca. Wydaje mi się, że to własnie tam będzie centrum powstawania świstu. Tak jak koledzy wyżej piszą, sprawdź wszytkie rury turbiny w komorze silnika, wystarczy mały otworek i bedzie gwizdało.

    Niejeden pseudo street racer fan tuningu ^^ dałby wiele pieniedzy za taki świst
    Ostatnio edytowane przez Zomeba ; 18-06-2009 o 00:32

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Proponuję odbyć jazdę próbną autem z salonu z silnikiem JTD-i posłuchać czy gwizda.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #18
    Francisc
    Gość

    Domyślnie

    Maciek 156 a może coś zabajerowali już w M-jet i nie śwista, a w tych starszych śwista kurde, nie wiem... ale poważnie sprawa jest dość nurtująca i chciałbym jakoś się przekonać, czy mam turbinę padakę czy gdzieś z wydechów śwista... to akurat dziś obcenię.

  9. #19
    huragan
    Gość

    Domyślnie

    Witam. W mojej 147jtd w kabinie gwizd jest slyszalny tylko na zimnym silniku. Na biegu pierwszym i drugim.Pozniej swist ustaje.Ale lubie jak mi tak pogwizduje.Jak idzie fajna dziewczyna mozna sobie gwizdnac
    Ostatnio edytowane przez huragan ; 18-06-2009 o 11:30

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Byłu mnie jeden z kolegów z forum własnie AR156 2,4 JTD i silnik tylko przejemnie mruczał - żadnego świstu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Gwizd 1.9 jtd
    Utworzone przez cin.mk w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 21:34
  2. Gwizd turbiny
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 20:08
  3. gwizd
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 09:28
  4. Gwizd turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez lokomaroko w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 10:03
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory