Opis funkcjonowania
Moduł obrotomierza E15 zasilany jest poprzez styki 10 i 16 konektora A bezpośrednio z akumulatora. (bezpiecznik główny 'maxi fuse' J/B2 w B5 do 2/99 lub od 2/99 w B99 ) oraz poprzez F2 i F3 w skrzynce bezpieczników B1 ; w ten sposób zasilone zostaje również urządzenie 'check' kontrolujące oświetlenie zewnętrzne ( Patrz E2010 ŚWIATŁA POZYCYJNE / OŚWIETLENIA TABLICY REJESTRACYJNEJ , Patrz E2021 ŚWIATŁA STOPU , Patrz E2031 TYLNE ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE ).
Moduł obrotomierza E15 zasilany jest również poprzez wyłącznik zapłonu (INT) przez styk 15 konektora B w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem B11 do 2/99 lubod 2/99 bezpiecznikiem F4 w dodatkowej skrzynce bezpieczników B98B . Styk 14 konektora B połączony jest z masą.
Sygnał prędkości obrotowej silnika przesyłany jest z centralki sterującej silnika M10 , różnej w zależności od wersji silnika, do styku 6 konektora B.
Ewentualny brak ciśnienia oleju silnikowego sygnalizowany jest poprzez styk 5 konektora B modułu E15 sygnałem masy przesyłanym z czujnika K30 .
Dla wszystkich innych lampek sygnalizacyjnych należy odnieść się do odpowiednich schematów elementów, z którymi są powiązane.