Nr 8
http://62.195.105.49:7080/navi?COUNT...=6&WINDOW_ID=1
Ale główną przyczyną szarpania jest niepalenie któregoś cylindra, czyli
-brak sprężania (zawory nieszczelne)
-lejący wtryskiwacz
Nr 8
http://62.195.105.49:7080/navi?COUNT...=6&WINDOW_ID=1
Ale główną przyczyną szarpania jest niepalenie któregoś cylindra, czyli
-brak sprężania (zawory nieszczelne)
-lejący wtryskiwacz
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 18-06-2009 o 08:44
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Witam
Kilka razy podobne szarpania silnika miałem u siebie. Zawsze następowało to, gdy ruszałem (wyjazd z garażu pod górkę) przy dodaniu za" mało gazu".Jeżeli silnika nie "zadławiłem i w krytycznym momencie wcisnąłem sprzęgło, to zaczynało nim potwornie szarpac(nie reagował na pedał gazu), i tylko wyłączenie zapłonu, i ponowne uruchomienie przywracało normalną pracę. Poduszki silnika, świece żarowe i wtryskiwacze wcześniej były sprawdzane i na pewno są ok.Co to mogło byc ?
potencjometr pedału przyspieszenia
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Czy któryś z kolegów uporał się z szarpaniem silnikiem przy zapalaniu w JTD?
Dzięki za info.
Tak, jeżeli pali Ci się kontrolka od świec to może to być przyczynąmiałem ten sam problem, proste że silnik odpala na 3 garach i gdy się rozkreci to dochodzi 4 gar i zapala się od samej już kompresji, dlatego jest to szarpnięcie, przynajmniej u mnie tak było, pozdrawiam
Witam
Panowie u mnie jest dziwny problem. Od czasu do czasu przy odpalaniu jest coś takiego jakby nie złapał na wszystkie cylindry, tzn. objawia się to tym, że silnik jakby załapie ale strasznie telepie autem wtedy i po około 1-2 sek gaśnie, czyli w sumie to tak całkiem nie odpala. Tak to mniej więcej wygląda jakby nie złapał na wszystkie cylindry. Zdarzało się tak raz na jakiś czas, a dzisiaj praktycznie przy każdej próbie odpalenia najpierw była taka sytuacja, a dopiero za drugim razem zapalił (trochę dłużej musiałem kręcić niż zwykle-ok. 2sek). Co obstawiacie? Świece? Któraś nie podaje iskry? Kontrolka gaśnie normalnie. Nie wiem co jest granePo paru godzinach na zimny zapalił za pierwszym razem, przejechałem 5km, zgasiłem, żeby sprawdzić jak się zachowa. 1 kręcenie około 5sek i nic, drugie to samo, za 3 razem dopiero odpalił. Znów przejechałem trochę, zgasiłem i to samo. Może coś z paliwem? Pompa, filtr, wtryski?
Ostatnio edytowane przez Moruso ; 19-02-2011 o 02:50
Czujnik położenia kątowego wałka rozrządu może szwankować
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Doszło dziś do tego, że podczas jazdy daję do spodu na 3 biegu a on zmulił i zgasł, dobrze że na styk dotoczyłem się na luzie na przystanek autobusowy
Znajomy wpiął w kompa, pokazały się błędy związane z przepływomierzem, grzaniem świec, ciśnieniem paliwa i chyba jeszcze jakieś 2 innePo skasowaniu i 3-krotnym odpaleniu auta błędy nie wróciły. Mógł złapać błędy przez to, że tydzień temu wypinałem akumulator lub dziś sprawdzałem wszystkie bezpieczniki?
Akumulator podładowałem i jak narazie jest dobrze-nie rzuca silnikiem na rozruchu.
Jeszcze raz wyjmę ten czujnik wałka i na stole go sprawdze dla pewności czy przy temperaturze drastycznie nie zmienia rezystancji.