Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Szarpie na starcie - dym spod silnika

  1. #1
    Trax
    Gość

    Domyślnie Szarpie na starcie - dym spod silnika

    Problem polega na tym że na starcie niezależnie czy silnik jest zimny czy nie (chyba ) strasznie szarpie jak dodam gazu (normalna jazda jest wtedy niemożliwa), po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają czasem do zera i gaśnie, cały czas mocno falują. Po przejechaniu ok 800m nagle, podkreślam NAGLE samochód działa idealnie - tak jak powinien, równo chodzi, super moc (efekt błyskawiczny tak jakby coś się przestawiło), zero falowania, wszystko gra. Do tego zaobserwowałem że spod silnika z okolic kolektora wydechowyego wydobywa się dym jak ma takie problemy z jazdą. Może tam jakiś zawór jest który się otwiera i odcina wydech - sonde lambda? Jest tam coś takiego? Nie mam jak sam tego sprawdzić.

  2. #2
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    przepływomierz

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Myślę że to coś z układem zapłonu świece , kable , cewka , czujnik położenia wału

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Trax Zobacz post
    czy silnik jest zimny czy nie (chyba )
    Warto było by się upewnić, czy zjawisko występuje tylko przy zimnym silniku. Jeżeli faktycznie tak jest to już podobna dyskusja miała tutaj miejsce. Sprawdź sprawność czujnika temperatury płynu chłodzącego, który mierzy aktualną temperaturę silnika. Twój opis może takie uszkodzenie sugerować.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  5. #5
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Dziwi mnie trochę ten dym pod silnikiem.
    Możesz mieć dziurawy, lub uszkodzony wydech przed katalizatorem - wtedy sonda będzie wariować. Albo w ogóle gdzieś zatkany lub przytkany wydech i po 800 km się przedmuchał.
    Czy problem się powtarza, czy już wszystko gra?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Nikt o 800 km tu nie wspominał.
    Dziura na odcinku wydechu przed katalizatorem też raczej takich objawów nie przyniesie.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #7
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    no ja wspomniałem.......czytaj Wujek

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Dym jest dlatego że nie spalone paliwo dostaje się do układu wydechowego i w nim się zapala co powoduje dymienie z połączeń rur i kolektora

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Anrew....nie dodawaj teoii do spisku.... jest mowa o zimnym silniku ..czyli brak możliwości samozapłonu poza cylindrami......prawda?
    A spalanie poza cylindrem to strzały w kolektor i tyle.
    Tutaj jest jakiś dym pod silnikiem
    Ostatnio edytowane przez wipi ; 18-06-2009 o 22:26

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał wipi Zobacz post
    Anrew....nie dodawaj teoii do spisku.... jest mowa o zimnym silniku ..czyli brak możliwości samozapłonu poza cylindrami......prawda?
    A czemu nie , co to za różnica ? Widziałeś kiedyś zapalony silnik bez podłączonych rur do kolektora ? rury nie nagrzewają się od płynu tylko od wściekle gorących gazów spalania
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 18-06-2009 o 22:30

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [Giulietta] praca silnika na nie wszystkich cylindrach przy zimnym starcie
    Utworzone przez method w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 16-02-2016, 19:58
  2. [159] Pisk przy starcie silnika / podczas rozpedzania / na malych biegach.
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-10-2015, 10:54
  3. [159] wiatrak uruchamia się zaraz po starcie silnika
    Utworzone przez tadraiml w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 14:30
  4. kapie olejem spod silnika 1.9 jtd
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 16:28
  5. (156) Coś świszczy spod silnika
    Utworzone przez marusha1001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 17:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory