Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 52

Temat: Ślizgające się sprzęgło?

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    heyka!

    W mojej 147 1.9 w tym tyg byly wymieniane gumy stabilizatora z przodu to tak na boku. Wczoraj jade w trasie i po tunelu gdzie bylo 80 przyspieszam na 5ce, gaz do dechy, przy 2tysiacach obrotow jak silnik dostaje kopa patrze obroty wskakuja na 2500 po chwili wracaja i juz jest ok.

    1:Mozliwe ze podczas wymiany tych gum mechanik zapowietrzyl uklad podczas opuszczania belki?

    2: Z dwumasa nie mam do tej pory zadnych problemow, auto ma 230tys i juz raz sprzeglo bylo wymieniane przy 140tys (wedlug poprzedniego wlasiciciela).
    Jak bym chcial wymieniac to wymieniac sama tarcze i docisk czy odrazu calosc z dwumasa ?

  2. #42
    Użytkownik Świeżak Avatar kiluk
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 1.9 8v 2009, Giulia 2.0 2016
    Postów
    54

    Domyślnie

    Witam!
    wymieniłem sprzęgło+docisk+dwumas+wysprzęglik na nowe firmy Valeo.
    od razu po wymianie delikatnie pojawia sie poślizg na 4 biegu i troszke wiekszy na 5. (przy 2200obr.)
    dzieje sie tak przy pustym aucie, w 4 osoby podejrzewam, zę mogłoby być gorzej.
    osoba niezapoznana z problemem pewnie by nie zauważyłą nawet.

    Mechanik twierdzi, że sprzegło suche zakładał, nie zaoleił, i ogólnie pod tym względem wszystko tip top.

    Auto to 1.9 8V z programem na 165KM i 340Nm robione u Cinka,
    przebieg krzywych bez żadnych gwałtownych skoków

    Czy możliwe, że sprzęgło musi sie "ułożyć"?
    Ewentualnie czy może to być wadliwe sprzęgło i do reklamacji? Nie chciałbym wymieniać w procedurze reklamacyjnej a potem mieć ten sam efekt.
    Wydawałoby się, że te parametry silnika są dużo poniżej granicy możliwości.
    Pedał chodzi lekko, zdecydowanie lżej niż wcześniej.
    Może docisk nie dociska z wystarczającą siłą?

    dzięki z góry za porady

    (fabryczne sprzęgło zrobiło 100kkm w tym 35kkm po programie i działało bez zarzutu. nagle zaczęło się ślizgać od 3 biegu wzwyż w trakcie jazdy na autostradzie)

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiluk Zobacz post
    Czy możliwe, że sprzęgło musi sie "ułożyć"?
    Nie ma czegoś takiego jak ułożenie się sprzęgła - tam się nic nie dociera, ma działać od zamontowania, łapie uślizg to trzeba demontować i zobaczyć dlaczego, albo montaż zły, albo materiałowa usterka. Lepiej nie będzie, tylko co raz gorzej.

    Cytat Napisał kiluk Zobacz post
    Pedał chodzi lekko, zdecydowanie lżej niż wcześniej.
    Może docisk nie dociska z wystarczającą siłą?
    I to pewnie jest problemem ...

  4. #44
    Użytkownik Świeżak Avatar kiluk
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 1.9 8v 2009, Giulia 2.0 2016
    Postów
    54

    Domyślnie

    dzięki za szybką odpowiedź.

    Zastanawia mnie co może byc niewłaściwego w montażu? poza wybrudzeniem przypadkowym lub bezmyślnym.
    Wydawało mi się, że tam nie ma tolerancji, które mechanik musi ustawić, a wszelkie napięcia i siły pracujące są fabrycznie dobrane i otwory montażowe nie daja możliwości pomyłki...

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Nie ma co gdybać, trzeba działać bo lepiej nie będzie, przy zwrocie sprzęgła nie wspominaj o tuningu elektronicznym.
    Trzeba szukać innego zestawu sprzęgła, ewentualnie zmodyfikować soft, lub styl jazdy.

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 16v sedan
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiluk Zobacz post
    Witam!
    wymieniłem sprzęgło+docisk+dwumas+wysprzęglik na nowe firmy Valeo.
    od razu po wymianie delikatnie pojawia sie poślizg na 4 biegu i troszke wiekszy na 5. (przy 2200obr.)
    dzieje sie tak przy pustym aucie, w 4 osoby podejrzewam, zę mogłoby być gorzej.
    osoba niezapoznana z problemem pewnie by nie zauważyłą nawet.

    Mechanik twierdzi, że sprzegło suche zakładał, nie zaoleił, i ogólnie pod tym względem wszystko tip top.

    Auto to 1.9 8V z programem na 165KM i 340Nm robione u Cinka,
    przebieg krzywych bez żadnych gwałtownych skoków

    Czy możliwe, że sprzęgło musi sie "ułożyć"?
    Ewentualnie czy może to być wadliwe sprzęgło i do reklamacji? Nie chciałbym wymieniać w procedurze reklamacyjnej a potem mieć ten sam efekt.
    Wydawałoby się, że te parametry silnika są dużo poniżej granicy możliwości.
    Pedał chodzi lekko, zdecydowanie lżej niż wcześniej.
    Może docisk nie dociska z wystarczającą siłą?

    dzięki z góry za porady

    (fabryczne sprzęgło zrobiło 100kkm w tym 35kkm po programie i działało bez zarzutu. nagle zaczęło się ślizgać od 3 biegu wzwyż w trakcie jazdy na autostradzie)
    Wadliwe sprzęgło lub "fachowa" wymiana. Mam komplet VALEO i program na 420nm. Zrobiłem 40tys i zero problemów choć dwumas czasem potrafi zawibrowac(lub to przegub wewnętrzny tego jeszcze nie rozkminilem). Sprzęgło docierasz tylko w wypadku obicia kewlarem.

  7. #47
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek86 Zobacz post
    Wadliwe sprzęgło lub "fachowa" wymiana. Mam komplet VALEO i program na 420nm. Zrobiłem 40tys i zero problemów choć dwumas czasem potrafi zawibrowac(lub to przegub wewnętrzny tego jeszcze nie rozkminilem). Sprzęgło docierasz tylko w wypadku obicia kewlarem.
    Podobnie u mnie, ok.40kkm, przy 400Nm na nowym sprzęgle Valeo, bez problemów.

  8. #48
    Użytkownik Świeżak Avatar kiluk
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 1.9 8v 2009, Giulia 2.0 2016
    Postów
    54

    Domyślnie

    Dzięki Wszystkim za konkretne odpowiedzi.
    Gdy uporam się z tematem, napiszę wyjaśnienie ku potomności.

  9. #49
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie

    Obstawiam nieprawidłowy montaż....
    http://motofocus.pl/technika/6005/mo...samonastawnego

  10. #50
    Użytkownik Świeżak Avatar kiluk
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 1.9 8v 2009, Giulia 2.0 2016
    Postów
    54

    Domyślnie

    Aktualizacja dla potomych!
    Po przejechaniu 300km w mieście i braku okazji do sprawdzenia działania - okazja na wyjazd w góry.
    Naprawiło sie samo. ( "dotarło się" chyba).
    Testowane na autostradzie, pod wiatr, pod wysoką górę, na każdym biegu i każdej prędkości.
    W samochodzie 3 osoby.

    dzięki za pomoc wszystkim i pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. 2.4 10V - ślizgające się nowe sprzęgło
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 13:49
  2. ślizgające się sprzęgło?
    Utworzone przez thrr w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 19:24
  3. [159] Ślizgające sprzęgło i zgrzyt na 4 biegu
    Utworzone przez spdii w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-03-2013, 00:12
  4. Problem ślizgające się sprzęgło
    Utworzone przez mocio w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 10:46
  5. Ślizgające się sprzęgło JTD - mam parę pytań
    Utworzone przez cezary156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-07-2009, 08:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory