Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Spadek mocy + upuszczanie ciśnienia ciąg dalszy

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    11

    Domyślnie Spadek mocy + upuszczanie ciśnienia ciąg dalszy

    Witam,
    Jako, że nie udało mi się rozwiązać problemu ze spadkiem ciśnienia podczas przyśpieszania to postanowiłem zażyć trochę wiedzy i działać dalej. A mianowicie:
    - Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony,
    - MAP wyczyszczony,
    - czujnik (zawór?) overboost wyczyszczony,
    - wymienione przewody podciśnienia,
    - dolot szczelny,
    - zawór bocznikowy turbo wymieniony.

    Objawy nadal takie same. Wg MES-a nie ma błędów, natomiast z log'ów wynika duże przeładowanie (2,7k i nawet 2,9k mBar) i gwałtowny spadek ciśnienia. Poniżej zamieszczam logi (w formacie .csv), które zrobiłem w dwóch konfiguracjach podłączenia przewodów do overboosta - pierwszy wg tego jak było do tej pory, drugi log to poprostu zamieniłem wężyki na dwóch niebieskich króćcach z czujnika.
    Po zamianie wężyków turbina idzie bez upuszczania, jednak widać jeszcze większe przeładowanie niż wcześniej i słychać wyraźnie działanie WG. Również falowanie ciśnienia powietrza w dolocie wzbudza moje podejrzenia. Sam już nie wiem co dalej...
    Log 1:
    https: //ufile.io/f45231
    Log 2:
    https: //ufile.io/ee470

    Jedynie co przychodzi mi do głowy to padnięty MAP, ale to tylko moje przemyślenia

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciamek Zobacz post
    Witam,
    Jako, że nie udało mi się rozwiązać problemu ze spadkiem ciśnienia podczas przyśpieszania to postanowiłem zażyć trochę wiedzy i działać dalej. A mianowicie:
    - Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony,
    - MAP wyczyszczony,
    - czujnik (zawór?) overboost wyczyszczony,
    - wymienione przewody podciśnienia,
    - dolot szczelny,
    - zawór bocznikowy turbo wymieniony.

    Objawy nadal takie same. Wg MES-a nie ma błędów, natomiast z log'ów wynika duże przeładowanie (2,7k i nawet 2,9k mBar) i gwałtowny spadek ciśnienia. Poniżej zamieszczam logi (w formacie .csv), które zrobiłem w dwóch konfiguracjach podłączenia przewodów do overboosta - pierwszy wg tego jak było do tej pory, drugi log to poprostu zamieniłem wężyki na dwóch niebieskich króćcach z czujnika.
    Po zamianie wężyków turbina idzie bez upuszczania, jednak widać jeszcze większe przeładowanie niż wcześniej i słychać wyraźnie działanie WG. Również falowanie ciśnienia powietrza w dolocie wzbudza moje podejrzenia. Sam już nie wiem co dalej...
    Log 1:
    https: //ufile.io/f45231
    Log 2:
    https: //ufile.io/ee470

    Jedynie co przychodzi mi do głowy to padnięty MAP, ale to tylko moje przemyślenia
    masz złe odczyty z MES.

    Ta turbina daje 1,5 bara
    Przy tym ciśnieniu by tobie już dawno turbo się rozleciało.
    Jak by tobie przeładowywał od razu masz błedy P0-235 P0-236

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    11

    Domyślnie

    Rozumiem, że więcej niż 1.5 bara nie da, lecz odczyty to jedyne na czym mogę się opierać, no i jeszcze odczucia podczas jazdy. Jeśli jednak nie przeładowuje, to dlaczego tak skokowo działa doładowanie? Podczas przyśpieszania słychać działanie zaworu upustowego, o czym wspominałem.
    Zapomniałem wcześniej dopisać - po czyszczeniu MAP autko szło lepiej, bardziej miarowo i powyższy problem występował ale w mniejszej skali. Jednakże to była tylko chwilowa poprawa...

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    A nie przegryzło Tobie coś rury od dolotu do icka.
    Bo te pulsowanie mi do tego pasuje a gwizd zazwyczaj z węza dobiega jak dobija ciśnienie.
    Czujnikowi brakuje turbo ładuje ale błąd nie wyskakuje zazwyczaj do 10% różnicy.
    Na forum jest kilkoro kolegów którym tą rurę łatałem w jednym przypadku lub wymieniałem.
    Więc warto od tego zacząć

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    11

    Domyślnie

    Sprawdzałem i dolot i icka - nic jak dotąd nie zauważyłem. Spróbuję na dniach to jeszcze raz sprawdzić. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    dolna rura miedzy kolankami tam najczęściej gryzą.
    sprawdzisz wzrokowo i dotykowo zazwyczaj sa małe dziurki po ząbkach.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    11

    Domyślnie

    Dzisiaj udało mi się znaleźć czas i wziąć się za IC. odłączyłem rury i dokładnie sprawdziłem - wszystko jest w porządku i żadnych śladów gryzoni.
    Nie wiem co dalej kombinować... Czy regulacja sztangi z turbo może mieć coś z tym wspólnego?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    nie ona tylko wtedy gdyby nie ładował lub za dużo by Turbo dawało.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam po dłuższej przerwie
    Problem został rozwiązany - po serii własnych "badań i testów" udało mi się zlokalizować usterkę i usunąć awarię - przyczyną tego wszystkiego był zapchany olejem czujnik overboost, z którego to wychodzą przewody podciśnienia. Wcześniejsze czyszczenie nic nie dało, dopiero WD-40 i kompresor dały radę.
    Dziękuję dziadzia82 za pomoc. Temat do zamknięcia.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    pomorskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distictive Sport+Premi Alfa Romeo Junior Specialeum
    Postów
    101

    Domyślnie

    Witaj ciamek mam podobny problem.W trakcie przyśpieszania tak około 4tyś zaczyna przerywać słychać jak zawór puszcza i jazda zaczyna się "szarpana" dodatkowo jak wcisnę sprzęgło to obroty silnika nie spadają od razu tylko 1-2 sek utrzymują się i potem spadają ale wolniej niż było to przedtem.Czy objawy były u ciebie podobne?

Podobne wątki

  1. Prośba o ocenę | 166 3.0 ciąg dalszy:)
    Utworzone przez bfjey w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2015, 10:11
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 11:12
  3. [155] Falowanie ciąg dalszy.
    Utworzone przez GrzesMis w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 07:20
  4. Vdc problemów ciąg dalszy
    Utworzone przez songokudj w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 21:10
  5. benzyna jak disel ciąg dalszy
    Utworzone przez jacksoon w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory