Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 67

Temat: Temperatura silnika JTD

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Winio007
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo GT, 1.9 JTD 150 KM, 2007 r.
    Postów
    34

    Domyślnie

    Witam, i ja przyłączę się do tematu.
    Wczoraj wieczorem ok -10 stopni, jeździłem po mieście. Korków nie było, postoje na światłach. Nawiew miałem od początku ustawiony na szybę, 20 stopni na średniej mocy. Po kilkunastu kilometrach jak stanąłem na światłach miałem jakieś 70 stopni co mnie trochę zdziwiło, choć nie jechałem zbyt agresywnie, lecz w ciągu tych sekund stania na światłach wskazówka spadła jeszcze o 5 stopni... Czy mam się czym martwić, czy po prostu to wynik temperatury na zewnątrz?
    Dodam jeszcze, że jak zupełnie wyłączyłem nawiew, to wskazówka momentalnie zaczęła się podnosić i zapewne podbiła by pod 90 stopni, ale wiadomo, musiałem włączyć nawiew bo szyby by zaparowały no i wskazówka zaczęła spadać przy spokojniej jeździe... Termostat???
    Ostatnio edytowane przez Winio007 ; 08-01-2017 o 18:21 Powód: Dokończenie wypowiedzi

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Temat wałkowany wielokrotnie, i są dwie opinie - jedna, że termostat do wymiany, druga, że wszystko jest ok. Ja, po kupnie dwóch nowych termostatów jestem zdania, że ten typ tak ma.
    Dużo też zależy od stylu jazdy - przy ostrzejszym silnik szybciej łapie optymalną temperaturę i wolniej spada temperatura, np. na postoju na światłach.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar Winio007
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo GT, 1.9 JTD 150 KM, 2007 r.
    Postów
    34

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Wiele opinii wyszukałem i już sam nie wiedziałem
    Na razie uznam to, że tak ma być. Kiedy temperatura była wyższa nie zwracałem tak na to uwagi, silnik się nagrzewał. Nic tylko obserwować i dmuchać na zimne

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak masz na wskaźniku 70 stopni to po prostu sprawdź czy chłodnica nie jest już ciepła. Zimą łatwo wyczuć to i będzie wiadomo, czy termos puszcza za wczasu czy nie.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    MX-5
    Postów
    25

    Domyślnie

    Zapytam jeszcze raz.

    Przy obecnych temperaturach po nagrzaniu do 90 st. (trasa S8), jak wpadnę w korek po zjechaniu z trasy temp. spada do około 70 st.

    Jazda tylko po mieście - nie nagrzał się ani razu do 90, max 70 st.

    Ktoś wcześniej pisał o czujniku temperatury. To jest część termostatu ?

  6. #26
    Użytkownik Świeżak Avatar Winio007
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo GT, 1.9 JTD 150 KM, 2007 r.
    Postów
    34

    Domyślnie

    Mam właściwie tak samo jak u Ciebie. Po mieście wczoraj cisnąłem i wkręcałem ją na wyższe obroty (dynamiczna, ale nie wariacka jazda) to dochodziła mi powyżej 80 st. Na krótkich postojach temperatura spadała. Natomiast ewidentnie widzę różnice jak wyłączam ogrzewanie (zwykły nawiew, nie klima), to silnik i na postoju mi się nagrzewa, wskazówka idzie do góry. Przy dłuższej jeździe na drodze ekspresowej raczej trzyma się 90 st. sztywno I jakbym jeździł bez ogrzewania to pewnie i w korku temp. by się utrzymała.
    Jest to też patent na lato, jak np. w korku zaczyna wzrastać temperatura płynu to można włączyć nawiew na max. temperaturę i wtedy zacznie oddawać to ciepło... Tylko, że do kabiny :-P co w lecie wiąże się z pewnym hmm samobójstwem heh.
    Czujnik jest wymienialną częścią termostatu, o nich z tego co widzę też jest wiele legend. Sam też miałem niezłą przygodę z warjującym czujnikiem temp. po zalaniu mydlinami kabli od czujnika klimy... MASAKRA!

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    w silnikach JTD bardzo ciężko o przegrzanie a tym bardziej o optymalna temp w zimę

    pierwsza zasadnicza sprawa masz zaślepiony EGR ? jesli tak to automatycznie sprawność ogrzewania spada drastycznie poprzez wyłączenie chłodnicy spalin przed EGR która ma za zadania dogrzać płyn chłodniczy a jak wiadomo większość z nas ma albo całkowicie zaślepiony badz częściowo tzn 3 otwory co niweluje przepływ spalin prawie do 0

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał MastaMari Zobacz post
    w silnikach JTD bardzo ciężko o przegrzanie a tym bardziej o optymalna temp w zimę

    pierwsza zasadnicza sprawa masz zaślepiony EGR ? jesli tak to automatycznie sprawność ogrzewania spada drastycznie poprzez wyłączenie chłodnicy spalin przed EGR która ma za zadania dogrzać płyn chłodniczy a jak wiadomo większość z nas ma albo całkowicie zaślepiony badz częściowo tzn 3 otwory co niweluje przepływ spalin prawie do 0
    I bzdury piszesz dotyczące EGR.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #29
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Winio007 Zobacz post
    Mam właściwie tak samo jak u Ciebie. Po mieście wczoraj cisnąłem i wkręcałem ją na wyższe obroty (dynamiczna, ale nie wariacka jazda) to dochodziła mi powyżej 80 st. Na krótkich postojach temperatura spadała. Natomiast ewidentnie widzę różnice jak wyłączam ogrzewanie (zwykły nawiew, nie klima), to silnik i na postoju mi się nagrzewa, wskazówka idzie do góry. Przy dłuższej jeździe na drodze ekspresowej raczej trzyma się 90 st. sztywno I jakbym jeździł bez ogrzewania to pewnie i w korku temp. by się utrzymała.
    Jest to też patent na lato, jak np. w korku zaczyna wzrastać temperatura płynu to można włączyć nawiew na max. temperaturę i wtedy zacznie oddawać to ciepło... Tylko, że do kabiny :-P co w lecie wiąże się z pewnym hmm samobójstwem heh.
    Czujnik jest wymienialną częścią termostatu, o nich z tego co widzę też jest wiele legend. Sam też miałem niezłą przygodę z warjującym czujnikiem temp. po zalaniu mydlinami kabli od czujnika klimy... MASAKRA!
    Pisałem wczoraj w innym temacie o termostatach, że zrobiłem test. Pokonując odcinek 80 km w jedną stronę i zmieniając biegi jak dziad przy 2000 obr oraz mając nawiew na 2 biegu i temp ok 22* wskazówka oscylowała w okolicach pierwszej kreski trochę ponad. Kiedy wracałem z powrotem jadąc dynamiczniej, czyli zmieniajac biegi 2500-2700 obr przy tym samym ogrzewaniu wskazówka utrzymywała się wyżej, kiedy zmieniłem nawiew z auto na manual na 1 bieg, jadąc nadal dynamicznie, wskazówka zatrzymała się w okolicach 85-87* Dodam, że w obu przypadkach auto nagrzewa się po pokonaniu ok 4-6 km i w kabinie jest b. ciepło.

  10. #30
    Użytkownik Świeżak Avatar Winio007
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo GT, 1.9 JTD 150 KM, 2007 r.
    Postów
    34

    Domyślnie

    Z trybem manual nie porównywałem, ale przetestuję pewnie na dniach jak to ma się u mnie. W każdym razie, chyba jednak nie ma się co przejmować. Jeździć i dmuchać na zimne.

Podobne wątki

  1. Temperatura silnika
    Utworzone przez Nemiks w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-10-2013, 17:16
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  3. [33] Temperatura silnika
    Utworzone przez pipo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-01-2009, 16:19
  4. [156] temperatura silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-03-2008, 09:07
  5. [164] Temperatura silnika
    Utworzone przez Joseph w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-06-2007, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory