ja ostatnio zrobilem 8 km i dopiero sie otworzyl masakra jakas, dzis jadac do mechanika ok 5 km ale jest tez cieplej niz ostatnio minus 20
ja ostatnio zrobilem 8 km i dopiero sie otworzyl masakra jakas, dzis jadac do mechanika ok 5 km ale jest tez cieplej niz ostatnio minus 20
Witam wszystkich. Niestety kupiłem 3 miesiące temu termostat Verneta zaraz po zakupie auta (nie poczytałem nic na forum, że w tym samochodzie się nie sprawdza; wcześniej miałem Renault Espace benzynę i wszystko było dobrze), gdyż byłem przekonany, że nie trzyma temperatury. W trasie 300 km wskazówka była lekko powyżej tej nie oznaczonej kreski pomiędzy 50 a 90. Teraz już wiem, że to nie 70 tylko 80 stopni i prawdopodobnie wskazanie było poprawne. Możliwe nawet, że był to Behr i poszedł do kosza Co prawda jak już osiągnie temperaturę w okolicy 90, to jeżeli tylko trzyma się obroty powyżej 2 tys. , utrzymuje wskazanie. Ale wystarczy tylko postój 10 minutowy na wolnych obrotach i temperatura potrafi spaść poniżej 80 stopni na zegarze kabinowym, gdyż nie mam jeszcze innej możliwości pomiaru. Temperatura wnętrza pojazdu ustawiona na 23 stopnie. Innym razem podczas zjazdu z góry (hamowanie silnikiem około 5 km, temperatura na zewnątrz -5 stopni), temperatura silnika spadła z prawie 90 do lekko powyżej 50. Nie robiłem jeszcze testu przy wyłączonym ogrzewaniu wnętrza przez pierwsze kilometry po uruchomieniu zimnego silnika. Ale jak naprawię turbinę, która właśnie odmówiła posłuszeństwa, to sprawdzę. Dodam, że przeważnie wyjeżdżam z garażu z temp. +7 stopni i jak nie ma gdzie auta pogonić, to temperatura silnika rośnie bardzo, bardzo wolno. Czy myślicie, że to normalne? Czy raczej jak najszybciej zmienić na Behra.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
To teraz wam coś jeszcze dorzucę do pieca, aby było wam cieplej.
Kilkanaście lat już mam Alfy. Ostatnia szósty rok ze mną 156 1.9jtd 116km z poliftowym wnetrzem i miała jeszcze fabryczny termostat z otwarciem 78C - kiedyś takie były nie wiem czy na wszystkie rynki wypuszczane, ale później Fiat wprowadził modernizacje termostatow (wygląd bez zmian bo mam go jeszcze w garażu orginał Behr - w momencie domontazu byl sprawny). W sumie to wymieniłem sprawny na nowy pozmianowy na ktorym utrzymuje mi temp. teraz ok. 82st.c. Wczesniej na starym temp nie przekraczała 77-78st.c.
Taki mały bonus od Fiata
P.S.
Jak już wiadomo ta kreska miedzy 50, 90 to 80st.c Co mnie też kiedyś tam wprowadziło w bład, ze to niby 70.
Ogolnie Alunie mają już przedemna coraz mniej zagadek po tylu latach
Majster ... zrób zdjęcie tego termosa.
Wysłane z mojego SM-A500FU
::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::
Z wybitą temp otwarcia i numerem. Koniecznie
Jak znajde go w warsztacie, bo zmieniałem go kilka lat temu.
W kazdym bądź razie był to Behr made in itally.
Temp. Wybita na nim to też było 88st.c lecz nowy Behr też miał tak samo.
Aczkolwiek nie wiem na czym ta modernizacja polegała (może na skoku grzybka otwarcia wstepnego).
W kazdym bądź razie ten temat był już kiedyś poruszany na forum.
Kupowałem w Aso po numerze starego, gdzie termostatu z numerem jaki posiadałem nie dało sie już zakupic, bo przy nowym był dopisek Zmodernizowany.
Ten termos był montowany tylko w 1.9jtd 8v 116km
Czyli jednak temp otwarcia była taka sama jak w nowym :-)
Nie do końca.... Nawet tanifiat o tym informował. Było to w 2006r.
Z tym, ze dzis juz raczej nikt tego termostatu nie posiada w swej Aluni.
No kolega napisał przecież że tamten stary też miał temp 88 wybitą na korpusie.