Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Temat: gwizd turbiny 2.4 jtd

  1. #21
    huragan
    Gość

    Domyślnie

    Dziaiaj jadac do pracy stwierdzilem, ze przy ruszaniu na zimnym moja 147JTD gwizdze. Slychac ten gwizd w kabinie.Jedynka,dwojka gwizd slyszalny najbardziej.Po przejechaniu kilkuset metrow, start na skrzyzowaniu i juz tylko slychac przyjemny pomruk.Wiec chyba Maciek ma racje ,ze nie powinna byc slyszalna podczas jazdy.Kiedys probowalem kupic 156 i bylem u pewnych handlarzy w Czestochowie.Probowali mi sprzedac wlasnie autko,ktore dziwnie wylo przy przyspieszaniu. Oni twierdzili ,ze nic nie slysza. To bylo takie ciche wycie, chyba wlasnie chodzi o ta Czarownice przez kogos juz wspomnianaWiec jak gwizda to jeszcze nie wyje ...Przynajmniej czegos sie nauczylem...
    Ostatnio edytowane przez huragan ; 18-06-2009 o 23:03

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Italiano
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Postów
    103

    Domyślnie

    u mnie w 166 tak samo śwista i jakos sie tym nie przejmuje
    www.falbydgoszcz.fora.pl

    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar thunderbird
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Okolice Zamościa / Tarnobrzeg
    Auto
    AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS Nero Carbonio
    Postów
    215

    Domyślnie

    Panowie, zastanowicie sie, przejdzcie sie po miescie i posluchajcie jak pracuja turbiny w nowych dieslach.
    Jezeli Maciek-156 mialby racje, to wiekszosc turbin by byla do wymiany. Nie mowie o glosnym wyciu, bo takie jest oznaka zuzycia lub nieszczelnosci. Mowie o delikatnym swistaniu.

    Swoja droga panowie ktorzy pisali kultowa niegdys gre Gran Turismo (PSX) wsluchiwali sie chyba w dzwiek silnikow z uszkodzona turbina. Gralem w to juz baardzo dawno, ale do dzisiaj pamietam jak gwizdalo ze wszystkich turbodoladowanych samochodow w tej grze. No coz, mieli chyba zlych konsultantow .

    Pozdrawiam
    "...Alfa 159, the fact that you're breathing doesn't mean you're alive..."
    BMW G01 LCI M40i 360PS/AR Stelvio 2,0 Multiair 200PS (2019-...)/Lexus IS200t 245PS (2016-2019) / AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS @206PS/420Nm Nero Carbonio (2011-2016) / AR 156 Sedan 2,4JTD CF3 140PS Nero fuoco (2008-2011)

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tylko sie powtórzę:
    Oczywiście można zaklinać rzeczywistość - gwizd to sygnał do regeneracji, bo potem nie ma już czego regenerować, a inżynierem mechanikiem jestem 20 lat w zawodzie. Ja mam swoją alfę od nowosci i nic nie gwizda - obecny przebieg 130tys km. Niedowiarką doradzam jazdę próbna jakimś JTD w salonie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie

    Na ten temat dyskusji było już bardzo dużo.
    Sam byłem ciekaw jak to jest naprawdę. Gdy kupowałem moją alfe miała przebieg 160tys, teraz ma 200tys, delikatny świst w zakresie 1700-2000obr był słyszalny od początku aż do teraz. Początkowo obawiałem się, że chyba turbina powoli się kończy. Teraz wiem, że obawy były bezpodstawne. Po 40 tys turbinka nadal delikatnie świszczy (powtarzam delikatnie - słychać to tylko przy otwartym oknie) i tylko we wspomnianym zakresie a silnik cały czas chodzi jak zegarek. Zero pocenia się turbiny, dymienie znikome, zużycie oleju ok 200ml na 15 tys km.
    Tak więc moim zdaniem delikatny świst to żadna oznaka zużycia turbiny.
    Tak jak mówi barteczko, większość nowych diesli delikatnie świszczy przy przyspieszaniu.
    Aha ostatnio mierzyłem osiągi:
    - 0-100km (katologowo 10.4s, wynik zmierzony 10.2s)
    - v max (katologowo 185kmh, wynik zmierzony 192kmh)
    - elastyczność 60-100kmh IV bieg - 8s
    - elastyczność 80-120kmh V bieg - 10.2s.
    Nie wydaje mi się że przy "kończącej się" turbinie miałbym takie osiągi.

  6. #26
    hajper
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też minimalnie słychać turbo - szczególnie jak otworzę szybę, od 1800obr do ok 2200 obr. Każdy, kto nie słyszy (laryngolog?), niech przyspieszy np. przy barierce z otwartą szybą...

  7. #27
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    No to ja mam jakąś dziwną tą turbinę, auto ma ponad 200 tyś ( z czego ok 100 tyś moich ) turbina jest oryginalna nigdy nie wyjmowana, ostatnio jak sprawdzałem to ma już delikatny ( ok 1 mm ) luz na wirniku "zimnym" ale olejem jeszcze nie pluje a autko chodzi super. Czy ją słychać - tak słychać jak ktoś mocno przygazuje na postoju a ja włożę głowę pod maskę to gdzieś tam w tle pracy słychać bardzo delikatny świst, ale podczas jazdy czy to na zimnym czy na ciepłym czy otwarte szyby czy nie ( nawet jak jadę w tunelu) to nie słychać turbiny - próbowałem ją usłyszeć wielokrotnie. Natomiast mój brat ma MB E 300 CDI i turbinę na zimnym silniku słychać bardzo ale to bardzo mocno gwizd - turbinę sprawdzało ASO MB i stwierdzili że jest w super stanie i nie wiedzą czemu gwiżdże.

  8. #28
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    witam
    dla mnie miarodajny jest pomiar luzu wirnika na turbinie, na oko i ucho ludzie umieraja.
    25 lat praktyki w zawodzie,nie jako inzynier ale jednak...

  9. #29
    grzes 84
    Gość

    Domyślnie

    u mnie 2 lata mocno gwizdala az do dzis wymiana dziurawej plecionki. wczesniej mialem astre i zadnych gwizdow, swistow i .... siadła i to poza granica naszego pieknego kraju

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Alfa Romeo 145 1,4 TS rok 1999 Alfa Romeo 166 JTD 2004 rok Giulietta 2017 rok
    Postów
    58

    Domyślnie

    Ja mam przejechane 120 tyś km i tak jak Maciek pisze turbina lekko gwiźdze tylko na zimnym silniku. Jak ciepły to jej nie słychać.
    janczyz

Podobne wątki

  1. Gwizd 1.9 jtd
    Utworzone przez cin.mk w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 21:34
  2. Gwizd turbiny
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 20:08
  3. gwizd
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 09:28
  4. Gwizd turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez lokomaroko w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 10:03
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory