Temat: Planowany zakup używanej Giulietty

  1. #1151
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Nie dziwi was, że ściągany diesel jest sporo tańszy od benzyny z Polski? Bo handlarze wybierają sztuki z kosmicznymi przebiegami w okazyjnych cenach - po dostosowaniu przebiegu do naszych norm wóz idzie na handel w korzystnej cenie i mamy perełkę


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #1152
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    oj tam 200 czy 300 tys km cofnięte- przecież ledwo dotarty

  3. #1153
    Użytkownik Znawca Avatar duke75
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kłaj/Kraków
    Auto
    AR Giulia Super; AR Tonale PHEV; Spider 916 3.0 V6, GTV 3.2 V6 "La Regina"
    Postów
    1,403

    Domyślnie

    Gdzieś już pytałem ale zapytam jeszcze raz. Jeździł ktoś i ma porównanie 2.0 jtd 170 i 1.4T 170 ? Chodzi mi o osiągi, spalanie itd? Ze 159 uważam silnik 2.0 za bardzo fajny tzn. nie jest bardzo ekonomiczny ale fajnie ciągnie aż do maks. obrotów, bez zadyszki i nie ma z nim problemów. Czy przy przebiegu 20 tys/ rok bralibyście jedno czy drugie?

  4. #1154
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    GTC
    Auto
    Giulietta 1.4 Multiair 170 + TCT '12
    Postów
    119

    Domyślnie

    Miej na uwadze, że 1.4 MA spali ci spokojnie 1.5-2 litry więcej. Poza tym, przebieg 20.000 rocznie to moim zdaniem na granicy opłacalności inwestowania w diesla, choć jak napisano wyżej - w PL same okazje z JTDm.

    Co do cen i dostępności.
    Awaryjność też sprawa dyskusyjna - z jednej strony moduł MultiAir (niby poprawiony ale jednak) z drugiej "eko-osprzęt" diesla czy uszczelki pomp oleju (podobno). W ogłoszeniach niemieckich zdarzają się auta z tymi silnikami (i JTDm, i MA 170 KM) z przebiegami ponad 300.000 - ceny wcale nie są atrakcyjne więc to raczej dobra rekomendacja. Moim zdaniem trzymają cenę lepiej niż niemiecka konkurencja.

  5. #1155
    Użytkownik Znawca Avatar duke75
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kłaj/Kraków
    Auto
    AR Giulia Super; AR Tonale PHEV; Spider 916 3.0 V6, GTV 3.2 V6 "La Regina"
    Postów
    1,403

    Domyślnie

    Podobno 1.4T 170 to optymalny silnik do Julki. 2 litry paliwa to przy przebiegach 20 tys km 1800 pln różnicy. Dupska nie urywa a jedna awaria w dieslu może to zjeść.

  6. #1156
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał duke75 Zobacz post
    Podobno 1.4T 170 to optymalny silnik do Julki. 2 litry paliwa to przy przebiegach 20 tys km 1800 pln różnicy. Dupska nie urywa a jedna awaria w dieslu może to zjeść.
    Po pierwsze kiedy ta niby awaria ma nastąpić? Przy przebiegu 20kkm? jak już to bym się spodziewał czegoś przy nalocie 150kkm+ czyli przy rocznych przelotach 20k, po 7latach uzbiera się oszczędność rzędu ok 14tys zł, oczywiście zakładając że oszczędność wynosi 2L na każde 100km, ale z mojego średniego spalania i średnich prędkości sądzę że to raczej wielkość +3L na każde 100km - średnie spalanie z 20kkm mam na poziomie 6L/100, a przy prędkościach autostradowych które teraz zajmują większość mojego czasu za kierownicą 180-200km/h spalanie nie przekracza mi 7,4L/100km. mogłem sobie kupić turbobenzynę i blokować prawy pas albo turbodiesla i zostawiać za sobą 99% pozostałych użytkowników autostrad...

    A co do awarii, to niby nowoczesna turbobenzyna o mikropojemności jest pozbawiona awaryjnych rozwiązań? dwumas jest, turbo IHI też jest które jest tak delikatne, że na standardowy chip +20% potrafi odpowiedzieć pękniętym korpusem. pewnie kilka dodatkowych eko-zaworów i czujników też się znajdzie... no i niby ta benzyna się nie popsuje przed upływem 150kkm na 100%? oczywiści dywaguje tylko na temat awarii jednostki napędowej - reszta zakładam, że jest identyczna

  7. #1157
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes01 Zobacz post
    oczywiście zakładając że oszczędność wynosi 2L na każde 100km, ale z mojego średniego spalania i średnich prędkości sądzę że to raczej wielkość +3L na każde 100km - średnie spalanie z 20kkm mam na poziomie 6L/100, a przy prędkościach autostradowych które teraz zajmują większość mojego czasu za kierownicą 180-200km/h spalanie nie przekracza mi 7,4L/100km. mogłem sobie kupić turbobenzynę i blokować prawy pas albo turbodiesla i zostawiać za sobą 99% pozostałych użytkowników autostrad...
    Tak samo jeździłem swoją benzyna 170km. IMO jeśli spalanie jest ważnym kryterium to ten silnik odpada. Przy jeździe 180-200 pali kilkanaście litrów. Awaryjny nie mniej nie więcej niż inne silniki - mi się turbo posypało przy 60k.

    Jeśli liczysz na zabawę i wolisz inny dźwięk to wtedy jak najbardziej.




    Enviado do meu iPhone usando o Tapatalk

  8. #1158
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar stefdeath
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes01 Zobacz post
    Po pierwsze kiedy ta niby awaria ma nastąpić? Przy przebiegu 20kkm? jak już to bym się spodziewał czegoś przy nalocie 150kkm+ czyli przy rocznych przelotach 20k, po 7latach uzbiera się oszczędność rzędu ok 14tys zł, oczywiście zakładając że oszczędność wynosi 2L na każde 100km, ale z mojego średniego spalania i średnich prędkości sądzę że to raczej wielkość +3L na każde 100km - średnie spalanie z 20kkm mam na poziomie 6L/100, a przy prędkościach autostradowych które teraz zajmują większość mojego czasu za kierownicą 180-200km/h spalanie nie przekracza mi 7,4L/100km. mogłem sobie kupić turbobenzynę i blokować prawy pas albo turbodiesla i zostawiać za sobą 99% pozostałych użytkowników autostrad...

    A co do awarii, to niby nowoczesna turbobenzyna o mikropojemności jest pozbawiona awaryjnych rozwiązań? dwumas jest, turbo IHI też jest które jest tak delikatne, że na standardowy chip +20% potrafi odpowiedzieć pękniętym korpusem. pewnie kilka dodatkowych eko-zaworów i czujników też się znajdzie... no i niby ta benzyna się nie popsuje przed upływem 150kkm na 100%? oczywiści dywaguje tylko na temat awarii jednostki napędowej - reszta zakładam, że jest identyczna
    ogólnie dobrze piszesz. Różnica w spalaniu diesla jest spora tak jak piszesz 3l +. Przy czym na autostradzie powyżej przy 140 spalanie rośnie straszliwie. Nie zgodzę się z turbiną - w 170 nie ma IHI tylko garrett GT 1446 i generalnie jest ok - moja np. wytrzymała 190kkm przy zmianach oleju zgodnych z ks. serwisową i zalewaniu selenią. Przy 20kkm rocznie to albo brałbym diesla albo pakował lpg do 1.4 - kwestia upodobań.
    Na pb tanio nie będzie - 5kpln na wymianę modułu Ma trzeba jednak uwzględnić + różnicę w kosztach paliwa.

  9. #1159
    Użytkownik Świeżak Avatar konopa
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    51

    Domyślnie

    Może warto rozważyć 1.4TB 120KM z wgraniem programu na ~155 KM ( w MiTo jest tyle seryjnie, więc chyba nie będzie problemu) + LPG ? Wtedy oszczędzamy na kosztach paliwa, moc powiedzmy przyzwoita, nie musimy odkładać na naprawę MultiAir'a. Jedynie koszt instalacji gazowej, który przy przebiegu 20 kkm/rok powinien się szybko zwrócić.

  10. #1160
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    akurat ostatnio interesowałem sie kwestia różnicy w turbinach i akurat ten garret o ktorym piszesz to wystepuje w wersji 170 ale dieslu 2.0.

    natomiast kwestie turbin w 1.4 przerabial sowier upgrejdujac swoje Mito i w kazdej wersji byla turbina IHI, żadna nie wytrzymala jego modow i kończyło sie na peknieciu korpusu. na koncu skonczyl właśnie z jakims Garretem i zrobil u siebie 250+

Podobne wątki

  1. [MiTo] Zakup używanej Mito - pomoc
    Utworzone przez Paweł166 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1291
    Ostatni post / autor: 25-11-2024, 18:22
  2. [MiTo] Planowany zakup używanej Mito
    Utworzone przez odrobina156 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 14-07-2014, 14:11
  3. Nowy użytkownik, planowany zakup
    Utworzone przez marcincapek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 15:40
  4. Zakup używanej Alfy 159
    Utworzone przez hasin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 22:13
  5. Zakup używanej 159'tki
    Utworzone przez noe9 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 08:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory