Ja u siebie leję tą Petro Canadę i nie mam do niej żadnych zastrzeżeń. Zmieniam statycznie co trzecią zmianę oleju silnikowego (czyli co 30tyś km), ponieważ koszt żaden (100zł za 4l) a z pewnością przedłuży to żywotność skrzyni i sterownika.
Ja u siebie leję tą Petro Canadę i nie mam do niej żadnych zastrzeżeń. Zmieniam statycznie co trzecią zmianę oleju silnikowego (czyli co 30tyś km), ponieważ koszt żaden (100zł za 4l) a z pewnością przedłuży to żywotność skrzyni i sterownika.
Widziałem gdzieś w innych tematach że wymieniałeś sterownik u siebie - jakie miałeś objawy? Dzisiaj zrobiłem większą trasę Alą i zauważyłem, że zaczęła poszarpywać przy zmianie biegów - przy gwałtownym kickdownie potrafi też czasami jakby strzelić z biegu. Także podczas ostrego hamowania z wyższych prędkości, tak jakby nie nadążała redukować biegów i są szarpnięcia. Podczas ostrzejszego ruszenia z miejsca także czuć szarpnięcie... Z tego co patrzyłem na necie to wszędzie sterownik kosztuje 3000 zł. Przymierzę się raczej sam do wymiany, bo dostęp nie jest zły - pytanie czy są jakieś szczegóły na które trzeba zwrócić uwagę?
Miałem objawy dokładnie jak wypisujesz plus potrafiła skrzynia wysprzęglić przy zmianie z 2 na 3 i wbić 3 z uderzeniem. Przy kick downie jak mocno rozgrzana też potrafiła uderzyć. Do tego jeszcze szarpnięcie przy włączaniu i wyłączaniu R.
Sterownik kupiłem nowy Aisina w MidParts w Raszynie. Zapłaciłem 2540zł z fakturą (wystarczy zapytać o symboliczny rabat przy zakupie). Do wymiany dostęp jest dobry. Ja to zleciłem specom od automatycznych skrzyń pod Olsztynem i wymienili sterownik w niecałe 3h włącznie ze zrobieniem adaptacji. Zapłaciłem za to 300zł. Mówili, że dostęp wg nich wyraźnie lepszy niż w Oplu.
Po wymianie oczywiście wszystkie objawy zniknęły i skrzynia pracuje płynnie bez jakichkolwiek szarpnięć. U mnie siedział jeszcze oryginalny sterownik, a wymieniałem przy przebiegu niecałe 240tyś. Aktualnie 272tyś. i skrzynia ma się bardzo dobrze![]()
U mnie też czuć od jakiegoś czasu delikatne szarpnięcie jak przeskakuje z P na R... będę musiał się odezwać do paru dostawców - może cena spadnie tak jak u CiebieCzyli w sumie utwierdziłem się w moich podejrzeniach... Dzięki za info
![]()
Cześć rozbierał ktoś z was skrzynie na pół? Chce dostać się do filtra żeby go wymienić i zdaje się słychać łożyska jak szumią. M32 zrobiłem sam więc coś tam wiem na temat skrzyni. Myślicie że dam radę? Bo jak nie to oddam fachowcowi temu co Nazar oddał.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Jak masz zamiar wyciągać skrzynię to poza wymianą filtra warto zrobić przegląd skrzyni. A czemu w ogóle chcesz wymieniać filtr?
Coś się dzieje?
Niedawno zmieniałem olej w ASB metoda dynamiczna i skrzynia się rozciekla pomiędzy skrzynia a silnikiem, obstawiam uszczelniacz na konwerterze. I jestem zmuszony wyciągać skrzynie. 2 sprawa ze ok 3 miesiące juz słyszę jak się coś mieli w skrzyni jak jade bez obciazenia na 3,4 biegu, wymiana oleju nic nie dała. Obstawiam łożyska w skrzyni taki sam dźwięk jak miałem w M32. Skrzynia poza tym pracuje jak nowa.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Panowie, chciałbym wymienić olej w q-tronicu - AR 159 2.4 jtdm, wcześniej był wymieniany niecałe 60k temu. Skrzynia działa prawidłowo, nie szarpie, profilaktycznie chciałbym zrobić wymianę. Jakieś doświadczenia ze statyczną wymianą oleju, może jednak od razu szarpnąć się i dynamicznie zmienić? Większość postów tyczy się dynamicznej wymiany oleju w skrzyni.
Jaki olej polecacie - Tutela, Ravenol, PetroCanada, coś innego? Chciałbym w Alfie zwiększyć moc, może lepiej coś lepszego zalać?
Ma ktoś może tel do serwisu w zielonej górze? Mam na myśli Pana Kamila
Ja po wymianie konwertera zalałem skrzynie Millersem. Millermatic ATF SPIII WS. Parametry ma zbliżone chyba najbardziej do Tuteli ( lepkości ) . Jak pytałem w ASB czym zalewają to w dwóch mi powiedzieli że Mobilem 3309 ( z tym że on ma znacząco różniące się lepkości od Tuteli ).
Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka