Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #11871
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    było 159 SW 08, 2.4 Jtdm, jest Giulietta 1.4 MA 170 km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał deadswine Zobacz post
    Przecież Q4 z giulia to też rodzaj napędu typu haldex... Jedyne auta osobowe ze stałym napędem to praktycznie tylko audi i jakieś pojedyncze modele typu tuareg ale to też w sumie audi z innym znaczkiem.
    Jakieś źródło? Alfa zawsze miała torsen i wcale nie jest powiedziane, ze nie ma go nadal. Poza tym świat nie kończy się na torsen i haldex. W autach tylnonapędowych jest jeszcze 4matic Mercedesa czy xdrive BMW, które z Haldexem nie mają nic wspólnego a stanowią rozwiązania własne tych producentów, bardzo dobre zresztą.

    Nawiasem mówiąc - Subaru z tego co wiem ma haldex, podobnie jak wszystkie skody, volksvageny czy Audi od modelu A3 w dół.

  2. #11872
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Nie alfa
    Postów
    244

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Co nie zmienia faktu, że w passacie to jest napęd na przód z dołączanym tyłem
    To nie jest do końca tak. W passacie B7 czyli poprzednia generacja haldexa napęd na tył był stale przekazywany w 3-4%. W nowszej generacji czyli B8 jest to już chyba stałe 10-15% na tył i potem więcej w razie uślizgu osi. Jest to już naprawdę zaawansowany napęd na chwilę obecną, tylko niestety znacznie bardziej kosztowny do naprawy niż stały typu torsen, i generalnie mamy gwarantowane że się prędzej czy później rozpadnie z powodu ogromnej ilości elektroniki i podzespołów sterujących. Jakbym miał zrobić analogię to torsen jest młotkiem a haldex jest wiertarką z młotem udarowym i funkcją ładowania smartfona.

  3. #11873
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymku Zobacz post
    Nawiasem mówiąc - Subaru z tego co wiem ma haldex, podobnie jak wszystkie skody, volksvageny czy Audi od modelu A3 w dół.
    Subaru ma autorski napęd Symmetrical AWD. Jest to napęd stały, na pewno nie Haldex.
    Jaki napęd jest zamontowany w Giulii Veloce próbował dowiedzieć się [MENTION=20089]epsonix[/MENTION], ale nie wiem z jakim skutkiem.

  4. #11874
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Nowsze haldexy też mogą działać jako stały napęd.
    Torsen był fajny kiedyś, jak nie było jeszcze alternatywy. Obecnie auta osiągi mają, jakie mają właśnie dzięki aktywnym, elektronicznie sterowanym dyfrom. Jedyna zaleta w pełni mechanicznego torsena, to że jest pancerny i nie ma co się w nim popsuć.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 13-02-2017 o 13:55
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #11875
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Nie alfa
    Postów
    244

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymku Zobacz post
    Jakieś źródło? Alfa zawsze miała torsen i wcale nie jest powiedziane, ze nie ma go nadal.
    Zdaje się*że widziałem to w którymś materiale promocyjnym stelvio

    Cytat Napisał szymku Zobacz post
    4matic Mercedesa czy xdrive BMW, które z Haldexem nie mają nic wspólnego

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/giul...#ixzz4YZM3xn5y
    Powiedziałem że to napędy typu haldex, nie że to haldex. Zasadę mają*tą samą. Jakaś elektronika decyduje czy sprzęgło ma przekazać napęd czy nie. No chyba że któryś ma sprzęgło wiskotyczne ale to już*by była mega prymitywna technologia i raczej w autach "premium" go nie powinno być, ale patrzeć co odwala mercedes z niektórymi autami to bym się nie zdziwił niczym.

  6. #11876
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał deadswine Zobacz post
    To nie jest do końca tak. W passacie B7 czyli poprzednia generacja haldexa napęd na tył był stale przekazywany w 3-4%. W nowszej generacji czyli B8 jest to już chyba stałe 10-15% na tył i potem więcej w razie uślizgu osi. Jest to już naprawdę zaawansowany napęd na chwilę obecną, tylko niestety znacznie bardziej kosztowny do naprawy niż stały typu torsen, i generalnie mamy gwarantowane że się prędzej czy później rozpadnie z powodu ogromnej ilości elektroniki i podzespołów sterujących. Jakbym miał zrobić analogię to torsen jest młotkiem a haldex jest wiertarką z młotem udarowym i funkcją ładowania smartfona.
    Ale on może sobie pompować na tył, ile tylko chce, bo Giulia, czy tez BMW ma przewagę w formie układu zespołu napędowego, czyt. wzdłużnie, za przednią osią. Passat nigdy nie będzie jeździł jak wczesniej wymienione auta.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #11877
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    Subaru ma autorski napęd Symmetrical AWD. Jest to napęd stały, na pewno nie Haldex.
    Jaki napęd jest zamontowany w Giulii Veloce próbował dowiedzieć się [MENTION=20089]epsonix[/MENTION], ale nie wiem z jakim skutkiem.
    Na razie niewiele sie dowiedzialem, choc ja pytalem bardziej o dzialanie widoczne dla laika powiedzmy w codziennym uzytkowaniu, typu czy da sie wlaczyc na stale (np menu albo ktorys z trybuw DNA, np A), czy dziala przy hamowaniu silnikiem, czy dziala na wstecznym itp. Najpierw dostalem telefon od Pana z FCA ze dopyta o szczegoly. Tydzien pozniej odeslal mnie do... instrukcji. W instrukcji wiadomo lipa, generalnie brak zadnych informacji, tylko ogolnikowo mozna wywnioskowac ze zawsze dziala w trybie Auto, I nie da sie go wymusic na stale.
    Odpisywalem gosciowi tydzien temu, na razie cisza, nawet obietnicy zerkniecia na to (dostalem tylko maila od automatu).

    Ktos w innym watku tu na forum odpisal ze jest to rozwiazanie blizniacze do tego z Maserati Ghibli SQ4, nie wnikalem jak to dziala, a ktos inny sugerowal ze to cos podobnego do xdrive z BMW, ktory jest jednak stawiany znacznie wyzej niz haldexy. Poza tym na codzien mam naped co juz jest wielka zaleta w stosunku do haldexa, a w razie koniecznosci bardzo szybko (co to oznacza) dolacza sie przod I potrafi przeniesc bodajze do 60% momentu przodem.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #11878
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Ktos w innym watku tu na forum odpisal ze jest to rozwiazanie blizniacze do tego z Maserati Ghibli SQ4, nie wnikalem jak to dziala, a ktos inny sugerowal ze to cos podobnego do xdrive z BMW, ktory jest jednak stawiany znacznie wyzej niz haldexy. Poza tym na codzien mam naped co juz jest wielka zaleta w stosunku do haldexa, a w razie koniecznosci bardzo szybko (co to oznacza) dolacza sie przod I potrafi przeniesc bodajze do 60% momentu przodem.
    Generalnie wszystkie te nowoczesne aktywne dyfry działają na praktycznie tych samych zasadach, tylko są różnie zestrojone i mają różny poziom skomplikowana. Czy to obecny Haldex, czy to xDrive, czy jakiś tam symmetric AWD to system sprzęgieł, pompy, hydraulicznego sterowania i elektroniki, czasami łączone z mechanicznymi szperami.

    I i II generacja Haldex nie są stałymi napędami, ale nowsze już mają taką możliwość. To, że producenci samochodów nie decydują się na stałe zapinanie napędów to inna kwestia. W gruncie rzeczy napęd na obie osie nie jest przecież potrzebny cały czas przy normalnej jeździe, a przeciez każda przekładnia generuje straty.

    W Giulii też ten napęd niby nie jest stały, bo przecież dopóki nie ma potrzeby, to się przód nie załącza.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 13-02-2017 o 15:24
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #11879
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170, Toyota GT86
    Postów
    96

    Domyślnie

    tutaj jest ładne porównanie napędów...
    http://www.youtube.com/watch?v=AHIytYD67PY

  10. #11880
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Widzę, że trochę zamieszania zrobiłem tym haldexem. Chodziło oczywiście o różnice w ułożeniu silnika a co za tym idzie w napędzie: dołączany przód w giulii a dołączany tył w passacie. Nie ma siły żeby jeździły tak samo.

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory