Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Ar 156 jtd fl paruje

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    WARSZAWA
    Auto
    była 156 2.4 jtd 140km,1,9jtd 115km JEST 147 2006 1,9 JTDm 120 km
    Postów
    78

    Question Ar 156 jtd fl paruje

    Witam wszystkich moja kobieta ma 156 po fl i strasznie parują szyby wszystko ogarniete (wymienione filtry) ,a pytanie moje brzmi czy termostat jeżeli jest walnięty to tu może być problem(nie dogrzana kabina)?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Na temat termostatu nie wypowiem sie, ale jesli zima nie wlacza sobie ogrzewania w kabinie to bedzie parowac.
    Jak nagrzewnica jest peknieta tez moze parowac.
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 10-02-2017 o 15:43

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    WARSZAWA
    Auto
    była 156 2.4 jtd 140km,1,9jtd 115km JEST 147 2006 1,9 JTDm 120 km
    Postów
    78

    Domyślnie

    Dzięki ogarnę termostat i będę szukał dalej jeżeli nie pomoże(a tak na marginesie ta włoszczyzna to jedyny chyba zawodnik co zasłonięcie chłodnicy nic nie dało na trasie prawie 300km

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    A nie nagrzewa sie kabina? Nie leci cieple powietrze przez otwory?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    alfy z reguły bardzo dobrze sobie radzą z zaparowanymi szybami, już nie raz słyszałem że to jedna z ich zalet, śnieg deszcz mróz a szyba dalej sucha i sam to potwierdzam bo raczej nie mam problemów z zaparowanymi szybami zwłaszcza jak są wymienione filtry, ale wystarczy jedna dziurka troszkę mokrego wytrąci się wilgoć i szyba zaparowana, miałem tak w drugim aucie (mazda) dziura w podłodze i wiecznie para na szybie.
    Musisz szukać kolego skąd wilgoć ciągnie do środka, sprawdź pod dywanikami czy czasem nie masz jakiegoś małego przecieku.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    najpierw sprawdzić czy nie ubywa płynu chłodniczego albo niema jego pod dywanikami z przodu, po 2 dokładnie umyć przednia szybę od środka bo jak jest brudna będzie mocno parowała umyć płynem z alkoholem np z denaturatem i będzie ok, jesli filtr przeciwpyłkowy jest oczywiście świeżo wymieniony to powinno być dobrze, ale sprawdź podłogę czy nie ma dziur
    Alfa 156 2.4 10v Stage 2 -> 208,7 km i 416,4 Nm Stage 3 -> ?? ??
    moja alfa -->> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...stinctive.html
    Powered by Dieselsoft Płock, Distinctive, Novitec, Fmic, Recaro, GTA, Bose, 18 Toora, nitro n2o
    FB https://www.facebook.com/Alfa-Romeo-...dmin_todo_tour

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    U mnie w 156 przed fl bez problemu przed zimą wymieniłem olej i przy okazji wszystkie filtry mogę dmuchać zimnym letnim czy ciepłym powietrzem nie ma problemu z parowaniem I w dodatku mam słabą uszczelkę w drzwiach pasażera lekko puszcza. Może nagrzewnica puszcza u Ciebie

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    WARSZAWA
    Auto
    była 156 2.4 jtd 140km,1,9jtd 115km JEST 147 2006 1,9 JTDm 120 km
    Postów
    78

    Domyślnie

    Dzieki za pomoc sprawdze dywaniki i podłoge dam znac

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,473

    Domyślnie

    Z nagrzewnicy jest taki "tłusty" trudny do umycia nalot-mgiełka. I zapach charakterystyczny płynu.

    Jak wyżej napisali koledzy - 156tka jest świetna pod względem nieparowania, a mam doświadczenia użytkowe z nimi naście lat, deszcze, zima, dzieci, kupa śniegu, mokre ubrania, krótkie odcinki do szkół, dłuższe, garaż i po chmurką itd. - praktycznie brak w tym wozie problemu parowania. Zresztą w materiałach reklamowych jak wychodziła 156 to się chwaliła, że ma bardzo zaawansowany system nawiewów i obiegu powietrza

    Ważne jest czy nie masz obiegu zamkniętego włączonego przypadkiem na stałe (coś zablokowane?) i czy jest drożny _odpływ_ powietrza (gdzies w bagażniku chyba po prawej) - czasem jakieś graty/szmaty tam leżą i robi się sytuacja jak z obiegiem zamkniętym.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Black Jack
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000r
    Postów
    107

    Domyślnie

    Cytat Napisał mimi 01 Zobacz post
    Witam wszystkich moja kobieta ma 156 po fl i strasznie parują szyby wszystko ogarniete (wymienione filtry) ,a pytanie moje brzmi czy termostat jeżeli jest walnięty to tu może być problem(nie dogrzana kabina)?
    Cytat Napisał mimi 01 Zobacz post
    Witam wszystkich moja kobieta ma 156 po fl i strasznie parują szyby wszystko ogarniete (wymienione filtry) ,a pytanie moje brzmi czy termostat jeżeli jest walnięty to tu może być problem(nie dogrzana kabina)?
    A ja dam Ci odpowiedz która sie niektórym nie spodoba... Walka z wilgocią i parowaniem to syzyfowa praca. NIe wiem z którego roku masz to auto i ktorym jestes włascicielem ale po modelu wnoszę że ma nascie lat... W autach w tym wieku znalezienie przyczyny nie jest tak proste jak tu piszą i nasze alfy wcale tak fenomenalnie sobie z tą wilgocią nie radzą głownie za sprawą ich stale rosnącego wieku... Przerabiałem temat wielokrotnie bo niestety w moim małżeństwie to zawsze mnie przypada zaszczyt posiadania starego auta Wilgoć w aucie zbiera się wszędzie w tapicerce , fotelach wykładzinie podłogowej filcach matach bagażnika ,wygłuszających piankach a nawet w membranach głosników które po latach biorą wilgoć. Nawet jesli dotykasz czegos i wydaje sie to suche uwierz że jesli auta bywa pod chmurką w deszczach itp to masz tam wilgoc na 100%.

    W walce z tym pomagają regularne wymianiy filtrów, domowe sposoby na gazete pod dywanikami suszenie aut farelami czyszczenie odpływów itp ale to pudrowanie pryszcza. Tak naprawde żeby było na cacy należałoby wypruć pół auta. Dokonałem kiedys takiej czynnosci w e36 które wygłuszałem przy okazji i byłem zdumiony iloscią wilgoci w samej podsufitce czy wygłuszeniu podłogi.... Trzeba wypierniczyć sporą cześć filców itp osuszyć tapicerke wymienić/przesmarować uszczelki itp itd, KUPA czasu i KUPA kasy a za rok KUPA nerwów bo problem powróci po 1 zimie....

    To co na prawde ma sens i pomaga sporo to ogarniecie samych szyb i systemu filtrów powietrza. W autach w tym wieku prawdopodobnie "generalne" mycie szyb odbyło sie tylko kilka razy w ich życiu a jest to zabieg który powinno się robić co roku w autach starszych jeśli chce się miec spokój z parowaniem/zamarzaniem. W tym celu proponuje poczekać do wiosny/lata żeby było ciepło lub odstawic auto na 36h do ciepłego garażu /hali. Najpierw suszymy szybe i jej okolice najlepiej ręcznikami papierowymi kuchennymi.Następnie konkretnie odtłuścić szyby zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Odtłuszczaczy jest na rynku mnóstwo wiec każdy wybierze coś wg upodobania. Potem proponuje umyć szyby płynem do okien i zostawić na trochę. Na koniec aplikacja jakiegoś ustrojstwa z nanotechnologią (sciereczki Nigrin lub jakis nano silver) i polerka. Jeśli ktoś chce oszczedzić są też patenty z prl-u typu szampon/płyn bambino lub pianka do golenia nivea. I to powinno pomóc . Ja używałem nano silver i było ok.. Jest jeszcze sprawa szyb bocznych. NIe wiem jak w alfach ale w beemce demontowałem boczki bo tam na mechanizmie opuszczania szyb jest uszczelka filcowa która jest z reguły tak mokra i tłusta że należałoby ją wumieniać ale ja ją zawsze poprostu suszylem suszarką bo po latach ona bardziej natłuszcza i brudzi szybę niż czysci...

    Żeby wydłużyć efekt warto też dokupić jakies pochłaniacze wilgoci jest tego sporo na rynku... widziałęm też kiedyś patent trochę śmieszny ale działajacy jak ktos do pończochy nawrzucał takich woreczków z butów itp i wykładał na całej długości podszybia

    tyle odemnie temat rzeka

Podobne wątki

  1. Po wyłaczeniu silnika paruje przednia szyba
    Utworzone przez mariusz13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 16:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory