Strona 9 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 160

Temat: Jak Giulia wersja tylko z tylnym napędem radzi sobie w zimie

  1. #81
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    GTC
    Auto
    Giulietta 1.4 Multiair 170 + TCT '12
    Postów
    119

    Domyślnie

    Podłączając się pod to co wyżej - zobacz jak radzą sobie BMW e60 i e90, i nowsze z napędem x-Drive czy też wszelkiej maści auta z napędem Haldex (ale te nowsze, jak Volvo XC60, Passat B8).

    Co do wyłączenia napędu na wstecznym - mi się przypominają auta z syncro (VW) czyli sprzęgłem wiskotycznym i tzw. wolnym kołem, gdzie aby napęd DZIAŁAŁ na wstecznym trzeba było to koło blokować. Jeśli układ podciśnieniowy nie działał na wstecznym napędzana była tylko jedna oś.

  2. #82
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,592

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ta, dostaniesz dokładnie taki sam marketingowy opis, jak w broszurce. Poza tym też nie ma co oczekiwać czego innego - po prostu trzeba się tym autem przejechać. Co komu da taki teoretyczny opis? Będziesz robił teoretyczne zakręty, czy tam jeździł po teoretycznym śniegu?
    Póki co sobie gadamy z FCA, po 2 tygodniach od wysłania im wiadomości (wypunktowane konkretne sytuacje typy zjazd na 1 hamując silnikiem, czy 4x4 będzie się załączało i hamowało 4 kołami itp) dostałem info żebym poczytał w instrukcji, no więc odbiłem piłeczkę że tam nie ma żadnych szczegółów odnośnie zachowania, znów po tygodniu dostałem marketingowy bełkot który nic nie wyjaśnia, nawet nie pokusili się o przetłumaczenie (mi nie potrzeba bo od 12lat komunikuję się w pracy tylko po angielsku, ale nie każdy sobie tak radzi), a dodatkowo jeszcze zaczęli niepotrzebnie (bo nie o to pytałem) pisać o LSD, który przecież praktycznie nic nie zmienia (w kwestiach o które pytałem) bo jest tylko na tylnej osi
    wklejam co odpisali.
    W nawiązaniu do przesłanego kolejnego e-maila informujemy, że:
    Występujący w samochodzie tylny mechanizm różnicowy może być w dwóch konfiguracjach:
    - Samoblokujący mechanizm różnicowy typu mechanicznego LSD (opcja).
    - Mechanizm różnicowy normalnie otwarty.
    Oba mechanizmy różnicowe dostępne są tylko w przypadku wersji 2.0 T4 MultiAir i 2.2 Mjet

    INNOVATIVE «ON DEMAND» AWD SYSTEM
    Designed to offer a real time car dynamics management for ultimate performance, efficiency and safety.
    In standard conditions the car behaves like a RWD, with the 100% of torque and power output on the rear axle.
    In case of low grip conditions, the system instantaneously engages the traction on the front axle through a dedicated transfer case, shifting up to 60% of engine torque.
    The Q4 system is able to predicts grip losses, by relying the data collected by the sensors (lateral/longitudinal acceleration, slip angle, throttle pedal and steering wheel position).
    All the advantages of AWD (stability, traction, safety) with fuel efficiency, reactivity and driving pleasure of a RWD (weight increase: ~60 Kg).
    The system can handle high mechanical overslip (up to 2,5%) between front and rear axle, directing power to the outside rear wheel when cornering to deliver best in class handling performances, for greater traction, turn-in and directional stability.

    This innovative system includes:
    •Active Transfer Case (ATC): a high performance component that uses an advanced active clutch technology to deliver a highly dynamic and fuel-efficient AWD driving. The system continuously monitors road conditions to deliver ideal torque distribution if a grip loss is detected. Limited response time and improved torque accuracy are enabled by the Next-gen Integrated Actuator (NIA) according to the selected Alfa DNA driving mode.
    •Front Axle Differential (FAD): - WORLD PREMIERE - Designed to meet specific Alfa Romeo technical requirements in order to handle high input torque in a compact and lightweight design.

    PERFORMANCE PACK AT
    -Limited slip differential
    -Alfa Active Suspension
    -Aluminum shift paddles
    tak więc znów odbiłem piłeczkę, że nie odpowiedziano na żadne moje pytanie i że to marketingowy tekst który ładnie wygląda, ale nic nie wyjaśnia.


    Co do przejażdżki. Po pierwsze nie ma żadnych Q4 na jazdach testowych. Po drugie, jak będzie śnieg i białe drogi, to nie pozwolą mi np pojechać na taką drogę i próbować jak auto się zachowa. Pisałem już o tym chyba nawet w tym wątku, że jak parę tygodni temu byłem w Żorach i chciałem się przejechać 200KM benzynką, to nie bo mają opony letnie,a to mimo że na zewnątrz były prawie suche drogi i parę stopni na plusie.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 16-02-2017 o 21:30
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #83
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Po dwóch tygodniach użytkowanie nie ma żadnych problemów z jeżdżeniem w zimie. W trybie Normal (zresztą w Dynamic nie wiele później) elektronika szybko wkracza do akcji i ma najmniejszego problemu z ruszeniem pod górę na śliskiej powierzchni. Przy obecnej elektronice temat o trudności jazdy z tylnym napędem jest zupełnie bez sensu. Próbowałem nawet wpaść w poważniejszy poślizg w nocy na ośnieżonym parkingu i praktycznie jest niewykonalne doprowadzenie do sytuacji w której traci się kontrolę nad autem.

  4. #84
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Epsonix, nadal nie rozumiesz i bez sensu ich ciśniesz. Czego ty tak właściwie oczekujesz od nich? To kierowca prowadzi auto, a nie samochód sam się prowadzi. To są tylko właściwości auta, jak je użyje kierowca, to już inna sprawa. Gdyby napisali ci konkretną odpowiedź jak auto się zachowa, to zwyczajnie by skłamali, bo nie wiedzą, jak zachowa się w danym momencie kierowca, który tym autem kieruje. Inaczej się auto zachowa, kiedy nim jedzie kierowca rajdowy, a inaczej internetowy teoretyk.


    Nawet jak pojedziesz na tą jazdę testową, to też niewiele się na to zda, bo technika jazdy z innym napędem to też coś, co się wykształca bardzo długo. Ja jeżdzę RWD już 3 miesiące i ostatnio poprawny odruch wykształcony latami jazdy FWD mało nie skończył się dzwonem w przypadku RWD. Musisz po prostu uwierzyć na słowo, że auto prowadzi się świetnie, a później próbować dostosować swoje umiejętności do możliwości samochodu.
    Wsiądziesz, zaliczysz dwa spiny, bo nie umiesz jeździć takim autem, po czym wysiądziesz, i stwierdzisz, ze auto jest do bani.

    Dla mnie jest absurdalne, że ktoś takie pytania zadaje.


    I LSD dużo daje na śliskim, nawet, jeśli jest na jednej osi. Widać, że nie masz zbyt wiele pojęcia o technice jazdy.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 17-02-2017 o 12:35
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #85
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Po dwóch tygodniach użytkowanie nie ma żadnych problemów z jeżdżeniem w zimie. W trybie Normal (zresztą w Dynamic nie wiele później) elektronika szybko wkracza do akcji i ma najmniejszego problemu z ruszeniem pod górę na śliskiej powierzchni. Przy obecnej elektronice temat o trudności jazdy z tylnym napędem jest zupełnie bez sensu. Próbowałem nawet wpaść w poważniejszy poślizg w nocy na ośnieżonym parkingu i praktycznie jest niewykonalne doprowadzenie do sytuacji w której traci się kontrolę nad autem.
    A jak wygląda jazda/ruszanie pod górę? Bo zapobieganie uślizgowi osi podczas jazdy to jedno, a ruszanie to drugie . Ja Giuliettą w trybie A ze śniegu nie byłem w stanie wyjechać np. Dopiero w D się udało. A było płasko.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #86
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Po dwóch tygodniach użytkowanie nie ma żadnych problemów z jeżdżeniem w zimie. W trybie Normal (zresztą w Dynamic nie wiele później) elektronika szybko wkracza do akcji i ma najmniejszego problemu z ruszeniem pod górę na śliskiej powierzchni. Przy obecnej elektronice temat o trudności jazdy z tylnym napędem jest zupełnie bez sensu. Próbowałem nawet wpaść w poważniejszy poślizg w nocy na ośnieżonym parkingu i praktycznie jest niewykonalne doprowadzenie do sytuacji w której traci się kontrolę nad autem.
    Przy małych prędkosciach jak najbardziej, szczególnie w automacie, jak oprócz hamowania kół, silnik ogranicza moc i można sobie nawet gaz w podłoge wciskać. Trzeba jednak pamiętać, że przy większych prędkościach nawet kontrola trakcji nie pomoże No ale to trzeba być debilem, żeby się na sliskim mocno rozpędzać. Poza tym są sytuacje, gdzie na przykład chcesz wyprzedzać, zmieniasz pas, wciskasz gaz, a tu dupe wynosi i nam kontrola trakcji hamuje i już możemy się nie zmieścić tam, gdzie planowaliśmy.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #87
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Mito 1.4TB 155, Giulia 2.0TB 200 Super
    Postów
    557

    Domyślnie

    @ "Dla mnie jest absurdalne, że ktoś takie pytania zadaje."

    Dlaczego uważasz że to jest absurdalne.
    Ja na przykład gdybym kupował tę wersję z napędem na 4 koła to chciałbym wiedzieć czy będzie hamowało silnikiem na 4 koła. jest to konkretne pytanie.
    Przecierz kolega nie prosi o informację co się stanie na drodze w piątek o 7:30.
    Moim zdaniem dobrym krokiem w stronę poznania auta a przede wszystkim ocenienia czy 4x4 jest mu potrzebne jest zrozumienie jak to działa.
    Równie dobrze na pytanie czy ma napęd na przód czy na tył albo wyważeniem którym ludzie tu się podniecają (i ja troche tyż) FCA mogłoby odpowiedzieć "będzie pan zadowolony, bo system mamy advanced a auto jest amazing a zrobilim go z huge passion".
    Niestety niespójność informacji oficjalnych i nieoficjalnych (mnie akurat interesowało wnętrze Veloce które niby jest opcją w cenniku) powoduje opad płetw.
    Ostatnio edytowane przez Trevor ; 17-02-2017 o 12:51

  8. #88
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    A jak wygląda jazda/ruszanie pod górę? Bo zapobieganie uślizgowi osi podczas jazdy to jedno, a ruszanie to drugie . Ja Giuliettą w trybie A ze śniegu nie byłem w stanie wyjechać np. Dopiero w D się udało. A było płasko.
    Bez najmniejszego problemu. W Giuliettcie było łatwiej w D tutaj najłatwiej jest w A pod górkę.

  9. #89
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Trevor Zobacz post
    Przecierz kolega nie prosi o informację co się stanie na drodze w piątek o 7:30.
    No własnie rzecz w tym, że kolega chce wiedzieć jak się będzie auto zachowywało w okreslonej sytuacji. Czemu to pytanie jest absurdalne własnie napisałem Poza tym żeby powiązać właściwości jakiegoś układu z jego ewnetualnym wpływem na zachowanie auta trzeba mieć też wiedzę i doświadczenie za zakresu techniki jazdy
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #90
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Trevor Zobacz post
    @ "Dla mnie jest absurdalne, że ktoś takie pytania zadaje."

    Dlaczego uważasz że to jest absurdalne.
    Ja na przykład gdybym kupował tę wersję z napędem na 4 koła to chciałbym wiedzieć czy będzie hamowało silnikiem na 4 koła. jest to konkretne pytanie.
    Przecierz kolega nie prosi o informację co się stanie na drodze w piątek o 7:30.
    Moim zdaniem dobrym krokiem w stronę poznania auta a przede wszystkim ocenienia czy 4x4 jest mu potrzebne jest zrozumienie jak to działa.
    Równie dobrze na pytanie czy ma napęd na przód czy na tył albo wyważeniem którym ludzie tu się podniecają (i ja troche tyż) FCA mogłoby odpowiedzieć "będzie pan zadowolony, bo system mamy advanced a auto jest amazing a zrobilim go z huge passion".
    Niestety niespójność informacji oficjalnych i nieoficjalnych (mnie akurat interesowało wnętrze Veloce które niby jest opcją w cenniku) powoduje opad płetw.
    W cenniku mają bajzel totalny.

    Mówię tylko że przy normalnym użytku, bo przecież nie jeździsz po drodze publicznej na granicy przyczepności to elektronika zupełnie daje radę. Moja narzeczona jeździ i nie widzi różnicy między FWD w Giuliettcie a RWD w Giulii. Jedyne co mówi, że fajniej przyśpiesza przy większych prędkościach autostradowych.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 15:16
  2. Alfa Romeo w górach -jak sobie radzi !!!
    Utworzone przez Barsolis w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 12:34
  3. Następczyni 166 z tylnym napędem?
    Utworzone przez kripp w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 14:24
  4. [164] Q4 płyn do sterowania tylnym napędem
    Utworzone przez Piotrek1987 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2010, 19:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory