Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: z z mineralnego na pólsyntetyk? można czy nie?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie z z mineralnego na pólsyntetyk? można czy nie?

    Witam
    Przejrzałem tematy z forum i nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi na moje pytanie wiec...
    Panie i Panowie tak się zastanawiam, czy tak naprawdę można zmienić olej z mineralnego na pólsyntetyk. Jedni mówią ze nie powinno się tak robić, że wtedy zacznie brać olej inni że można a ja w gruncie rzeczy już sam nie wiem. Mam teraz wlanego castrola 15W40(takiego babola zrobiła poprzednia właścicielka i przy kupnie wymieniłem na to samo ) ale chce przejść na albo Selene, albo Motula albo Valvolan i mam kłopot. Jakie są za i przeciw takiej operacji?

    zapomniał bym dodać, tak silnik bieze troche oleju, cos kolo 1l na 10000km
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 26-06-2009 o 16:17
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    z tego co wiem to nie należy zmieniać lepkości oleju na mniejszą po przekroczeniu przebiegu 100.000 km bo dojdzie do rozszczelnienia silnika i utraty kompresji. Zastanów się też czy poprzednia właścicielka wlała 15W40 przez roztargnienie czy może przez "roztargnienie" spowodowane utratą przez silnik kompresji i zostawiła dla Ciebie niespodziankę w postaci wymiany uszczelniaczy zaworowych albo i pierścieni tłokowych

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał jj82 Zobacz post
    z tego co wiem to nie należy zmieniać lepkości oleju na mniejszą po przekroczeniu przebiegu 100.000 km bo dojdzie do rozszczelnienia silnika i utraty kompresji. Zastanów się też czy poprzednia właścicielka wlała 15W40 przez roztargnienie czy może przez "roztargnienie" spowodowane utratą przez silnik kompresji i zostawiła dla Ciebie niespodziankę w postaci wymiany uszczelniaczy zaworowych albo i pierścieni tłokowych
    Bzdura. Mam 180000 przebiegu, jeżdżę na syntetyku 0w40 i brak ubytków oleju, dymienia. Co prawda uszczelka między obudową filtra oleju a blokiem silnika popuszcza, ale to praktycznie nie ma większego wpływu na kondycję silnika. Zmieniam jednak na 10w60 ze względu na zwiększoną głośność pracy silnika (rozrząd).
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    naprawdę można zmienić olej z mineralnego na pólsyntetyk

    Nie rób tego, "zniszczysz silnik"...

    Zobaczysz ze zacznie ci kopcić i dymić i bedziesz chciał wrocić na minerał spowrotem ale może już być za późno... Jeździj na tym minerale tylko pamietaj zawsze o tym, żeby troszkę przed jazda silnik rozgrzac i bedzie ok szczególnie pamietaj o rozgrzaniu w bardzo chlodne dni, zimą np.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimski Zobacz post
    Bzdura. Mam 180000 przebiegu, jeżdżę na syntetyku 0w40 i brak ubytków oleju, dymienia. Co prawda uszczelka między obudową filtra oleju a blokiem silnika popuszcza, ale to praktycznie nie ma większego wpływu na kondycję silnika. Zmieniam jednak na 10w60 ze względu na zwiększoną głośność pracy silnika (rozrząd).
    to może napisz kiedy zmieniłeś olej na pełny syntetyk bo z fabryki Twoja fura na pewno wyjechała zalana półsyntetykiem - takim jak przewidział konstruktor.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    jeśli chodzi o kompresie i całą resztę spraw technicznych związane z prędkością to jestem pewien że wszystko jest porządku, przyspieszenie ma przyzwoite, vmax jak fabryka pisze (dziś nawet kulałem się jakieś 218 chociaż może licznik blednie wskazywał )

    Wracając do oleju, pozostaje mi tylko teraz wybrać coś dobrego z tej samej klasy lepkości bo w przyszłym miesiącu czeka mnie wymiana.
    Dziękuje wszystkim za pomoc
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 26-06-2009 o 22:36
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał jj82 Zobacz post
    to może napisz kiedy zmieniłeś olej na pełny syntetyk bo z fabryki Twoja fura na pewno wyjechała zalana półsyntetykiem - takim jak przewidział konstruktor.
    Nie mam pojęcia, jaki olej był zalany, gdy robiłem pierwszą 'moją' wymianę. Zalałem 0w40 w zeszłe wakacje, w związku z brakiem ubytków. Skąd wiesz, jaki przewidział olej konstruktor silnika m52b25TU?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  8. #8
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Stanowczo Ci to odradzam, zwłaszcza jeżeli bierze olej i zwłaszcza po Castrolu. Ogólnie to mineralny nie ma wlaściwości czyszczących tak jak półsyntetyk tzn. nie rozpuszcza osadów a Castrol szczególnie. Zostawia taki syf w silniku, że jak zalejesz półsyntetyk i to wszystko zacznie się rozpuszczać, to możesz liczyć na przykre niespodzianki.
    Oczywiście nie jest powiedziane, że tak musi być. Ja u siebie w Jaguarze zrobiłem porządne płukanie silnika i zalałem pełny syntetyk przy 200000. Wcześniej jednak wymieniłem wszystkie uszczelki łącznie z uszczelniaczami zaworowymi i uszczelkami głowic. 10000 później zalałem znów półsyntetyk bo silnik trochę głośniej chodził i to pomimo nowego rozrządu.
    Nie ma co na siłę lać rzadszego oleju, wcale nie musi być on lepszy dla Twojego silnika.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimski Zobacz post
    Nie mam pojęcia, jaki olej był zalany, gdy robiłem pierwszą 'moją' wymianę. Zalałem 0w40 w zeszłe wakacje, w związku z brakiem ubytków. Skąd wiesz, jaki przewidział olej konstruktor silnika m52b25TU?
    Dopiero teraz zauważyłem, że powozisz się bawarką fakt nie wiem co wam Helmuty napisali w manualu po niemiecku. Forum Alfy to pisałem o Twin Sparku Alfy pzdr

  10. #10
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Nie podałeś przebiegu ale jeżeli ten silnik jest fabrycznie zalewany półsyntetykiem to chyba mówi samo za siebie. Spokojnie możesz zostać na mineralnym, poszukaj może tylko jakiegoś rzadszego.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:05
  2. syntetyk czy pólsyntetyk
    Utworzone przez highlander109 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 13:57
  3. A można ? :)
    Utworzone przez BabyCute w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 07:03
  4. Co można przerobic?
    Utworzone przez DzIdEx7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-02-2009, 22:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory