Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 88

Temat: Uwaga na fabryczną wadę kolektora ssącego

  1. #41
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    Ja staram sie przestrzegać, ale mam go od 4 miesięcy, wcześniej Francuz - także mogło być różnie.
    Wracając do problemu. Silnik został złożony, reset błędów Oględziny łopatek turbiny nic nie wykazały - łopatki całe. Turbina w bardzo dobrym stanie - w/g opinii mechanika. Okolice turbiny suche. Silnik odpalał, ale nie chciał wchodzić na obroty.
    I mała ciekawostka. Po odkręceniu wydechu silnik zapalił i zaczął normalnie wchodzić na obroty.
    I takim sposobem doszliśmy do filtra cząstek stałych. Po jego odłączeniu od reszty wydechu i odpięciu przewodów silnik zachowuje się normalnie. Jeszcze nie wiem jak w czasie jazdy.
    Komputer ma zapisanych ostatnich kilka "wypaleń" . Teraz przypominam sobie, że czasami gasł mi silnik przy zapalaniu i pokazywał komunikat na desce( treści nie pamiętam.
    I co wy na to?
    Może to ten filtr? Ile on może kosztować? I jak go sprawdzić skoro komp nie pokazuje błędów.

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Tylko ,że filtr cząstek stałych zwany DPF-em miał być dożywotni i bezobsługowy
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  3. #43
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    Miał być dożywotni, ale podobno jest różnie. Do sprawdzenia został osprzęt tego DPF'a. Występuje tam chyba czujnik temperatury filtra i czujnik ciśnienia. Mam nadzieje że to któryś z tych elementów.
    Wyczytałem na foarch opla i innych, że wszyscy którzy mają problem z tymi filtrami.
    Generalnie chodzi o to, żeby nie przerywać procesu wypalania.
    W serwisie FIATa koszt filtra około 4000,-
    Może ktoś miał problem z tym filtrem?
    Czy można go jakoś sprawdzić lub wypalić w serwisie. Gdzieś o tym czytałem.
    Może jakieś rady?

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    londyn
    Postów
    83

    Domyślnie kolektor ssacy

    z ktorego roku masz alfe

  5. #45
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    koniec 2005

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    londyn
    Postów
    83

    Domyślnie kolektor ssacy

    sprawdz czy miales wymieniony kolektor ssacy

  7. #47
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    Przeczytaj całość. Kolektor raczej jest OK, "check" nie pali sie
    Silnik wczodzi na obroty normalnie, ale po odłączeniu filtra cząstek stałych.

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    londyn
    Postów
    83

    Domyślnie kolektor ssacy

    umnie najpierw sie palila samochod wszed w tryp awaryjny a na drugi dzien kontrolka zgasla i samochod odzyskal moc

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pr0k0p
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 1,9 JTDm 16v '06
    Postów
    84

    Domyślnie

    Pawel159A jak wygląda u Ciebie końcówka rury wydechowej? U mnie jest czarna jak u zwykłego diesla a podobno ma się błyszczeć. Ja u siebie też mam problem z DPFem (najprawdopodobniej to on) bo mi silnik trochę nierówno chodzi po odpaleniu i później raczej też tylko mniej czuć i zobaczyłem raz kontrolkę na ekraniku dotyczącą filtra cząstek stałych.
    Ostatnio edytowane przez pr0k0p ; 29-06-2009 o 19:23

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    londyn
    Postów
    83

    Domyślnie kolektor ssacy

    u mnie przed wymianą kolektora ssacego silnik nierówno pracowal na biegu jalowym. kolega pracuje w serwisie alfy romeo i powiedzial mi, ze jak silnik nierówno pracuje to sa to piersze objawy kolektora. U mnie rura jest biala. podal bys numer telefonu to bysmy pogadali
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 17-12-2009 o 19:47

Podobne wątki

  1. [159] uszczelka kolektora ssącego
    Utworzone przez grzechu7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 19:43
  2. polerowanie kolektora ssącego w 1.9 JTD
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 17:54
  3. [145] Demontaż kolektora ssącego
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 12:54
  4. [Giulietta] Julki z okresu luty-maj 2010 mogą mieć wadę fabryczną
    Utworzone przez metan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-05-2011, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory