Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Problem z predkościomierzem

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie Problem z predkościomierzem

    Mam problem z całym lewym zegarem, który polega na tym, że od czasu do czasu siada i przestaje działać. Podczas jazdy nagle prędkościomierz spada, liczniki km oczywiście też przestają chodzić, a potem po pewnym czasie licznik ponownie startuje, przy czy z początku skacze a dopiero po 30 sek odczyt się normuje. W czym problem i jak temu zaradzić?
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Moze TEN temat Ci pomoże.

    Od siebie dodam, że przyczyną może być uszkodzony impulsator, słaba masa na impulsatorze(ucieka), lub znikające 12V na impulsatorze.

    Miałem podobny temat w 164. okazało się że miałem przetarte przewody od 12V. Zarobiłem nowe i juz wszytsko działa.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    W tym temacie, który podał Tobie Majkel już to pisałem, ale żebyś nie musiał szukać napiszę jeszcze raz
    Po między akumulatorem a nagrzewnicą znajduje się kostka na dwa piny, czasami wystarczy ją przeczyścić i ponownie połączyć. Polecam całość przemyć WD40 a następnie całość zabezpieczyć wazeliną techniczną
    Jeśli to nie pomoże szukaj przyczyny w impulsatorze.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    To odpowiedzcie mi na mój problem. Prędkościomierz nie działa poprawnie tzn. raz nie wskazuje wogóle, a raz zawiesza się w okolicach 50. Sprawa jest o tyle dziwna, że licznik przejechanych kilometrów działa i pokazuje dobre odległości, a same zegary nie są uszkodzone, bo zmieniałem na inne i to samo. Czasami nawet po zgaszeniu auta prędkościomierz dalej coś tam pokazuje, a auto faktycznie jest bez ruchu.

  5. #5
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac1us Zobacz post
    To odpowiedzcie mi na mój problem. Prędkościomierz nie działa poprawnie tzn. raz nie wskazuje wogóle, a raz zawiesza się w okolicach 50. Sprawa jest o tyle dziwna, że licznik przejechanych kilometrów działa i pokazuje dobre odległości, a same zegary nie są uszkodzone, bo zmieniałem na inne i to samo. Czasami nawet po zgaszeniu auta prędkościomierz dalej coś tam pokazuje, a auto faktycznie jest bez ruchu.
    Zmieniałeś całę zegary z obudową włącznie ?
    Czy tylko wkłady ?

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Całe zegary, chyba spróbuje jeszcze raz, bo mam już 3 sztuke zegarów, bo w wypadku w którym opisałem chyba sam czujnik w skrzyni jest ok>

  7. #7
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Proponuję jeszcze sprawdzić ciągłość przewodów od czujnika do zegarów

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cin123
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    ok. Św. Katarzyny i ok. Henrykowa
    Auto
    33 1.4iel 1992r
    Postów
    88

    Domyślnie

    ja też mam ten problem tyle że mi licznik działa już bardzo rzadko. kostkę już zlutowałem ale niwiem jak wyjąć ten impulsator bo na wierzchu jest taki motylek i już kilka razy przymierzałem ale nie mogę go wyjąć a boję sie że go połamie. więc jak sie go wyjmuje. prosze o pomoc jeśli ktoś to wyjmował.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    wysuwa sie do gory, ale jesli nikt nic nie zmienil bedzie zabezpieczenie na nim jakby zeger ale palcami to sciskasz i tez do gory wyciagasz i sam juz czyjnik mozesz plaskim wkretakim podwazyc bo jak dlugo nie ruszane na poczatku ciezko ruszyc, motylek sie nie zlamie

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cin123
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    ok. Św. Katarzyny i ok. Henrykowa
    Auto
    33 1.4iel 1992r
    Postów
    88

    Domyślnie

    dzięki zagiel. Właśnie po trzech latach naprawiłem licznik. Wyjąłem impulsator wyczyściłem go preparatem do mycia silnika i już działa. Ale sie przyzwyczaiłem do jazdy bez niego w pewnych momentach wolałbym żeby nie działał.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-07-2009 o 23:31

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory