Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Szpera w Q4

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie Szpera w Q4

    Witam! Mam pytanie, czy ktoś wie czy w 164 Q4 w tylnym moście jest stała szpera, czy to mechanizm samoblokujący? Poprostu zastanawia mnie, czy to normalne, że przy zawracaniu tylne wewnętrzne koło ''szoruje'' tak jakby mechanizm różnicowy był zblokowany na stałe. A co dziwne, czasami jest zupełnie normalnie, tzn. bez szarpania i buksowania.Pozdr.

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Z tyłu jest Torsen w Q4
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Tak, ale czy takie zachowanie auta jest normalne?

  4. #4
    Skandahl
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam (ale jeszcze sprawdzę) to w Q4 był zastosowany typ T2R czyli układ z elektroniczną kontrolą podziału momentu obrotowego (niestety najbardziej wadliwego). Z całym układem jest chyba spięty ABS i kontrola trakcji, co za tym idzie masa czujników mająca wpływ na jego działanie. Nawet układ wspomagania kierownicy też jest współdzielony. Nie świeci Ci się przypadkiem jakaś kontrolka na desce??

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Owszem, pali się kontrolka od napędu. Właśnie miałem o nią spytać. Otóż ta kontrolka raz zapala się zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce, raz po odpaleniu a czasem po paru kilometrach.Ale napęd działa normalnie, jeśli nie licząc tego ''przekręcania'' wewnętrznego koła przy zakręcaniu.

  6. #6
    Lejkers
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli świeci się kontrolka to niestety napęd nie działa. Jest rozłączony. Przyczyn może być wiele, ale sądząc po Twoim opisie domniemam, że raczej nie jest to uszkodzenie mechaniczne a bardziej "osprzętu" napędu. Posprawdzaj podciśnienia odpowiedzialne za napęd, gdyż często po prostu ze starości przewody przepuszczają i napęd się rozłącza i sprawdź czujnik położenia obrotu koła kierownicy (stawiam raczej na niego). Wydaje mi się, że tarcie koła wewnętrznego spowodowane jest tym, że jest zły odczyt z czujnika i następuje za duże jego zblokowanie przy skręcie. Zaobserwuj jeszcze, czy owa przypadłość (gdyż stwierdziłeś, ze czasem się tylko tak dzieje, a czasem jest ok) zdarza się jak jeszcze kontrolka od napędu się nie świeci, a kiedy już tego nie ma to kontrolka się świeci (co by potwierdzało, że napęd w tym momencie jest właśnie rozłączony).
    Ostatnia i najgorsza możliwość, to jest taka, iż ktoś zespawał dyfer na stałe, bo nie było go stać na naprawę i wtedy właśnie koło wewnętrzne trze, ale to raczej by było cały czas takie tarcie, także raczej wątpię.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Pomimo tego, że kontrolka od napędu się pali, napęd działa cały czas. Sprawdzone zimą, w deszczu, a ostatnio gdy wjechałem w grząski piach. Poza tym, auto jest wyraźnie nadsterowne. Napęd działa, lecz kontrolka być może sygnalizuje, że nie jest on płynnie rozdzielany między osiami a w jakiś uproszczony sposób. To moje przypuszczenia. A co do tego przekręcania kołem, może tak ma być, z racji zastosowania takiej a nie innej szpery.

  8. #8
    Lejkers
    Gość

    Domyślnie

    Hmmm...,to w takim razie jeśli jest tak jak piszesz to pozostaje jeszcze jedna możliwość. Nie pamiętam całego schematu z głowy, ale być może u Ciebie wystąpiła taka sytuacja, iż zepsuł się/przepalił przekaźnik odpowiedzialny tylko za samo świecenie tejże kontrolki i dlatego napęd Ci chodzi. Wiem, że jest taka możliwość. W innym wypadku, za każdym razem kiedy zaświeci się ta kontrolka napęd jest rozłączony. Co do tego koła to jeśli wszystko jest sprawne to taki objaw nie powinien występować. Wszystko powinno płynnie się przemieszczać. Ten napęd jest tak skomplikowany i obwarowany tyloma czujnikami, z których każdy odpowiada za co innego, że wystarczy by jeden z nich padł, albo zaczął podawać zły sygnał i napęd, mimo iż może działać to nie do końca prawidłowo, chociaż w większości przypadków po prostu zostaje rozłączony, co sygnalizuje właśnie ta kontrolka na desce. Jednakże jego budowa i schemat działania są tak zaprojektowane, że przy skręcaniu koło wewnętrzne nie zachowuje się tak jak na spiętym dyfrze (tak jak np. w starych torsenach z blokadą 100% w Audi) i nie szura po ziemi.
    Ostatnio edytowane przez Lejkers ; 25-06-2009 o 20:21

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Właśnie ta kontrolka mnie zastanawia.. Chociaż ja słyszałem, że oznacza ona wystąpienie jakiegoś błędu w napędzie, niekoniecznie powodującego jego całkowite rozłączenie. Teraz przypomniałem sobie, że jeszcze zimą tylna oś przestała ciągnąć... Było tak chyba przez tydzień, później samo się naprawiło i jest ok do dziś. Powiem jeszcze, że mój egz. nie ma kontroli trakcji. Może ktoś z Kolegów wie, gdzie w Toruniu lub okolicach można zdiagnozować co dolega mojej alfie? Ja takiego warsztatu nie znam a wszyscy, których pytam, na słowa alfa Q4 robią duże oczy..
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 27-06-2009 o 22:07

  10. #10
    Skandahl
    Gość

    Domyślnie

    No cóż, posiadamy unikatowe auta i tyle

    Tak jak pisałem wcześniej (kolega też potwierdził) to coś jest z czujnikami, a jest ich sporo. Niestety mój tester nie ogarnia w pełni Q4, ale jestem w fazie upgrade'u więc w razie co zapraszam do stolicy
    Ostatnio edytowane przez Skandahl ; 28-06-2009 o 02:35

Podobne wątki

  1. Szpera torsena
    Utworzone przez 0405leszek w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 21:04
  2. Czy w mojej alfie 2.5 v6 jest szpera?
    Utworzone przez pastooh w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory