Tak jak piotrix pisze. W czasie robienia mostków na wtryskach mogłeś zamienić sygnał z wtryskiem co oznacza że impuls idzie nie na ten wtrysk co trzeba
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Tak jak piotrix pisze. W czasie robienia mostków na wtryskach mogłeś zamienić sygnał z wtryskiem co oznacza że impuls idzie nie na ten wtrysk co trzeba
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Alfa 164 3.0 94r - była
Alfa 164 3.0 96r - była
Alfa 166 3.0 00r - jest
Ostatnio edytowane przez aves89 ; 05-03-2017 o 11:22
Więc tak:
Wyjąłem sterownik gazu.
Rozbebeszyłem całą wiązkę idącą od wtrysków do ECU.
Wyciąłem wiązkę instalacji LPG.
Połączyłem ze sobą oryginalne przewody sterujące wtryskami.
I dupa... W dalszym ciągu nie chce odpalić.
Przy podłączaniu do kompa zauważyłem że za tunelem środkowym po lewej stronie mam mały zielony(lub niebieski) moduł a z tyłu jedną luźną wtyczkę. Podpiąłem i ku mojemu zdziwieniu mam nową ikonę na zegarach pt. CODE! Która nie gaśnie i cały czas się świeci...
O dziwo myślałem że to będzie odcinać mi paliwo ale ku mojemu zdziwieniu paliwo dalej dochodzi na listwę. Wtryski działają. Tylko nadal nie chce odpalić.
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czy może być po prostu tak że przez kilka dni jak był odłączony aku centralka alarmu rozkodowała się czy coś i zgubiła kod z pilota? Da się to jakoś samemu zakodować? I co dalej z tym przeklętym CODE który widzę po raz pierwszy odkąd mam to auto czyli 1,5 roku.
Ostatnio edytowane przez aves89 ; 05-03-2017 o 13:57
Masz kartę z Alfa Code? Może zadziała metoda awaryjna - jest ze 156, ale może i w 166 jest tak samo?
1. Odczytać 5 cyfr elektronicznego kodu, znajdujących się na karcie kodowej.
2. Obrócić kluczyk w wyłązcniku zapłonu w położenie MAR.
3. Wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia i przytrzymać go. Lampka
sygnalizacyjna awarii układu wtryskowego zaświeci się na około 8 sekund i
zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.
4. Lampka sygnalizacyjna wtrysku zacznie świecić światłem pulsującym; gdy
lampka błyśnie ilość razy zgodną z pierwszą cyfrą znajdującą się na karcie
kodowej (CODE), nacisnąć pedał przyspieszenia i przytrzymać wciśnięty do
momentu, aż lampka sygnalizacyjna wtrysku zaświeci się (na około 4 sekundy) i
zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.
5. Lampka sygnalizacyjna wtrysku zacznie świecić światłem pulsującym; gdy
lampka błyśnie ilość razy zgodną z drugą cyfrą znajdującą się na karcie
kodowej, nacisnąć pedał przyspieszenia i przytrzymać wciśnięty.
6. Powtórzyć ww. procedurę dla pozostałych cyfr, znajdujących się na karcie
kodowej (CODE).
7. Po wprowadzeniu ostatniej cyfry przytrzymać pedał przyspieszenia wciśnięty.
Lampka sygnalizacyjna wtrysku zaświeci się (na około 4 sekundy) i zgaśnie. W
tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.
8. Szybki ebłyskanie lampki sygnalizacyjnej wtrysku (przez około 4 sekundy)
potwierdza, że procedura została wykonana prawidłowo.
9. Uruchomić silnik, obracając kluczyk wyłącznika zapłonu z położenia MAR w
położenie AVV, nie obracając go w położenie STOP.
Jeśli lampka sygnalizacyjna wtrysku świeci się światłem ciągłym, obrócić
kluczyk wyłącznika zapłonu w położenie STOP i powtórzyć wyżej opiosaną
procedurę, rozpoczynając od punktu 1.
UWAGA Po wykonaniu uruchomienia awaryjnego zalecane jest zwrócenie się do ASO,
ponieważ wyżej opisana procedura musiała by być wykonywana przy każdorazowym
uruchamianiu silnika.
Jeśli podczas wykonywania procedury awaryjnej uruchomienia silnika zostanie
popełniony błąd, kluczyk w wyłączniku zapłonu należy obrócić w położenie STOP i
procedura powinna być wykonana od początku, rozpoczynając od punktu 1.
Kurcze bylo gdzies pisane jak to zrobic bez karty. Moze znajde zaraz..
- - - Updated - - -
Kolego napisz do kolegi maly_777
On z tego co czytalem na forum bez problemu poradzi sobie z Twoim brakiem karty.
- - - Updated - - -
Mysle ze to jest wlasnie Twoj problem, tzn dlaczego alfa nie odpala. Jak sobie tym z tym poradzisz bedzie dobrze.
Kiedys czytalem ze w 147 ktos odłączył na kilka dni akumulator i potem swiecil sie napis code.
Tyle ze tam Kolega mial karte z kodem.![]()
Spróbuj podłączyć się alfaobd, centralka imo i wykasuj błędy nawet jak ich tam nie ma.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-------------------------
AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
Lancia Dedra 1.6 16V - jest
AR 166 3.0 V6 - była
AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest
Z rozmowy z kolegą maly_777 narazie dowiedziałem się że najlepiej kupić zestaw startowy z zamkami, immo i komputerem. Problem jest taki że trzeba polować na taki zestaw z komputerem w wersji ME 3.1 bo wszystkie wystawione są z komputerami ME 2.1. Czekam jeszcze na odpowiedź czy podejmie się ewentualnie wydobycia kodu.
Niestety nie mogę się połączyć z immo. Próbowałem dłuższą chwilę ale za każdym razem bez odpowiedzi.