Strona 164 z 234 PierwszyPierwszy ... 64114154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174214 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,631 do 1,640 z 2336

Temat: Opony Letnie

  1. #1631
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    w normalnych warunkach opony asymetryczne przekłada się na krzyż na oś napędową a bez zmiany strony na drugą oś. w normalnej sytuacji też stosuje się opony takie same i tak samo zużyte, więc tu nie jest normalna sytuacja i dlatego sugeruje inne rozwiazanue.
    nie widzę problemu w zmianie przód lewa prawa w tym przypadku po jakims czasie, wlasciwie bedzie to mialo korzystny wplyw na unikniecie chocby zabkowania.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 07-03-2017 o 20:25
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #1632
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Lepsze opony z przodu dają lepszą sterowność w skrajnych warunkach.
    Lepsze opony na tylnej osi pomogą uniknąć nadsterowności, która dla zdecydowanej większości kierowców jest bardziej niebezpieczna.
    Moim zdaniem dla wszystkich, którzy chociaż parę razy w roku nie ćwiczą na torze bezpieczniejsze jest drugie rozwiązanie.

    Kluczem nie jest powtarzanie co która szkoła radzi, a zrozumienie dlaczego tak się dzieje i przyporządkowanie się do którejś z nich. Przy czym jeśli ktoś uważa, że jak radzi sobie z "driftowaniem" na ręcznym po parkingu, to jest zajebistym kierowcą i dlatego lepsze opony na przód, to sorry, ale tak to nie działa.

    Co do rotacji opon popieram kolegę wyżej.

  3. #1633
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Ta cała filozofia lepszych opon na tył sprawdza się kiedy mamy 2 slicki i 2 nowe opony.
    Ja rotuje przód z tyłem co sezon - dzięki temu opony równo się zużywają. To nie ma istotnego znaczenia, że na przodzie będę miał bieżnik 7 mm a na tyle 6 mm. Po 5 tys km będzie po równo. Bez sensu jest zostawać po 3 latach z 2 oponami z bieznikiem 5 mm (najczęściej jeszcze wyzabkowanymi) i 2 zdartymi.

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 08-03-2017 o 08:28
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

  4. #1634
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Isc ta sama logika, zakladajac gorsze opony na przod pogarszamy droge hamowania bo tyl hamuje tylko 20%...

    Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

  5. #1635
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Najlepiej nie mieć dylematu lepszych i gorszych opon, mieć po prostu 4 takie same. Rotacja co sezon lub częściej jest rzeczą oczywistą.

  6. #1636
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Tak sie mowi ale zycie czesto jednak inaczej wyglada.

    Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

  7. #1637
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał alcapone154 Zobacz post
    Isc ta sama logika, zakladajac gorsze opony na przod pogarszamy droge hamowania bo tyl hamuje tylko 20%...

    Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk
    Sęk w tym, że nawet niedzielny kierowca czuje co się dzieje z przednimi kołami i dostosowuje jazdę do tego, a nawet w razie konieczności w miarę wcześnie zareaguje.
    Natomiast o tym co się dzieje z tylnymi odpowiednio wcześnie aby zareagować, to trzeba już poćwiczyć i jednocześnie być cały czas na to wyczulonym, a tak się nie da jeździć cały czas. A jak się podzieje coś to pozamiatane przeważne.
    Natomiast przy zwykłym użytku i co sezon/czy odpowiedni kilometraż zmianach przód tył, takie dylematy nie grożą, 1-2mm w jedną czy drugą stronę nie ma znaczenia. MOże mieć znaczenie jakaś ekstrremalna sytuacja, np. w zimie na tyle stareńkie z twardą gumą , a z przodu świeże. Albo znów latem w upały i długa , szybka trasa gdy się zdarzy np. zimowka na tyle a z przodu letnia.

  8. #1638
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    12

    Domyślnie

    Staram się mieć 4 takie same opony (zmieniam przód tył co sezon), kupuję też zawsze komplet, ale jak miałbym kupić dwie nowe, to na pewno poszłyby na przód.
    Waldek moto doradca robił kiedyś test i niezależnie od napędu FWD/RWD wyszło, że lepsze na przód.

  9. #1639
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Nie zakładam lepszych na tył, po pierwsze dlatego że rotacja opon wyrównuje ich zużycie, więc na przodzie zwykle mam takie same lub 1 mm lepsze niż tylne (po sezonie będą równe). Po drugie ekstremalnych sytuacji, w których miałbym zerwaną przyczepność tylnej osi nie miałem żadnych w swoim życiu, natomiast sytuacji nagłego hamowania miałem wiele, więc wolę po prostu mieć lepsze hamulce w awaryjnej sytuacji. No ale tu trzeba trochę myśleć i przewidywać co się na drodze dzieje. Sam nie jeżdżę wolno, ale to nasz rozum nas ochroni a nie najlepsza opona i droższe klocki hamulcowe. A niektórzy o tym zapominają, szczególnie jak czytam temat o hamulcach, gdzie klocki wystarczają na 5k km - tu wtedy i najlepsza opona nie pomoże.

  10. #1640
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szybson
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bełchatów/Łódź
    Auto
    159 1.9 JTDm 8v, CHIP + EGR i DPF OFF
    Postów
    260

    Domyślnie

    Panowie a czy rozmiar 225/55/R16 będą dobre do 159?

    Wysłane z mojego HUAWEI MT7-L09 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Opony Letnie.
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 00:26
  2. [164] Opony letnie do 164...
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 15:24
  3. [75] Opony letnie
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-03-2008, 17:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory