Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa 147 1.9 jtd 115 Pomocy !!!

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa romeo 147 1.9 Jtd
    Postów
    4

    Domyślnie Alfa 147 1.9 jtd 115 Pomocy !!!

    Witam posiadam Alfe romeo 147 z śilnikiem 1.9 jtd 115 od czasu zakupu mam powazny problem z autem. Na początku gdy kupiłem auto jakieś 2 miesiace temu i był problem z odapalaniem po nocy bez wspomagaczy nie było szans ze odpalil , wymieniłem regulator paliwa na pompie i jak na razie auto odpala ale jest problem drugi gdyz podczas przyszpieszania wyprzedzania zapala sie bład silnika i samochód traci moc (czasami gaśnie) gdy sie zatrzymam i go zgasze to nie moge go odpalic musze odczekac dłuzsza chwile zeby zaskoczył dodam ze gdy pali się ten bład auto wyrażniej głośniej chodzi . Nie moge sobie poradzić z tym problemem Błedy na komputerze 1 Czujnik ciśnienia na listwie paliwowej 2 Egr . Części wymienione 2 czujniki ciśnienia na listwie 2 regulatory jeden wtrysk ,czujnik regulacji ciśnienia doładowania . Dodam jeszcze ze gdy śilnik zimny nie wystepuje to tak często jak na gorącym

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    Co do błędu silnika - polecam temat: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    Natomiast co do problemów z odpalaniem na ciepłym - na pierwszy rzut, do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa romeo 147 1.9 Jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    Czujnik połozenia wału nie było by błedu ? dlaczego gdy jest bład auto duzo głosniej chodzi? i po podpieciu pod komputer cały czas czujnik ciśnienia na listwie

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa romeo 147 1.9 Jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    I czy przez Egr moze taki problem występowac?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Zaślep EGR. Jest podwieszony temat w dziale 147/.../166. To pierwsze.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v
    Postów
    204

    Domyślnie

    co do tego,że głośniej chodzi jest spowodowane odcięciem turbo i głośniejszą/bardziej nierówną pracę silnika czujnik wału zapewne. Ewentualnie czujnik doładowania do wyczyszczenia,też manual na forum jest

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Tak, jak piszą koledzy - niech mechanik sprawdzi/wymieni czujnik położenia wału, ale dodatkowo:

    - kup i wstaw przed EGR pełną zaślepkę + czyszczenie klapy gaszącej(tzw. przepustnica) oraz kolektora na ile dasz radę dosięgnąć --> ja taką czynność w tym samym silniku robiłem tydzień temu i to, co zastałem było odstraszające:



    Więcej zdjęć: http://imgur.com/a/ZmfGh


    - może masz nieszczelność w dolocie na linii turbosprężąrka - intercooler - kolektor dolotowy? Tutaj wszystkie rury (gumowe/stalowe/plastikowe) muszą być całe, bez najmniejszej dziurki i pęknięcia, bo powietrze pompowane przez turbo będzie uciekać - silnik to rozpozna i wywali "marchewę" podczas przyspieszania,


    L.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v
    Postów
    204

    Domyślnie

    Ludvigus a ja narzekałem u siebie że syf jest...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał nymkowy Zobacz post
    Ludvigus a ja narzekałem u siebie że syf jest...
    Silnik ze zdjęć jest z AR147 kupionej miesiąc temu od osoby, która się nie znała mechanicznie na samochodach, nawet turbo regenerowała i auto nadal "nie jechało". 2/3 otworu od EGR do dolotu i przepustnicy z klapą gaszącą było zapchane błotem (olej, bród, sadza, kurz)... nie czyszczone chyba nigdy w PL - auto przybyło do PL w 2012 roku. Ręce mi opadły jak to rozkręciłem

    ps. może założę nowy wątek w odpowiednim dziale (Nasze Belle), bo napraw w tym aucie będzie sporo...


    L.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa romeo 147 1.9 Jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    z problemem nie poradzilem sobie nadal Egr odlaczony na razie zdjałem po prostu wtyczke . na weekend go rozkrece i go zaślepie . ostanio mam juz problem z odpaleniem dzisiaj rano umylem sobie auto wsiadam i nie moglem odpalic dopiero po 4 razie odpalila . juz mam dosc tego samochodu wymienione tone czujnikow i dalej nic . zostaje chyba pompa wtryskowa bo nie wydaje mi sie ze egr robił by takie cyrki . w tym tyg wymienilem jeden wtrysk czujnik cisnienia doladowania , elektrozawor turbiny i filtr paliwa wraz z tymi czunikami (cała ta podstawe)

    - - - Updated - - -

    Dodam jeszcze ze wydaje mi sie ze auto jakby glosniej klekocze na zimnym niz wczesniej czyli jakies 2 tyg temu

Podobne wątki

  1. zamiana silnika pomocy pomocy alfa 155
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-12-2007, 13:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory