Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 166 3,0 geometria zawieszenia ?!

  1. #1
    zimek
    Gość

    Domyślnie 166 3,0 geometria zawieszenia ?!

    Jeżdżę od półtora roku 166-tką 3,0 rocznik 99. Fajna jest jak nie wiem co, jednak mam problem. Kupiłem ją w zeszłym roku w styczniu na oryginalnych felgach 16 na zimówkach 215/50/16. Na lato dokupiłem koła aluminiowe OZ-ty 225/40/17. I zaczął się problem. Okazało się, że wydziera na nich wew. krawędzie opon. Na diagnostyce w dwóch warsztatach otrzymałem informację, że z geometrią – zbieżnością jest wszystko Ok. Natomiast kąty nachylenia mają odchyły o ok. 1o . No i niestety ten parametr jest nieregulowany.
    Czy ktoś spotkał się z tym zjawiskiem i wie jak temu zaradzić.
    Dla sprawdzenia założyłem koła węższe z oponami o szerokości 205/55/16 i widzę że też zaczyna je ciąć od wewnątrz na wszystkich 4 kołach jak na tych szerokich.
    Dodam:
    Zimę przejeździłem na oryginalnym rozmiarze kół czyli 215/50/16 i nie darło.
    Samochód nie był “bity”.
    Wydzieranie krawędzi wewnętrznych opon dotyczy przodu i tyłu z tym że z przodu troszkę mocniej. Obecnie malutki luz na górnym lewym wąchaczu przód, i łącznik prawy przód. Auto nie ściąga, prowadzi się dobrze.

  2. #2
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...zbieznosc.html

    propo tematu geometrii to niedawno go przerabiałem, tez mi kosiło opone, ale po przestawieniu samochod prowadzi się inaczej.
    Ostatnio edytowane przez Kayrol ; 29-06-2009 o 16:04

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar _RAFI_W
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Deszczno k/o Gorzowa Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo 166,3.0
    Postów
    134

    Domyślnie

    Ostatnio robiłem całe zawieszenie tylnie i oczywiście pojechałem na ustawienie zbieżności,gościu ustawił jak należy(oczywiście komputerowo) powiadomił mnie przy tym że kąt nachylenia nie jest ustawiany w tym przypadku i wiele zależy od stanu amortyzatorów.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    W 166 raczej nie zniwelujesz kątu nachylenia amortyzatorem.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    zimek
    Gość

    Domyślnie

    Skoro fachowcy od geometrii mówią że ustawienia poza tym kątem nachylania są OK, a jak twierdza nawet nowe samochody mają takie odchylenia i nie drze opon, amortyzatory mam dobre po 75% sprawności mają. to postanowiłem zacząć od początku. Wróciłem do rozmiaru gum na jakich kupiłem samochód czyli 215/55/16 Bridgestony ( w pierwszej informacji podałembłędne rozmiary 215/50/16) I jakby ręką odjął. Po pierwsze cicho się znów a aucie zrobiło, miękcej, i nie widać żeby cięło wew. krawędzie, a przejechałem ponad 1000 km. Jak to tłumaczyć ? Czy szerokość, wysokość i twardość opony ma aż taki wpływ ?

Podobne wątki

  1. geometria zawieszenia - dobry warsztat(?)
    Utworzone przez alces1 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 20:46
  2. Geometria zawieszenia
    Utworzone przez jarek1986 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 17:02
  3. geometria zawieszenia
    Utworzone przez Alfaauto w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-10-2009, 21:51
  4. [146] Geometria zawieszenia
    Utworzone przez Michele87ar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2009, 06:30
  5. Geometria zawieszenia w 33
    Utworzone przez Szary w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory