Strona 17 z 21 PierwszyPierwszy ... 789101112131415161718192021 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 203

Temat: Jak Wam się sprawuje skrzynia Q-Tronic?

  1. #161
    Użytkownik Rowerzysta Avatar XLogic
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16v v. BM HIGH
    Postów
    74

    Domyślnie

    Kowal, dzięki za wpis.

    Czy ten problem ze sterownikiem rzutuje na kondycję skrzyni jako takiej czy też można z tym przez jakiś czas żyć (oczywiście przy założeniu, że toleruje się to szarpnięcie)?

  2. #162
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Żyć można, ale co to za życie
    Z ciekawości jak duży masz przelot? I jak użytkowane jest auto(miasto czy trasa)?

  3. #163
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    7

    Domyślnie

    Ja też miałem problem z szarpaniem przy zmianie z 2 na 3 i z 3 na 4 i przy redukcjach przy wyprzedzaniu (nasilało się jak samochód był rozgrzany ). (Pisałem nawet posta o tym). Finalnie okazało sie ze to sterownik. Regeneracja się nie powiodła.... kupiłem nowy Asina - cena z montażem, olejem i robocizna 3500 PLN... Od tej pory chodzi pięknie, płynnie bez żadnych problemow - przejechane 20 tys. od wymiany.

  4. #164
    Użytkownik Rowerzysta Avatar XLogic
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16v v. BM HIGH
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Żyć można, ale co to za życie
    Z ciekawości jak duży masz przelot? I jak użytkowane jest auto(miasto czy trasa)?
    Kowal, przelatane w furze jest lacznie 192k, przy czym ja jako pilot oblatalem od czerwca zeszlego roku 15k. Duzo tras latem ale glownie jezdze po miescie, odcinki srednio 10-20 km (wawa).

    A dlaczego pytasz?

  5. #165
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Pytam bo podczas wymiany u mnie rozmawiałem na ten temat z mechanikiem. Twierdził że jeśli auto jeździ głównie po mieście to jego(sterownika) żywotność się skraca. Myślę że u Ciebie pomału się zbliża moment wymiany. Oleje, dodatki itd. tutaj już nic nie pomogą. Szkoda kasy.

  6. #166
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    A spóźniona reakcja skrzyni na gaz, tzn. jadę powoli np. na 3. biegu, wciskam mocno gaz, silnik się wkręca na obroty powiedzmy 2,5k i dopiero gdzieś po dwóch sekundach jakby skrzynia się do końca zapina i auto wyrywa (skacze) do przodu - to tylko olej czy już sterownik?
    Przy zmianie biegów żadnych szarpnięć nie mam, tylko takie coś się dzieje (najczęściej chyba na 3 biegu). Przypuszczam, że albo zawór liniowy za wolno spina konwerter (sterownik szwankuje?) albo skrzynia robi to specjalnie, bo mam wrażenie że w domyślnym trybie Eco/City bardzo stara się wygładzać gwałtowne akcje pedałem gazu żeby jazda była płynna. Nie patrzyłem w MESie czy moja skrzynia umie zmienić tryb na Sport (tzn. zawsze jak patrzyłem to aktualny program był Eco/City a uczyła się Eco), ale po chwili ostrzejszej jazdy zdecydowanie zmienia się jej charakterystyka - częściej hamuje silnikiem i mniej używa uślizgu konwertera na biegach 1-3. Chyba wtedy też nie występuje ten problem wystrzału auta który opisałem na początku, ale nie jestem pewien.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  7. #167
    Użytkownik Świeżak Avatar Velek3
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była AR 156 03' 1.9+,156 1.9 8v 02',159 2.4 Thesis Sportiva 2.4 159 2.4TI, 166 2.5, jest E55 AMG
    Postów
    195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Pytam bo podczas wymiany u mnie rozmawiałem na ten temat z mechanikiem. Twierdził że jeśli auto jeździ głównie po mieście to jego(sterownika) żywotność się skraca. Myślę że u Ciebie pomału się zbliża moment wymiany. Oleje, dodatki itd. tutaj już nic nie pomogą. Szkoda kasy.
    Akurat z żywotnością "na oko" bym aż tak daleko nie wychodził. Warto może zacząć przygodę od wymiany/dolania oleju. Mój q-tronic ma prawie 300tyś km, w swoim życiu większość to były trasy, ale również bardzo często zdarzały się zakorkowane miasta. Myślę*że przy odpowiednim serwisowaniu do 500k doleci :-)

  8. #168
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Ale nigdzie nie napisałem o ocenie "na oko". Uszkodzony sterownik ma określone objawy i tyle. Wymiana oleju nie pomaga przy tym. Być może Twoja dożyje 500k.

  9. #169
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    A spóźniona reakcja skrzyni na gaz, tzn. jadę powoli np. na 3. biegu, wciskam mocno gaz, silnik się wkręca na obroty powiedzmy 2,5k i dopiero gdzieś po dwóch sekundach jakby skrzynia się do końca zapina i auto wyrywa (skacze) do przodu - to tylko olej czy już sterownik?
    Przy zmianie biegów żadnych szarpnięć nie mam, tylko takie coś się dzieje (najczęściej chyba na 3 biegu). Przypuszczam, że albo zawór liniowy za wolno spina konwerter (sterownik szwankuje?) albo skrzynia robi to specjalnie, bo mam wrażenie że w domyślnym trybie Eco/City bardzo stara się wygładzać gwałtowne akcje pedałem gazu żeby jazda była płynna. Nie patrzyłem w MESie czy moja skrzynia umie zmienić tryb na Sport (tzn. zawsze jak patrzyłem to aktualny program był Eco/City a uczyła się Eco), ale po chwili ostrzejszej jazdy zdecydowanie zmienia się jej charakterystyka - częściej hamuje silnikiem i mniej używa uślizgu konwertera na biegach 1-3. Chyba wtedy też nie występuje ten problem wystrzału auta który opisałem na początku, ale nie jestem pewien.
    Lock up spina się przy 50km/h. Poniżej skrzynia pracuje na uślizgu, co jest trochę irytujące biorąc pod uwagę, że mocno uprzywilejowanym biegiem jest właśnie 3. Przy zwalnianiu do 20km/h skrzynia nie zrzuci biegu na 2 i przy dalszym przyspieszaniu ślizga na 3 aż osiągnie 50km/h i dopiero wtedy "zaczyna jechać".

  10. #170
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Ale nigdzie nie napisałem o ocenie "na oko". Uszkodzony sterownik ma określone objawy i tyle. Wymiana oleju nie pomaga przy tym. Być może Twoja dożyje 500k.
    Przy czym w sterowniku nie dochodzi do uszkodzenia elektroniki, tylko blokowania się zaworków ze względu na ich wytarcie. A że są niewymienne...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [MiTo] Jak się Wam sprawuje MiTo?
    Utworzone przez Alfisti w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 273
    Ostatni post / autor: 15-12-2016, 19:22
  2. [159] Wymiana oleju - skrzynia Q-TRONIC 1.9 JTDm 150km
    Utworzone przez Dzalan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-11-2014, 23:43
  3. [159] Skrzynia Q-tronic ankieta awaryjności
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 23:11
  4. [159] Sposób w jaki działa skrzynia q-tronic. Problem ?
    Utworzone przez Majkel2.4jtdm w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 13:55
  5. Słabo sie sprawuje
    Utworzone przez czekal86 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-12-2009, 11:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory