Strona 166 z 234 PierwszyPierwszy ... 66116156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176216 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,651 do 1,660 z 2336

Temat: Opony Letnie

  1. #1651
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzysztof12100 Zobacz post
    Ja również szukam letnich opon do takiej 159, ale chciałbym coś tańszego- czy na oponach klasy średniej niczym się nie martwiąc, mogę jeździć trasy po 180 km z pełnym obciążeniem?

    Jakie jest Wasze zdanie o oponach nowych, ale wyprodukowanych 2-3 lata temu, mogę mieć taniej, ale dopiero jutro poznam ceny, bo jeszcze nie wiem o jakie modele pytać.

    Pozdrawiam!
    Co do obciążeń, to po to opona ma indeksy nośności itd., żeby tyle a tyle wytrzymywała, producent czy cena nie robią tu różnicy . Można o oponach wzmacnianych pomyśleć (wbrew powszechnym opiniom- nie mają one twardszych ścianek bocznych a mocniejszą konstrukcję wewnętrzną - opasania czy kord - bo one są przystosowane do wyższych ciśnień. I nawet ich potrzebują do lepszej pracy.

    Co do uciekania tyłu - nie wiem kim jest rzeczony Waldek, ale albo bzdury opowiada, albo o jakichś szczególnych warunkach mówi, albo chce wywołać kontrowersje i wzrost przez nie oglądalności, bo zasada jest jedna - że trzeba pilnować przyczepności tyłu, zwłaszcza dlatego, że kierowca codzienny nie rozpozna odpowiednio wcześnie, że coś tam się złego dzieje, a jak tego nie rozpozna to ma grubo pozamiatane. A przód - po pierwsze rozpozna i zareaguje, więcej czasu na reakcję, po wytraceniu szybkości odzyskuje się kontrolę, strefy zgniotu itd.

  2. #1652
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do uciekania tyłu - nie wiem kim jest rzeczony Waldek, ale albo bzdury opowiada, albo o jakichś szczególnych warunkach mówi, albo chce wywołać kontrowersje i wzrost przez nie oglądalności, [...]
    Zrobił prosty test z niską prędkością na płycie poślizgowej i jego wniosek to: niech oglądający zdecyduje jak woli wypaść z zakrętu.

    Tutaj artykuł, myślę że nieźle wyłożone:
    http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-...n-adac-i-oamtc

    Poniżej przykład gorszych opon z tyłu, lekko odjeżdżający tył, drzewa wychodzą na drogę i śmierć na miejscu:
    https://www.youtube.com/watch?v=xfiz4fzzpiQ
    Dokładnie tak straciłem kiedyś samochód, nie było drzew tylko murek i barierka, kierowca trochę lepszy więc ogarniał auto jak się dało i wszystko skończyło się tylko stratami materialnymi.

    Dodam jeszcze, że sprawa nie jest zero-jedynkowa, jak ktoś ma słabszą parę opon to musi podjąć sam decyzje jakiego zachowania się bardziej boi. A jak ktoś ma dwie łyse opony, to w ogóle powinien się przesiąść na MPK i PKS.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 12-03-2017 o 18:39

  3. #1653
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    No, to się narobił
    To jest bardzo prostackie i prymitywen podejście typu "decyzja jak wypaść z zakrętu" . Bo przede wszystkim ma być tak, aby WCALE nie wypaść.
    Przy słabym trzymaniu przodu kierowca o tym wie od ruszenia niemalże - i automatycznie dostosuje prędkość i resztę. I nie wypadnie. Co się z tyłu dzieje - wie gdy już za późno.

    Nawet podchodząc tak prostacko, to : przodem najwyżej przestrzelam hamowanie, walę przodem o ile w ogóle walę, bo pojazd traci prędkość mając wciąż koła kierowane z przodu. Gdy tylko spadnie prędkość lub wyprostujemy skręcone koła - opony przednie łapią przyczepność i mamy kontrolę. Z tyłem tak już nie jest. Po pierwsze przeciętny (a i dobry kierowca) nie wyczuje odpowiednio wcześnie, że coś się zaczyna dziać z tyłu,a jak już wyczuje - na kontry itd. jest przeważnie mocno za późno. Każdy oberek się kończy źle lub bardzo źle, a przestrzelenie hamowania - nie zawsze źle .
    Sporo kombinowałem z mieszankami twardymi i super miękkimi na różnych osiach (na torach) i nie zdarzyło się, aby gorsze/niedogrzane opony z przodu narobiły problemów (poza stratą czasu okrążenia). Za to ucieczka tyłu - zawsze, ale to zawsze ich narabiała sporo . Od czasu gdy na tył daję bardziej miękkie mieszanki - praktycznie problem odpadł.

    Wiec to nie jest kwestia czym się "woli" wylecieć, tylko czy to się w ogóle wydarzy.

  4. #1654
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Moje zapytanie rozwinęło się w dość obszerna dyskusję, ale dobrze bo przynajmniej wiem jak bedzie dla mnie bezpieczniej majac 2 opony nowe ktorę oczywiście wrzucam na tył. Na zime nie bedę mial tego problemu bo kupuję 4 szt. opon.
    A letnsie zakładam pod koniec marca bo wybieram się na poczatku kwietnia do Dortmund to choć sprawdzę jak się sprawują, oby nie byly glośne, choc przy 180 to opon ne slyszałem tylko szum

  5. #1655
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Jazda po torze a jazda po drogach publicznych to zupełnie co innego. Na drogach publicznych nie zbliżasz się nawet do granicy przyczepności opony w zakręcie, jeżeli to robisz to grubo przesadzasz, biorąc pod uwagę ilość czynników losowych na drodze.

    Zmieniłem właśnie zimowe na letnie i szczerze mówiąc jestem trochę zaskoczony - przednie i tylne opony zdarte do połowy po 20 tys. przebiegu :-) Czyli komplet opon na max. dwa sezony w moim przypadku (40 tys. km) Obie osie były zdarte jednakowo, co najśmieszniejsze trzymając się ciśnień z instrukcji, środek minimalne bardziej zdarty niż boki :-)

  6. #1656
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    To nie jest co innego - w sensie utraty przyczepności - te same czynniki decydują tu i tu. Oczywiście, że na drodze się nie zbliża do granicy - w 99, 9999% . Jednak sytuacja gdy traci się przyczepność to taka sama i prowadzą do niej te same zasady fizyczne, u auto zachowuje się tak samo po tej utracie. Z tym że na torze mamy ją częściej i można jakieś obserwacje i wnioski przeprowadzić. Na ulicy do takich wniosków nie doszlibyśmy wcale. A mają one przed tym ryzykiem raz na 10 lat występującym uchronić. To tak jak za hamulcami - nie używamy ich w 99% znacznie poniżej granic ich temperaturowych możliwości, ale jednak ten zapas mają, a nie tylko zkres pracy do 200st C. Na wypadek właśnie syt rzadko potencjalnie występujących, ale gdy wystąpią - z ogromnymi skutkami. Czy strefy zgniotu - no jednak są, a nie sprawdzamy ich granic

  7. #1657
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Swoją drogą, jaki jest moment dokręcania śrub w 159? Nigdzie nie mogę tego znaleźć, ale pozdrawiam wulkanizatora, który dokręcił mi śruby tak, że klucz dynamo nastawiony na ponad 200 Nm nie dał rady, a finalnie koło odkręcałem w dwie osoby z przedłużonym krzyżakiem z obu stron i klucz strzelał w rękach...

  8. #1658
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzysztof12100
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Sieradz, woj. łódzkie
    Auto
    159 1.9 JTDm 16v 150kM
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do obciążeń, to po to opona ma indeksy nośności itd., żeby tyle a tyle wytrzymywała, producent czy cena nie robią tu różnicy . Można o oponach wzmacnianych pomyśleć (wbrew powszechnym opiniom- nie mają one twardszych ścianek bocznych a mocniejszą konstrukcję wewnętrzną - opasania czy kord - bo one są przystosowane do wyższych ciśnień. I nawet ich potrzebują do lepszej pracy.
    Czyli Twoim zdaniem opony wzmacniane, o indeksie nosnosci 98 firmy Barum, Hankook, czy Continental beda sobie rowne?

  9. #1659
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Nie będą, ale będą bardzo podobne, ze wskazaniem na głośniejszą pracę i gorsze osiągi na deszczu Baruma.

  10. #1660
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzysztof12100 Zobacz post
    Czyli Twoim zdaniem opony wzmacniane, o indeksie nosnosci 98 firmy Barum, Hankook, czy Continental beda sobie rowne?
    W sensie nośności wymagalnej na pewno, w sensie przyczepności, trwałości, zużycia, głośności - pewnie nie.

Podobne wątki

  1. Opony Letnie.
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 00:26
  2. [164] Opony letnie do 164...
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 15:24
  3. [75] Opony letnie
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-03-2008, 17:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory