Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Dziwne odglosy z układu kierowniczego.

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Sewcio Sewcio
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    AR 159 / 1.9 16v
    Postów
    25

    Domyślnie

    Umnie ten sam problem jak jest zimny wszystko fajnie jak juz dośc sie rozgrzeje skrzeczy, harczy czy ten dzwiek gumy ciężko stwierdzić. Byłem wczoraj zawieszenie sprawdzic i jest gitara wiec wykluczam koncówki drązków tz.gałki. Prawy drazek jedynie troche wybity ale to nie jest powodem.
    Spróbuje w nastepnym tygodniu wymienic cały czerwony płyn w układzie a tak to niemam wiecej pomysłów narazie.
    Dodam że jak jest juz dosc rozgrzany to na postoju nawet na MINIMALNYCH skretach słychac to mocno.
    Nikt jeszcze nie ogarnął tego problemu ??

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    Witam, a czy coraz mocniejsze tłuczenie jakby młotkiem w metal to tez może być to? Zadnych luzów w zawieszeniu w sumie to i tak jest nowe a dwóch ludzi orzekło że w zawiasie jest cacy.Może coś w układzie kierowniczym bo wali na poprzecznych nierównościach i to zależy kiedy .Jak bym się spodziewał to nie a nieraz w najmniej spodziewanym momencie.Nie mam za to takich objawów jak założyciel tematu.
    Przy skręcaniu brak niepokjących objawów tylko podczas jazdy coś tłucze.
    U mnie 3 stacje diagnostyczne nic nie wykryly podczas badania zawieszenia, razem 4 różne osoby sprawdzaly każdym razem, na jednej szarpakowni byłem dwa razy... nastepnie "moj" mechanik stwierdził że to pukanie z magla. Będąc nastawiony na wymianę maglownicy dla pewności podjechalem do specjalisty od maglownic w moim miejscie. Auto na podnośnik, łom w rękę podwazył pod sprężynę i wyszedł duży luz na swozniu w dolnym lewym wachaczu i mnijeszy w prawym... wiec radze dobrze sprawdzić zawieszenie, żeby nie wymienić czegoś co działa poprawnie. U mnie dźwięki występują jak u Ciebie.


    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

  3. #23
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    1

    Domyślnie Gumowanie wspomagania i drgania na kierownicy przy ciepłym silniku

    Cytat Napisał Sewcio Sewcio Zobacz post
    Umnie ten sam problem jak jest zimny wszystko fajnie jak juz dośc sie rozgrzeje skrzeczy, harczy czy ten dzwiek gumy ciężko stwierdzić. Byłem wczoraj zawieszenie sprawdzic i jest gitara wiec wykluczam koncówki drązków tz.gałki. Prawy drazek jedynie troche wybity ale to nie jest powodem.
    Spróbuje w nastepnym tygodniu wymienic cały czerwony płyn w układzie a tak to niemam wiecej pomysłów narazie.
    Dodam że jak jest juz dosc rozgrzany to na postoju nawet na MINIMALNYCH skretach słychac to mocno.
    Nikt jeszcze nie ogarnął tego problemu ??
    Witam,
    mam dokładnie taki sam problem. Przy zimnym silniku właściwie nic nie słychać, ani nie czuć drgań na kierownicy. Jak silnik się rozgrzeje to się zaczyna. Drgania na kierownicy nawet przy minimalnym skręcie kierownicy (nawet na postoju) i taki dźwięk jakby guma o gumę ocierała. Zimą było jeszcze w miarę, ale właśnie przyszło niezłe ocieplenie i problem zaczyna być szybko widoczny. Dodam że problem nasila się przy bardzo niskich obrotach np. manewrach na postoju czy wjeździe na rondo z zatrzymania. Przy wyższych obrotach mam wrażenie, że problem nie występuję, albo jest ledwo wyczuwalny. Nic jeszcze przy tym nie robiłem, ale pytałem o to speców od Alficzek, którzy mi ją sprzedawali 2 m-ce temu i gość stwierdził "na dole kolumny przy pedałach jest uszczelka taka duża gumowa trzeba tam napsikać siliconu w spreyu, ta guma ma tendencje do jakiegoś dziwnego kurczenia się lub wysychania, i zaczyna stawiać opór na kolumnę kierowniczą...". Problem w tym, że ja tam żadnej gumowej uszczelki nie widzę, chyba że jest już w tej dziurze do której wchodzi drążek?

    Panowie i Panie pomóżcie, bo widzę, że wiele osób ma ten sam problem, ale jednego sensownego, sprawdzonego rozwiązania nie widzę. Nie jestem specem do aut, ale na moje oko, nie jest to raczej nic z zawieszeniem (objawy na postoju, przy minimalnym ledwo wyczuwalnym skręcie kierownicą, raczej przy niskich obrotach) tylko sprawa układu wspomagania lub tej gumowej uszczelki. Ta uszczelka wydawała mi się nawet sensownym rozwiązaniem tylko, że albo jej już nie mam albo jakoś jej tam nie widzę... Może ktoś zrobić zdjęcie jak wygląda ta guma i gdzie ona jest?

    Pozdrawiam

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9jtdm 8v 120km
    Postów
    69

    Domyślnie

    Niestety pomóc nie mogę, bo mam ten sam problem, odgłosy tarcia z kolumny kierowniczej, drgania na kierownicy i kierownica odbijająca skokami(układ po regeneracji maglownicy).
    Komuś udało się rozwiązać problem ?

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał loggik12 Zobacz post
    Niestety pomóc nie mogę, bo mam ten sam problem, odgłosy tarcia z kolumny kierowniczej, drgania na kierownicy i kierownica odbijająca skokami(układ po regeneracji maglownicy).
    Komuś udało się rozwiązać problem ?
    Co obejmowała regeneracja przekładni ? I gdzie robiłeś?
    U siebie mam lekkie drgania na kierownicy i możliwe, ze czasem słyszę odgłosy tarcia gumy i gumę ale jeszcze to badam. Kierownicą odbija płynnie

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    60

    Domyślnie

    Tez mam takie lekkie gumowanie po rozgrzaniu, odgkosy pochodza raczej s samego kola kierownicy podobno tasma od airbag gdzies ociera i moze powodowac taki odglos dodam ze na zgaszonym silniku tez to slychac wlasnie z okolic kola kierownicy gdzies pod poduszka.

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9jtdm 8v 120km
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mackowiak Zobacz post
    Co obejmowała regeneracja przekładni ? I gdzie robiłeś?
    U siebie mam lekkie drgania na kierownicy i możliwe, ze czasem słyszę odgłosy tarcia gumy i gumę ale jeszcze to badam. Kierownicą odbija płynnie

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
    Regeneracja maglownicy obejmowała to co w każdej regeneracji maglownicy do tego doszła jeszcze nowa listwa zębata bo stara była w stanie opłakanym. Regenerowałem w okolicach Zgierza. Aktualnie obstawiam pompę, bo jak dodam lekko gazu to wszystko znika. Jak się coś zmieni dam znać.

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał loggik12 Zobacz post
    Regeneracja maglownicy obejmowała to co w każdej regeneracji maglownicy do tego doszła jeszcze nowa listwa zębata bo stara była w stanie opłakanym. Regenerowałem w okolicach Zgierza. Aktualnie obstawiam pompę, bo jak dodam lekko gazu to wszystko znika. Jak się coś zmieni dam znać.
    Jakie objawy sklonily Cie do regeneracji maglownicy ? I przy jakim przebiegu ? Ile zaplaciles ?

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9jtdm 8v 120km
    Postów
    69

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mackowiak Zobacz post
    Jakie objawy sklonily Cie do regeneracji maglownicy ? I przy jakim przebiegu ? Ile zaplaciles ?

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

    Ogólnie od samego zakupu byłem skłonny regenerować bo układ nie chodził tak jak powinien i głównie podejrzewałem maglownice. Wymieniłem sam końcówki drążków i nadal strasznie stukała na dziurach itp. Maglownice regenerowałem bo tak zardzewiała, że przedarła mi uszczelniacze i poszedł olej. Zapłaciłem chyba coś około 1200zł. Dlatego tyle, że była konieczna nowa listwa zębata, która kosztowała 400zł. Doszedł to tego jeszcze jeden drążek. Wyjęcie i zamontowanie to 150-200zł, a regeneracja niby ponad 400zł. Regeneracja nie przyniosła za dużo efektów. Coś gdzieś nadal puka ale mniej, luzu zostało nawet mam na gwarancji zapisane że luz pozostały to 20% no i te drgania na kierownicy. Będę regenerował pompę. Jeżeli to nic nie da to reklamuję magiel.

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał loggik12 Zobacz post
    Ogólnie od samego zakupu byłem skłonny regenerować bo układ nie chodził tak jak powinien i głównie podejrzewałem maglownice. Wymieniłem sam końcówki drążków i nadal strasznie stukała na dziurach itp. Maglownice regenerowałem bo tak zardzewiała, że przedarła mi uszczelniacze i poszedł olej. Zapłaciłem chyba coś około 1200zł. Dlatego tyle, że była konieczna nowa listwa zębata, która kosztowała 400zł. Doszedł to tego jeszcze jeden drążek. Wyjęcie i zamontowanie to 150-200zł, a regeneracja niby ponad 400zł. Regeneracja nie przyniosła za dużo efektów. Coś gdzieś nadal puka ale mniej, luzu zostało nawet mam na gwarancji zapisane że luz pozostały to 20% no i te drgania na kierownicy. Będę regenerował pompę. Jeżeli to nic nie da to reklamuję magiel.
    Przy jakim przebiegu regenerowales?
    U mnie na wolnych obrotach też sa wibracje przy kręcenia kiera ale po za tym jest ok.

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Wymiana płynu układu kierowniczego
    Utworzone przez Nikke w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 21:34
  2. [159] końcówki drążka układu kierowniczego
    Utworzone przez $ledziu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-11-2013, 11:16
  3. przewody wspomagania od układu kierowniczego
    Utworzone przez Jacenty w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 10:06
  4. Dziwne odglosy z wydechu...AR 156 1.8 16v ts 98r.
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 13:21
  5. płyn we wspomaganiu układu kierowniczego 156
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-11-2007, 15:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory