Może ktoś wytłumaczyć dlaczego jest taka róznica w spalaniu z prędkościami rzędu 140 km/h. Przecież opór powietrza (przewyższający kilkukrotnie opory toczenia) jest taki sam dla samochodu z felgą 17 i 19 cali.
Może ktoś wytłumaczyć dlaczego jest taka róznica w spalaniu z prędkościami rzędu 140 km/h. Przecież opór powietrza (przewyższający kilkukrotnie opory toczenia) jest taki sam dla samochodu z felgą 17 i 19 cali.
Ostatnio edytowane przez pafka ; 17-03-2017 o 11:03
Alfa Brera 1.75 TBi 200 KM, 2009 styczeń 2010 - październik 2012
Alfa GT Distinctive 1.9 JTD 150 KM, 2005 sierpień 2014 - ...
Alfa GT Quadrifoglio Verde 1.9 JTD 170 KM, 2008 październik 2016 - ...
No nie bardzo. Opory powietrza liczy się mnożąc wsp Cx przez pole przekroju poprzecznego pojazdu. Zwiększenie szerokości opony o 10mm czy 20mm to jakieś promile nie mające wpływu takiego. Średnica felgi i jej zmiana nie ma nic do przyspieszania, liczy się obwód koła.
Pozdrawiam
ciekawe zagadnienie, też nie bardzo rozumiem tę zależność, albo inaczej: jest mało czytelna.
tak czy owak, ciagnie mnie do TBi pytanie jak sie sprawują turbiny, czy już zaczynają padać, ostatnie TBi zjechało z taśmy ponad pięć lat temu.... Najmłodszego to kupić można chyba cztero i pół latka, czyli auta sprzedawane cały 2012 w salonach...
Kolejny wątek w którym poruszane jest spalanie w TBi i ciągle nie zgadzają mi się liczby które podajecie odnośnie spalania. Ostatnio zbiornik wyszedł mi 8.7 l/100 z dystrybutora 748 km z tego co pamietam, a średnia z 5000 km z kompa mam 9.0l na 225/50/17. I odrazu uprzedzam nie jeżdżę jak !emeryt!. Traski 15-60 km + w koło komina. Ja mam 165 tysiecy w tym 20 moje. Auto sedan z grudnia 2011roku w wersji Ti. W aucie dalej jest fabryczne zawieszenie, turbo , sprzęgło itd itp. Co do trwałości TBI. Dzisiaj byłem na przeglądzie i stały dwie policyjne kijanki w serwisie. A tak po za tym, w czym wy szukacie problemu? Toż to prawie pojemność 1.8 turbo znana z konkurencji która uchodzi za bardzo udaną konstrukcje.Więc o żadnym wyżyłowaniu bym nie pisał. Z resztą silnik był pchany również do Julki i z tego co kojarzę 4c/8c gdzie nie znosi 200km tylko nawet 280 ( fakty mogłem pomylić bo piszę z pamięci ). Moim zdaniem silnik powinien do tych 300 bez zająknięcia wytrwać. I taka ciekawostka - Moje TBi vs 159 1.9 16v ( 192 km 420 Nm na 16calach ) i klekotowi do Tbi jednak jeszcze troszkę brak
Cieszy mnie Twoja opinia bo pokazujesz, że nie jest tak źle ale dalej twierdzę, że na 19-tce miałbyś średnie spalanie ok. 10l/100. Poza tym jak na 200 KM to dużo nie pali i jeszcze jedno 2.0 tsi może mnie pali benzyny ale oleju duuuuużo więcej Nie kupiłbym VW z tym silnikiem a i pewnie z żadnym innym. Nie mam do tej firmy zaufania a Tbi bardzo chętnie Czy to prawda, że policyjne Tbi są podrasowane?
Ostatnio edytowane przez duke75 ; 17-03-2017 o 20:38
Nie to seria
P 9
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Wszystko się zgadza. U mnie spalanie było w granicach od 6,5 l do ponad 15 l - oczywiście te wartości są skrajne. Średnia z całego posiadania Brery TBi to 9,8 l rzeczywistego zużycia, bo komp podaje na ogół dane troszkę bardziej optymistyczne.
Bardziej czytelne spalanie w moim TBi widać na tych grafikach:
Alfa Brera 1.75 TBi 200 KM, 2009 styczeń 2010 - październik 2012
Alfa GT Distinctive 1.9 JTD 150 KM, 2005 sierpień 2014 - ...
Alfa GT Quadrifoglio Verde 1.9 JTD 170 KM, 2008 październik 2016 - ...
Ostatnio zamieniłem się z kumplem autami. Ja do jego Tbi a on do mojej Jtdm. Przejechaliśmy 40 km jadąc razem i wyszło 5.9 w dieslu(realnie 6.6) i 8.2 w Tbi ( realnie nie wiem). Generalnie różnica ok. 2 litry. Osiągi? Moim zdaniem porównywalne aczkolwiek za krótki dystans. Na plus? Dużo ciszej niż w dieslu.