Strona 22 z 48 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 471

Temat: 147 1.6 TS Turbo---> 2.0 TS Turbo

  1. #211
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    GrzesiekK. ostatnio na RF był poruszany temat spadku przepływów a przyrostu mocy a ja napisałem o tym ze względu na jedno auto, które jeździło po wrocławiu - kadett d, 1.2 8v turbo. głowica baaardzo mocno wyrezana, przy 1 barze wyszło 297 KM i kręciło się to do 9,5k...

    Cyferki bez kresek nic nie znaczą Nie jedno auto widziałem z wyrezaną głowicą co je teoretycznie dużo słabszy setup ale z dobrą głowicą więc i dobrą krzywą Nm opędzał jak chciał.

    Rozdarte kanały to wąski "powerband" silnika niestety, można zrobić głowicę że będzie miała flow max jak i ta rozdarta ale za to pojedzie szerokim zakresem rpm a nie samą góra, poniżej właśnie przykład takiej sytuacji - ta sama głowica, te same zawory, dwa różne sposoby jej obróbki:
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 13-03-2017 o 11:07
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #212
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Mi zależy na jak najszerszym użytecznym zakresie obrotów. Samochód będzie do jeżdżenia po bułki.

  3. #213
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,474

    Domyślnie

    Cytat Napisał imtm Zobacz post
    Mi zależy na jak najszerszym użytecznym zakresie obrotów. Samochód będzie do jeżdżenia po bułki.
    Czy do takiego zastosowania nie jest lepsza po prostu wolnossaca duża pojemność? W domyśle busso oczywiście.
    Nie mniej czasoroboty ze swapem na nie? Przy Twojej wiedzy i umiejętnościach zwłaszcza. Masa na przodzie w takim zastosowaniu nie przeszkadza za bardzo.

  4. #214
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Andrzejsr , to ma być szybkie jeżdżenie po bułki A jak mi się zamarzy coś więcej to wjedzie większe turbo. Z Busso tak prosto nie jest.
    Poza tym, gdybym kupił Busso to i tak rozebrałbym silnik na czynniki pierwsze wiec czasochłonność podobna jak nie większa.
    PS Zawsze byłem fanem dużych, wolnossących benzyn ale jednak turbo jest bardziej rozwojowe. Jak 1.6 na chwilę puściłem na 1.2 bara to wszelkie wątpliwości turbo kontra busso zniknęły
    Ostatnio edytowane przez imtm ; 13-03-2017 o 23:36

  5. #215
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Ja to określam inaczej, budowa i tuning wolnossącej benzyny jest dla koneserów, turbo dla ludzi którzy potrzebują efektu szybko i łatwo
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #216
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,474

    Domyślnie

    Cytat Napisał imtm Zobacz post
    Andrzejsr , to ma być szybkie jeżdżenie po bułki A jak mi się zamarzy coś więcej to wjedzie większe turbo. Z Busso tak prosto nie jest.
    Poza tym, gdybym kupił Busso to i tak rozebrałbym silnik na czynniki pierwsze wiec czasochłonność podobna jak nie większa.
    PS Zawsze byłem fanem dużych, wolnossących benzyn ale jednak turbo jest bardziej rozwojowe. Jak 1.6 na chwilę puściłem na 1.2 bara to wszelkie wątpliwości turbo kontra busso zniknęły
    No ale na chwilę, a Vka to pancerny silnik, bez komplikacji tylu jednak i z charakterem i wolnossący to wolnossący, turbo próbuje jedynie dorównać wolnossącym
    Ja tam tych inżyniersko-mechanicznych tematów nie rozumiem wszystkich, nie kryję się z tym Ale rozumiem że hobby , nowe szlaki itd to rozumiem.

  7. #217
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    No właśnie włożenie 3.2 byłoby zbyt proste....Kupujesz zabawki które pasują, remont, składanie do kupy i tyle.
    A tak mamy zabawę z całkowicie innym silnikiem - inny stopień sprężania, kolektor dolotowy, przepustnica, przepływomierz, fazy rozrządu i wszystko to do ogarnięcia na oryginalnym sterowniku. Także temat dość ciekawy i wymagający nieco ruszeniem głową.
    Już w życiu miałem kilka dużych widlastych benzyn więc przyszedł czas na turbo. To co mnie pociąga w turbo, to długa fala momentu od niskich obrotów. Gdybym robił samochód do jeżdżenia po torze to wydłubane wolnossące 2.0 byłoby lepszym wyborem.

  8. #218
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,474

    Domyślnie

    Ba, dla Ciebie proste, ale rozumiem podnoszenie poprzeczki jak najbardziej

  9. #219
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Andrzej, składanie pasujących klocków nie jest trudne
    Dzisiaj skorygowałem pojemność komór spalania w tolerancji 0.2ccm. Wałki i nowy wariator z panewkami na miejscu.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20170318_21_35_36_Pro.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	80.3 KB
ID:	224245Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20170318_22_02_09_Pro.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	96.6 KB
ID:	224246

  10. #220
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał imtm Zobacz post
    Andrzej, składanie pasujących klocków nie jest trudne

    No można tak ogólnie powiedzieć ... łatwiej jest zbudować 400KM z turbotwinsparka niż 230-250 z wolnossaka
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  2. Turbo do 156
    Utworzone przez bastersebek w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-05-2012, 19:56
  3. Gaz w 2.0 V6 TURBO?
    Utworzone przez jarzit w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 17:06
  4. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory