Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: wysprzęglik a rozbieranie skrzyni

  1. #1
    pyciu
    Gość

    Domyślnie wysprzęglik a rozbieranie skrzyni

    Witam,

    Czytałem na tu na forum porady dot. wymiany wysprzęglika i zachęcony rzekomą prostotą w/w zabrałem się do zabawy. Niestety rozczarowałem się już na etapie zakupów samego siłownika.

    Okazuje się, że w mojej 156 (1.8TS'01) wysprzęglik występuje w zestawie z łożyskiem oporowymi żeby sie do niego dostać trzeba wywalić całą skrzynię.
    Potwierdził to mechanik po oględzinach auta.

    To jak to jest - są różne wersje sprzęgła w tych samych modelach alf ?
    Czy ktoś z Was to może przerabiał i rozbierał w tym celu skrzynię ?

    pozdrawiam

  2. #2
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę, ale...wersje benzynowe 156 1,6 do 2,0 mają tzw. wysprzęglik centralny, lub inaczej nazywając hydrauliczne łożysko wyciskowe sprzęgła. Ten element jest montowany wewnątrz obudowy sprzęgła/skrzyni. Natomiast w silnikach 2,5 siłownik/wysprzęglik jest montowany na obudowie sprzęgła/skrzyni. Tak, więc w twoim przypadku dostęp do tego elementu jest wyłącznie przez demontaż skrzyni. A zapytam, co się dzieje?

  3. #3
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał JFC Zobacz post
    ...wersje benzynowe 156 1,6 do 2,0 mają tzw. wysprzęglik centralny (...) A zapytam, co się dzieje?
    wg. rozlicznych katalogów (nie licząc ePera), allegro i kilku hurtowni, silniki benzynowe 1.8 mają wysprzęglik montowany na zewnątrz skrzyni.
    Udało mi się nawet zkupić już taki w Intercarsie ...

    A dzieje się po krótce tyle, że pedał sprzęgła czasem zostaje w podłodze (tak w 1/2), podczas wrzucania biegu, po takim czymś, słychać zgrzyty (jakbym wrzucał na półsprzęgle).
    Drugi objaw to ubywający dosyć szybko płyn hamulcowy.
    (no i jak się okazuje też zachlapana obudowa od skrzyni).

  4. #4
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pyciu Zobacz post
    wg. rozlicznych katalogów (nie licząc ePera), allegro i kilku hurtowni, silniki benzynowe 1.8 mają wysprzęglik montowany na zewnątrz skrzyni.
    Udało mi się nawet zkupić już taki w Intercarsie ...
    Tak to właśnie wygląda z dobieraniem według dziwnych katalogów, a swoją drogą to niestety czeka Cię wymiana całego sprzęgła. Nie sądzę żeby nie zachlapało tarczy sprzęgła jeżeli już wyłazi na zewnątrz płyn. No chyba, że zdecydujesz się jak to robią "magicy" na nabicie okładzin tarczy sprzęgłowej.

  5. #5
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał JFC Zobacz post
    a swoją drogą to niestety czeka Cię wymiana całego sprzęgła. Nie sądzę żeby nie zachlapało tarczy sprzęgła jeżeli już wyłazi na zewnątrz płyn. No chyba, że zdecydujesz się jak to robią "magicy" na nabicie okładzin tarczy sprzęgłowej.
    Nie strasz mnie
    Jeśli okaże się, że tarcza jest zachlapana, to znak, że trzeba ją zmieniać ? Podobnie z dociskiem ? Po prostu wyczyścić się tego nie da ?
    Możesz rozwinąć temat ? Dzięki.

  6. #6
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli tarcza "dostała" płyn, to czyszczenie jej raczej nic nie pomoże, niestety sprzęgło może potem "ślizgać". Szkoda roboty, a samej tarczy raczej nie dostaniesz, wszyscy sprzedają w kompletach tarcza+docisk, łożysko oddzielnie. Dlatego napisałem o "magikach" od wymiany okładzin. Nie wiem jak to się ma z trwałością, ale nie doradzał bym takiej naprawy. Jeżeli też masz już trochę przejechane na tym sprzęgle, to prędzej czy później i tak trzeba wymienić, więc za jednym zamachem wszystko i po kłopocie. Oczywiście, wiem....koszty, ale dwa razy wyciągać skrzynię, to też koszty.

    ...tak, czy inaczej trzeba rozebrać, mechanik oceni sytuację. Ale zabezpiecz sobie na wszelki wypadek sprzęgło...np. kup z możliwością zwrotu.
    Ostatnio edytowane przez JFC ; 01-07-2009 o 15:56

  7. #7
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał JFC Zobacz post
    Jeżeli tarcza "dostała" płyn, to czyszczenie jej raczej nic nie pomoże, niestety sprzęgło może potem "ślizgać".(...) Jeżeli też masz już trochę przejechane na tym sprzęgle, to prędzej czy później i tak trzeba wymienić (...)
    Przejechane mam "raptem" 92 tys. Myślisz, że to już jego czas ?
    Efektu ślizgającego sprzęgła póki co nie ma, ale czort wie jak będzie po wymianie. Może i racja - będe to musiał przemyśleć

    Pytanie - czy Ty wymieniałeś ten wysprzęglik ? Łożysko oporowe jest ponoc z nim zintegrowane, więc zostaje do wymiany tylko tarcza i docisk. W regenrację nigdy się nie bawię, tu akurat nie musisz mnie przekonywać.

  8. #8
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    Tak łozysko jest zintegrowane z wysprzeglikiem ,a wyglada to tak:
    http://allegro.pl/item651893553_lozy...156_tanio.html
    to które kupiłes mozesz oddac bo na 100% do Twijej nie pasuje.Wiesz przebieg nie jest wykładnia tego czy sprzegło jest juz do wymiany-to bardziej zalezy od jego eksploatacji,po wyjeciu bedziesz wszystko wiedział.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Prawdopodobnie sprzęgło będzie już się kwalifikowało do wymiany. Zresztą szkoda nieraz dwa razy płacić za robotę lub dwa razy wyrywać skrzynię. A co do siłownika to występują dwa rodzaje siłowników. Zewnętrzny i centralny ( z łożyskiem). Po numerze nadwozia eper bezproblemu wskaże właściwy.

  10. #10
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    Prawdopodobnie sprzęgło będzie już się kwalifikowało do wymiany. Zresztą szkoda nieraz dwa razy płacić za robotę lub dwa razy wyrywać skrzynię. A co do siłownika to występują dwa rodzaje siłowników. Zewnętrzny i centralny ( z łożyskiem). Po numerze nadwozia eper bezproblemu wskaże właściwy.
    ------------------------------------------------------
    Wszystkie TSy w 156 maja centralny!!!
    zewnetrze były w 145,146.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Rozbieranie kluczyka
    Utworzone przez pawel1284 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 12:13
  2. [145] Szybkie pytanie: rozbieranie wnętrza
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 22:42
  3. Rozbieranie kluczyka z Alfy
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 17:01
  4. Rozbieranie kluczyka typu scyzoryk
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory