Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Dziwne dzwięki z silnika :( proszę o pomoc

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar s-michal
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Alfa 33 1.3 Boxer 94' ; Alfa 164 3.0 V6 12v 95'
    Postów
    19

    Domyślnie Dziwne dzwięki z silnika :( proszę o pomoc

    Witam. Mam problem z silnikiem. Niestety wczesniej nie mialem czasu aby sie tym zająć dlatego teraz chce się rozeznać co mam z tym robić i co się mogło stać.

    Mechanik nie rozbierajac silnika mowil, ze powinienem poszukac nowego na przekładke. Tyle powiedział, że dzwięk pochodzi od dołu.

    Sam nie wie co dokładnie jest przyczyną tych dzwieków. Jestem ciekaw co sie stalo i jakie ewentualnie beda koszta naprawy.

    W jednym z postów wyczytałem iż takie dzwięki świadczą o luzie w ukladzie korbowo tłokowym. Czyli z tego

    taki wniosek, ze albo ktoras z panewek się starła albo wyrobiło sie połączenie korbowodu z tłokiem. Mam pytanie: czy zawsze 'obrócone' zużyte panewki dają

    taki metaliczny cykający dzwięk?? U mnie nie jest to taki dzwięk, on jest niższy i sprawia wrażenie wahadłowego, przy puszczaniu gazu z ok 2000rpm slychac

    "bu bu bu bu bu bu bu buu" mogłbym porównać ten dzwięk do uderzania ręką w jakąś dużą szafke albo szafe, na zimnym silniku tak tego nie slychac, jedynie przy

    uruchamianiu zimnej jednostki (w momencie przyrostu obrotów 0->1000rpm). Dzwięk jest raczej tępy, na pewno nie taki ostry, cykajacy i klekoczący jak dzwiek

    panewek na filmikach z YouTube. Pare tygodni temu zauważyłem, że w głowicy od strony pasażera, jest ubytek scianki, tak jakby się fragment odłamał i poleciał w

    dół w kierunku pompy oleju i następnie prawdopodobnie do miski olejowej.

    http://img131.imagevenue.com/img.php..._122_545lo.jpg
    http://img262.imagevenue.com/img.php..._122_382lo.jpg

    Niestety Alfe kupilem ponad pół roku temu i nie wiem kiedy to się stało. Co jestem w stanie sam ocenic po odkreceniu miski olejowej, na co zwrócić uwagę??

    Ostatnio jak przejechalem kilkanascie kilometrow to odczulem wyrazny spadek mocy, poza tym silnik troche nie równo chodzi (na pewno mam przewody do wymiany, ale pewnie ich

    słaba jakosc nie jest przyczyną tego wszystkiego), przy niższej prędkości na wyższym biegu silnik wpada w drgania. Branie oleju przez V6 jest w normie, nie dymi.

    Czy wymiana wału lub panewek lub połaczeń tłokowo-korbowodowych obejdzie sie bez wyciągania głowicy?

    Dziękuje za wszelkie sugestie i informacje. Pozdrawiam
    http://picasaweb.google.com/alfista33/Alfa

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał s-michal Zobacz post
    obejdzie sie bez wyciągania głowicy?
    Nawet nie sugeruj, że zamierzasz miec taką dziure w głowicy nic z nią nie robiąc.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #3
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Ciekawa historia

    Podsumujmy:
    - gdy dodajesz gazu i odpuszczasz gaz słychac stuki
    - brakuje Tobie kawałka głowicy
    - silnik nie równo pracuje
    - nie ma mocy

    Myślę, że masz głowice do wymiany, bo jednak jej trochę brakuje. Ponadto panewki i wał raczej też to wymiany - można to sprawdzić zdejmując miskę olejową i odkręcić stopke korbowodu na każdym korbowodzie i wyjąć panewke.

    Obejrzysz czy kompozycja jest wydarta i w jakim stanie jest wał.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    A co pokazuje wskażnik ciśnienia oleju ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Wskaźnik może być mało miarodajny. Mój po uruchomieniu silnika pokazuje 2 bary. Jak się silnik nagrzeje to wskażówka jets prawie przy 0.
    Jak dodam gazu to wskazówka stoi w miejscu. Także dla mnie nie jest to miarodajne co mówi wskaźnik. Ewentualnie czysto informacyjne
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar s-michal
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Alfa 33 1.3 Boxer 94' ; Alfa 164 3.0 V6 12v 95'
    Postów
    19

    Domyślnie

    Ciśnienie oleju na zimno i na wolnych ok 3,5-4 atm. Na rozgrzanym podczas jazdy ok 1,5-2,5atm.

    Z tą dziurą to dziwna sprawa, bo skąd miałaby sie wziąć, ja rozumiem - pierścień mógłby pęknąć, wał, tłok - czyli miejsca gdzie są bardzo duże siły, a nie gdzieś z boku tam gdzie znajduje się miejsce spływu oleju z głowicy do miski.

    Najlepiej słychać jak obroty spadają po delikatnym dodaniu gazu do ok 2000rpm

    Na wolnych w miare dobrze pracuje, gorzej podczas jazdy.
    Jeszcze tak pare dni wcześniej nie było zauważalnego spadku mocy.

    Czy taka dziura bardzo przeszkadza w obiegu oleju?

    Czy potrzebuje klucza dynamometrycznego do dokręcenia stopki korbowodu?
    http://picasaweb.google.com/alfista33/Alfa

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał s-michal Zobacz post

    Czy taka dziura bardzo przeszkadza w obiegu oleju?
    Chyba nie masz zamiaru tego tak zostawić.

    Cytat Napisał s-michal Zobacz post

    Czy potrzebuje klucza dynamometrycznego do dokręcenia stopki korbowodu?
    Tak. Dokreca się je z siłą chyba 60Nm
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar s-michal
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Alfa 33 1.3 Boxer 94' ; Alfa 164 3.0 V6 12v 95'
    Postów
    19

    Domyślnie

    Tzn jeśli to nie przeszkadzałoby to nie wymianiałbym głowicy...ale sam nie wiem czym to może skutkować.

    Czyli bez klucza dynamometrycznego nie będe się do tego zabierał, bo jeszcze coś popsuje ...a jesli chodzi o dokręcenie miski to dokręcamy do oporu czy też jest potrzebny taki klucz?
    http://picasaweb.google.com/alfista33/Alfa

  9. #9
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał s-michal Zobacz post
    dokręcamy do oporu czy też jest potrzebny taki klucz?
    Tak naprawdę to w każdym szanującym się manualu do konkretnej marki samochodu są wartości Nm z jaką należy przykręcac jakiś element śrubami- nawet we wnętrzu auta. Ale nie pamiętam teraz wartości dla miski olejowej.

    Ale te dziure w głowicy trzeba załatac, albo wymienic poprostu głowicę. A jak silnik rozbebeszysz to i tak dobrze jest jak się robi wszystko po kolei. Łącznie z głowicami.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Mam takie przekonanie że masz uszkodzony napęd pompy oleju ( ślimak) stad te stuki i słabe ciśnienie oleju które powoduje zacieranie panewek . Wskażnik ciśnienia oleju powinien być sprawny bo to jest jedna z istotnych informacji dotyczących stanu silnika i jego pracy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [159] [159] dziwne dzwięki
    Utworzone przez ebol77 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-07-2018, 17:04
  2. [146] Dziwne dzwięki przy skręcanii ubytki płynu układu wspomagania :(
    Utworzone przez qoltec5 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 12:34
  3. [GTV Spider] Dziwne dzwięki na podszybiu
    Utworzone przez teflon w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 20:11
  4. Dziwne dzwięki
    Utworzone przez doldi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 11:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory