Witam.
Mogę pytanie to czy można jakos sprawdzic w jakim stanie są klapy wirowe bez rozbierania polowy siknika? Plastikowy kolektor.
Pozdrawiam, dzieki.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Witam.
Mogę pytanie to czy można jakos sprawdzic w jakim stanie są klapy wirowe bez rozbierania polowy siknika? Plastikowy kolektor.
Pozdrawiam, dzieki.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Tak można wystarczy ściągnąć kolektor bez rozbierania połowy silnika.
Oki dzięki :-)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Ewentualnie wykręcasz czujnik doładowania albo zdejmujesz rurę doprowadzającą powietrze i sprawdzasz endoskopem video. Ja mam taki pod USB za 20zł z Chin.
A dużo jest przy tym roboty, bo nie wiem ile czasu sobie zarezerwowac?
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Sprawdzenie endoskopem to kilka minut ale nie daje 100% pewności co do kondycji klap. Rozebranie kolektora, wyczyszczenie i złożenie to cały dzień ale wtedy lepiej od razu je wywalić. Było wiele razu na forum pisane, że agonia klap w plastikowym kolektorze to tylko kwestia czasu, a przeciąganie ich wywalenia to tylko proszenie sie o remont silnika.
:-) jak dla mnie po uzytkoeaniu tego auta przez ponad 2 lata mogę swierdzic, że te silniki to jakis niewypał. Taka moja opinia. Usuwanie klap, zaslepianie EGR wywalanie dpf o co chodzi? Żaden że znajomych co uzytkujem wszystko inne czyli niemca, francuza, japonczyka, żaden nie musi takich cyrkow wyprawiac przy silniku.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Toyota kupiona w salonie regularnie jeździ do ASO na czyszczenie zaworu EGR. W urywających się klapach prekursorem byli chyba Niemcy i BMW ze swoimi dieslami w E46. DPF pada predzejc zy poxniej w każdym aucie w zależności od stylu użytkowania. Jak się kupiło tanio dizelka gdzie się nawarstwiają wszystkie problemy to niestety można miec pretensje tylko do siebie.
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 21-03-2017 o 11:15
Mój ojciec miał toyote rav4, zrobił Nia 150tys i nic nie musial z nią robic. Kolega ma a4 już 5 lat i nic nie musi z Nia robic. Inny znajomy ma bmke 5 z 3litowym kaszlokiem już 3 lata i nic nie musi robic, dlatego uwazam i jest to moja opinia, nie kazdy się musi zgadzac 1,9 JTDm to dziadostwo :-)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
JTDm-y też jeżdżą bez zaślepionego EGR, bez usuniętych klap wirowych i z DPF... usuwając/zaślepiając te wszystkie rzeczy kierujesz się zasadą "lepiej zapobiegać niż leczyć"![]()